KTM 690 Smc 2008

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Ragnar sa att dom "borde" komma i slutet på februari :)

Om den är roligare än 660:in så blir det nog till att beställa!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om om man nu skulle få för sig att köpa en 690 så skulle det nog bli en enduro & komplettera med motardhjul från någon äldre LC4!
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Är också sugen som fäen på en nu :mad:
Dock så tycker jag Duke 3:an också är riktigt läcker!

Kommer ha beslutsångest delux om man ska köpa! :huvet
 

Socrates

Guest
Nice :)
Vad kostar en sådan?

Det var väldigt olika beroende på vilken handlare man pratade med, listpriset är dock 84500kr. Jag ringde runt till några och kollade vad de kunde erbjuda för pris/rabatter/presentkort osv. Sen var det bara att ta den som passade, själv har jag ingen nytta av klädrabatter och liknande då jag redan har allt, så det fick bli en som erbjöd annat :) (fan va snuskigt det lät :D )

Vad mitt pris landar på vet jag inte riktigt ännu, får se i morgon när man förhandlat klart :D
 

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Sörmland
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Jag vill ha vill ha vill ha!
Men det lutar ev. mot en duke istället så man kan skjutsa :tuttar litegrann också. Men helst skulle jag vilja ha SMC'n...
 

Henken

Guest
Det var väldigt olika beroende på vilken handlare man pratade med, listpriset är dock 84500kr. Jag ringde runt till några och kollade vad de kunde erbjuda för pris/rabatter/presentkort osv. Sen var det bara att ta den som passade, själv har jag ingen nytta av klädrabatter och liknande då jag redan har allt, så det fick bli en som erbjöd annat :) (fan va snuskigt det lät :D )

Vad mitt pris landar på vet jag inte riktigt ännu, får se i morgon när man förhandlat klart :D

Det var inte så värst blodigt ändå tycker jag! Bara att börja spara då :)
Ha så skoj på den nya hojen när den dyker upp!
 

Socrates

Guest
Det var inte så värst blodigt ändå tycker jag! Bara att börja spara då :)
Ha så skoj på den nya hojen när den dyker upp!

Tackar, ska göra mitt bästa...får jag inte tillräckligt roligt på den så kommer jag till gbg och poserar istället :D

Fäen vad gutt! :tummenupp

Då får man palla sig upp till nordliga breddgrader så får man kanske sig en åktur?! :)

(Nu blev det snuskigt igen)

Ha ha, fan sicken snuskgubbe du är.
 
Last edited:

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Baken måste ju rensas på den här hojen, nån som har erfarenhet av vad polisbilen tycker om det? Dvs när man sätter plåten direkt under baklyset med miniblinkers på skärmen. Det blir ju liksom röd plåtbelysning.

J
 

Socrates

Guest
Baken måste ju rensas på den här hojen, nån som har erfarenhet av vad polisbilen tycker om det? Dvs när man sätter plåten direkt under baklyset med miniblinkers på skärmen. Det blir ju liksom röd plåtbelysning.

J

Hittills så har ingen polis nämnt något om skyltbelysningen, däremot placeringen av skylten (Vilket har varit i hjulhuset så det är väl inte så konstigt). Men sen är det ju frågan vem som sitter i snutbilen, och vilket humör dom är på :D

Om du hittar någon aftermarketpryl får du gärna skicka ett PM.

När jag skrev på kontraktet idag för hojen så ringde handlaren KTM, och då sa dom att det finns chans att hojarna levereras någon vecka tidigare än vad som sagts innan, så mitten av mars om man har tur :yoparty
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Hittills så har ingen polis nämnt något om skyltbelysningen, däremot placeringen av skylten (Vilket har varit i hjulhuset så det är väl inte så konstigt). Men sen är det ju frågan vem som sitter i snutbilen, och vilket humör dom är på :D

Om du hittar någon aftermarketpryl får du gärna skicka ett PM.

När jag skrev på kontraktet idag för hojen så ringde handlaren KTM, och då sa dom att det finns chans att hojarna levereras någon vecka tidigare än vad som sagts innan, så mitten av mars om man har tur :yoparty

Såg att Bikersneed har såväl hållare för regplåt i hjulhuset som skyltbelysning i olika varianter av skruvar, bara några mm höga. Själv tänker jag skruva dit plåten en liten bit under baklyset i de två hål som redan finns i skärmen och rensa all annan plast under. Sedan sätta dit två sådana LED-skruvar på skylten som belysning. Vågar nog inte ha skylten i hjulhuset...
 

Socrates

Guest
Såg att Bikersneed har såväl hållare för regplåt i hjulhuset som skyltbelysning i olika varianter av skruvar, bara några mm höga. Själv tänker jag skruva dit plåten en liten bit under baklyset i de två hål som redan finns i skärmen och rensa all annan plast under. Sedan sätta dit två sådana LED-skruvar på skylten som belysning. Vågar nog inte ha skylten i hjulhuset...

Ne, jag kommer inte ha den i hjulhuset heller. Redan fått böter för det en gång, det får räcka...hade dessutom tänkt flytta skylten senare den dagen. Man får väl fixa någon lösning sen när man fått hem hojen och kan kolla lite närmare. Posta gärna bild sen när du fixat ditt...kanske snor idén.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fast det där är 690 SM och motorerna tycks inte vara helt identiska. I ala fall inte om man ska tro hemsidan. Kompressionen skiljer sig lite lite t.ex.

Bilderna och texten talar om 690SMC - var tittar du?? :va :tungan
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Ja, samt att jag sett dem förut, det är nog inte SMC de bänkat utan 690 sm.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top