Bygga MegaSquirt

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Det går att sänka höjden och volymen på lådan lite till. Från mina egna övningar i ämnet för ett par år sedan, http://harley-fucking-davidson.com/ELFAbox/

Lådan kommer alltså från ELFA: "Lådan som heter 1455L1201 har spår för 100 mm x 160 mm kretskort och är enbart 30,5 mm hög. Man får slipa bort 1.6 millimeter på bredden av kortet och sätta låden i bandsågen."

134:- plus moms idag

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Hur mappar ni sedan in det där? Bredbandslambda för att få ut grafer över fett/tunt?

Jag går i planer att MS-konvertera bilen för att kunna dra nytta av mitt filande..
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Inte testat, funderat på att köpa. Microsquirt är ska ju vara en ytmonterad version av Megasquirt 2, så det borde ju funka utmärkt till MC.
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Okej här kommer några frågor.
Jag kör med insprutshoj. Har tänkt att T-konventera nu under lång tid. Ev använda MS.
Ska jag köra med orginalsprut i motorn och sätta in ex. 4st extra spridare i plenumet som jag sedan låter MS ta hand om? Hur mappas detta sedan? Kan man göra något själv med datorn dvs se värden och justera själv?
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Okej här kommer några frågor.
Jag kör med insprutshoj. Har tänkt att T-konventera nu under lång tid. Ev använda MS.
Ska jag köra med orginalsprut i motorn och sätta in ex. 4st extra spridare i plenumet som jag sedan låter MS ta hand om? Hur mappas detta sedan? Kan man göra något själv med datorn dvs se värden och justera själv?

Kasta org sprutet eller bara kör med det. Dubbla är bara extra felfaktorer.
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Menar du att jag ska styra orginal också med MS eller att jag ska plugga dessa och endast ha spridare i plenumet? Utveckla gärna mer för en okunning! :tummenupp

Finns ju servostyrt extraspjäll på din motor med, klarar MS att styra även detta? Är iaf det jag blev lite fundersam till när jag var förbi.
 

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
vad kostar delarna till ett funkande MS.. inte komplett me spridare utan boxen e färdig.. *funderar*
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
får jag bara ställa en idiotfråga? here goes: exakt vad gör en megasquirt? programmerar om insprutet så att det skickar in mer bensin för att möta upp med den ökade luftmängden vid T-konvertering?
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
får jag bara ställa en idiotfråga? here goes: exakt vad gör en megasquirt? programmerar om insprutet så att det skickar in mer bensin för att möta upp med den ökade luftmängden vid T-konvertering?

Megasquirt ÄR ett helt insprutningssystem som vanligtvis används som ensam styrenhet för spridare och tändspole/spolar, alternativt i undantagsfall för att ge extrabensin vid överladd.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Megasquirt ÄR ett helt insprutningssystem som vanligtvis används som ensam styrenhet för spridare och tändspole/spolar, alternativt i undantagsfall för att ge extrabensin vid överladd.

aha... danke:) vad finns det för andra sätt att öka bränslemängden hos ett insprutsystem vid exempelvis överladd då? ommappning av originalsystemet?
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
vad kostar delarna till ett funkande MS.. inte komplett me spridare utan boxen e färdig.. *funderar*

Tjöp en Microsquirt ifrån www.Diyautotune.com så finns upp til 2 separata tändsystem, 2 banker injektorer = 2 st lågohhm Lr 16 st högohm (utan serimotstånd)
Den har även möjlighet att ha en alkosensor ( e85)för blandsoppa + en massa annan skit , kostar 400 $ med sladdhärva ,Och den är vattentät
:)
 

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Jojje

Takker for hjælpen med min MS i Malmø , nu er der sat hel nyt ledningsnet og en MS 2,4 i Suki 1000 GSXR og den kan køre , men det var nu ikke helt nemt , der er godt nok mange ting man skal vide når man programmere den, men nu styrer den det hele
En af de ting der har drillet meget var at Hail giveren gav 5 ohm og det gav støj så den skulle ned på 2,2 ohm ??? det blev der brugt mange timer på at finde ud af , nu skal den bare rulles ind ordenligt fra sug til tryk
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Det där med hall givaren låter konstigt, får du problem igen så kom hit med hojjen, det spar du mycket tid på.
 

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Skanderborg DK
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Hej Jojje igen mange tak for hjælpen

Jeg havde den på rullefælt idag , og den indstilling du lavede på Malmø gav faktisk 240 BHP og vi fik den op på 262 bhp med ganske små ændringer , så man kan godt sige du fik sku stillet den meget fin ind på gehør , stor respekt herfra , hvis der er en der ved alt om Megasquit er det sku dig
Nu tager jeg til Wittstock i Tyskland og afprøver det her i weekenden
men tak igen
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top