ZX10R-tråden

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Söker en soppatank till en 04.a. Har lyckats dra in kåpfästeskruvarna in i tanken vid transport med påföljande soppaläkage, dock lagat med kemisk metall o kört utan problem en hel helg på Anderstorp, men hur länge håller det hehe .. Så, en beg tank till ett inte allt för vansinnigt pris är jätteintressant :tummenupp
 

van Ulv

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki
Kan du inte hälla ut bensinen, sedan låta allt dunsta bort för att undvika explosion och låta svetsa igen det lilla hålet. Det kommer ju inte ens att synas när plasten sätts dit igen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kan du inte hälla ut bensinen, sedan låta allt dunsta bort för att undvika explosion och låta svetsa igen det lilla hålet. Det kommer ju inte ens att synas när plasten sätts dit igen.

jo absolut, det är tänkt så till vintern :tummenupp vill bara ha en hel tank nu under säsong då det står flera bandagar kvar på schemat. Ska Du till åsen 17.e o 18.e: med 23racing ? Du ska lotsa mig runt där ju :)
 

van Ulv

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki
Det verkar som att 23racing bara har 2-dagars bokning, jag jobbar på tisdag tyvärr så det funkar inte då. Men jag kör på onsdagsträningen i alla fall, bara det inte är stormväder då:näsblod
Kanske tar en sväng till Gälleråsen på måndag och kollar läget, typ.
Köper du min zx10r-05 så får du en fräsch tank med snakeskinz på.:banana
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det verkar som att 23racing bara har 2-dagars bokning, jag jobbar på tisdag tyvärr så det funkar inte då. Men jag kör på onsdagsträningen i alla fall, bara det inte är stormväder då:näsblod
Kanske tar en sväng till Gälleråsen på måndag och kollar läget, typ.
Köper du min zx10r-05 så får du en fräsch tank med snakeskinz på.:banana

Oki, synd ..Du skulle ju kunna höra med 23racing om att köra måndagen! Men det låter bra, kom upp o ge lite tips o trix, bjuder på gofika i tältet :) Plocka av o ta med tanken så ha Du goa cash i handen Magnus :tummenupp
 
Last edited:

van Ulv

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki
Jag kommer till Gälleråsen på måndag om jag har möjlighet.
Kan du inte kolla med någon svetskille som kan fixa tanken nästa vecka, det är ju drygt en vecka till körningarna på Gälleråsen. Borde inte vara några problem att få bort bensinen ur tanken nu när det är ganska varmt, det ångar iväg fort. Men det kanske är svårt att få tag i svetsare?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag kommer till Gälleråsen på måndag om jag har möjlighet.
Kan du inte kolla med någon svetskille som kan fixa tanken nästa vecka, det är ju drygt en vecka till körningarna på Gälleråsen. Borde inte vara några problem att få bort bensinen ur tanken nu när det är ganska varmt, det ångar iväg fort. Men det kanske är svårt att få tag i svetsare?

Gött då ses vi :tummenupp Nja skulle gå att ordna om det inte är för att jag åker bort hela nästa vecka, men kemiska metallen håller ännu jättebra, men en hel tank är såklart att föredra :tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Fy fan va gott att se att se att ZX10-tråden lever. Har en 08, köpt ny, kört snart 4000 mil, inte ens tendens till problemo. Den är så jävla bra att jag kommer att köpa tillbaka den från mig själv och jag kommer inte pruta en spänn.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fy fan va gott att se att se att ZX10-tråden lever. Har en 08, köpt ny, kört snart 4000 mil, inte ens tendens till problemo. Den är så jävla bra att jag kommer att köpa tillbaka den från mig själv och jag kommer inte pruta en spänn.

Strålande att höra. Då finns det hopp om jag skulle byta till lite nyare. Har fortfarande så jäkla kul på bana med min 04.a ( vilket jäkla drag d är i hojen) men man vet aldrig, kollade in en 2011.a innan i sommar, och nått annat än ZX10R är absolut uteslutet :banana
 

van Ulv

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki
Kollade mitt arbetsschema nu, om du får något problem med tanken så missar du något körpass i värsta fall. Men du får låna min tank om din börjar läcka. Jag är ledig på måndag och börjar jobba igen på tisdag eftermiddag.
MVH
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kollade mitt arbetsschema nu, om du får något problem med tanken så missar du något körpass i värsta fall. Men du får låna min tank om din börjar läcka. Jag är ledig på måndag och börjar jobba igen på tisdag eftermiddag.
MVH

Gött, ses där uppe :tummenupp Hoppas Du får till måndagen på banan oxå :tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Strålande att höra. Då finns det hopp om jag skulle byta till lite nyare. Har fortfarande så jäkla kul på bana med min 04.a ( vilket jäkla drag d är i hojen) men man vet aldrig, kollade in en 2011.a innan i sommar, och nått annat än ZX10R är absolut uteslutet :banana

Jag är helt jävla galen i min Ninja, var och kollade på en Respolhonda idag, sjukt snygg. Allt är perfekt, kom sent till Borås. SM-vecka. Såld. Men den är kvar. Helt jävla sjukt skick .
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Kemisk metall lär hålla utan problem. Kör vidare, hitta en ny tank och då du hittat en så har du den gamla som reserv.

Söker en soppatank till en 04.a. Har lyckats dra in kåpfästeskruvarna in i tanken vid transport med påföljande soppaläkage, dock lagat med kemisk metall o kört utan problem en hel helg på Anderstorp, men hur länge håller det hehe .. Så, en beg tank till ett inte allt för vansinnigt pris är jätteintressant :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kemisk metall lär hålla utan problem. Kör vidare, hitta en ny tank och då du hittat en så har du den gamla som reserv.

Strålande.. Jo.det är så jag tänkt. Kör med den sålänge.. Svetsar/löder min o behåller som reserv när jag hitta en hel begagnad.
 

MICKE77

Living on the edge...
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Braås
Hoj
Honda CBR 954RR -02, Kawasaki ZX-10R -05
Någon som har koll på om tanken från -06,07 passar på -04,05?

Med vänlig hälsning, Micke
 

Smagatusk

Guest
Hajj!

Trött på mina apsvampiga frambromsar och ska ha nytt.

Passar oken från en zzr1400 årsmodell 2012 - 2015 på en zx10r -05?:)


/Mange
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hajj!

Trött på mina apsvampiga frambromsar och ska ha nytt.

Passar oken från en zzr1400 årsmodell 2012 - 2015 på en zx10r -05?:)


/Mange

Vad jag fått förklarat till mig (om jag inte fatta helt fel) av en som bytt, kan Du ta vilken årsmodell du vill från just zzr1400 till din hoj.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Har också för mig att det sitter samma Nissinok på alla årsmodellerna.
Bytte till dessa,Brembo Rcs19 och Carbon lorraine C60 vilket gav riktigt bra bromsar :tummenupp:yoparty
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top