Dieselmotor - termer Svenska, Engelska

samhainie

Guest
Dags att komma ut ur garderoben nu! :jäs

PS: törs jag fråga vad du jobbar med?

jag är väl tvungen att göra det...upptäckte när jag tankade att min bil bara gått 25 mil på 50 liter diesel...:va å kollade ner under huven.. :mad: den jävla dieselpumpen läcker :mad: alltså måste jag fixa grejerna..:mad:

ja törs gör man väl alltid oavsett fråga...men kanske inte alla besvaras..:tungan men i detta fall var det väl ingen sån fråga..:) jag jobbar med märkesspecifik teknisk support till bilverkstäder i hela sverige :gnissla :)
 

Dr.Bike

Guest
utveckla. per favore.....

Hallå kompis! :)
Läs mitt tidigare inlägg - det är ju knappt några rena dieseltermer i denna tråd.
Rubriken antyder ju att det ska vara det. Men läser man alla inlägg så är 99,99999% av alla termer och inlägg för vilken motor som helst. D.v.s INTE rent dieselrelaterat.
Men vare sig trådskaparen eller nån annan här verkar intresserad, så jag simmar vidare.
 

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Ort
T-town, West Side!
Hoj
Harley-Davidson panna
Hallå, inte vara kinkig nu! Tycker tvärtom att det är rätt skapligt med renodlade dieseltermer (även om de inte kanske inte är i majoritet), både i ordlistan och i den övriga diskussionen. Sen går det inte att komma ifrån att en hel del är gemensamt för diesel- och bensinmotorer. Däremot tror jag inte jag sett nåt bensinspecifikt ord, vilket borde vara ett skapligt betyg.
Buttman verkar nöjd åtminstone, vilket väl får anses vara huvudsaken med tanke på anledningen till tråden.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Däremot tror jag inte jag sett nåt bensinspecifikt ord, vilket borde vara ett skapligt betyg.
Buttman verkar nöjd åtminstone, vilket väl får anses vara huvudsaken med tanke på anledningen till tråden.

Sparkplug = tändstift

Så nu har vi ett bensinspecifikt ord också :D , jag tror inte vi hittar just den delen på en diesel i allafall.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ja törs gör man väl alltid oavsett fråga...men kanske inte alla besvaras..:tungan men i detta fall var det väl ingen sån fråga..:) jag jobbar med märkesspecifik teknisk support till bilverkstäder i hela sverige :gnissla :)
Vad härligt, vilken kvinna! :kär

Jag har sedan en tid varit lite impad av hur teknisk och motorkunnig du verkar vara! Jag hajade till när jag såg att det var en tjej som skrivit får jag erkänna :hihi :tummenupp

/J
 

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Ort
T-town, West Side!
Hoj
Harley-Davidson panna
Vad härligt, vilken kvinna! :kär

Jag har sedan en tid varit lite impad av hur teknisk och motorkunnig du verkar vara! Jag hajade till när jag såg att det var en tjej som skrivit får jag erkänna :hihi :tummenupp

/J

Visst är det ball! Jag är redan hopplöst förälskad och undrar hur fan det ska gå att utveckla det här. Ragga brudar i "Dieseltermer"-tråden kan bedömas vara på gränsen....
 

Dr.Bike

Guest
Hallå, inte vara kinkig nu! Tycker tvärtom att det är rätt skapligt med renodlade dieseltermer (även om de inte kanske inte är i majoritet), både i ordlistan och i den övriga diskussionen. Sen går det inte att komma ifrån att en hel del är gemensamt för diesel- och bensinmotorer. Däremot tror jag inte jag sett nåt bensinspecifikt ord, vilket borde vara ett skapligt betyg.
Buttman verkar nöjd åtminstone, vilket väl får anses vara huvudsaken med tanke på anledningen till tråden.

Det har du rätt i! :tummenupp

Vad härligt, vilken kvinna! :kär

Jag har sedan en tid varit lite impad av hur teknisk och motorkunnig du verkar vara! Jag hajade till när jag såg att det var en tjej som skrivit får jag erkänna :hihi :tummenupp

/J

Din lille manschauvinist! :rofl
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Visst är det ball! Jag är redan hopplöst förälskad och undrar hur fan det ska gå att utveckla det här. Ragga brudar i "Dieseltermer"-tråden kan bedömas vara på gränsen....

Nedå. Hon har ju redan hintat dig om lämplig present på första daten, en nyrenoverad dieselpump. Inge chokladaskar här inte! ;)
 

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Ort
T-town, West Side!
Hoj
Harley-Davidson panna
Sparkplug = tändstift

Så nu har vi ett bensinspecifikt ord också :D , jag tror inte vi hittar just den delen på en diesel i allafall.


HA! Kolla upp Hesselman-motorn! Tändstift är inte alls unikt för bensinmotorn!!

OK, jag kör ett (enbart i syfte att reta DrBike):
Förgasare -carburetor

(Nu kan man ge sig fan på att nån hittar nån obskyr dieselvariant med nån förgasare....)
 

Dr.Bike

Guest
Lysande! Däremot skulle du kunna få utveckla detta, från ditt tidigare inlägg:
"Konstant volym kontra konstant tryck såsom arbetsprincip"

Tycker du ska göra det eftersom jag inte fattar vad det är.:)

Ok - låt mig hämta en öl bara! :öl
 

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Ort
T-town, West Side!
Hoj
Harley-Davidson panna
packningssats är en drömpresent just nu ;)

:tummenupp Visst är det!
Allvarligt talat, vilken pump (matarpump, insprutningsapump, högtryckspump) gäller det? Fabrikat på pumpen? Har diverse blandat elände liggande, så helt omöjligt är det inte. Är det sen bara ett standardläckage så bör det vara skapligt lättfixat.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top