KTM 690 Smc 2008

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Ser lovande ut enligt vissa provkörningar...:tummenupp

Den har tydligen " a three way switch under seat for mapping and throttle response"
(Det har även 690 Enduro och 690 Duke)

http://www.superbike.co.uk/news/2008_KTM_690_Supermoto_test_ride_and_launch_report_news_177782.html

Hur många "kw" har 690:in tänkte ang försäkring, är lite sugen på att sälja 660in och köpa 690.
//Patrik

Jag läste någonstans (minns ej var) att 690 SMC skulle tas in i strypt utförande precis som 660: n gjorde.
 
Last edited:

SMC

__________
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
ktm 690 SMC
Provkörning av hojen.

[YOUTUBE-ID]MYYqaHRO758[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke

Bifogat

  • blinkers.JPG
    blinkers.JPG
    102.6 KB · Visningar: 349

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Sjukt snygg hoj.....vill ha en sån. Får bli att provköra så fort man har chansen :)
 

Socrates

Guest
Tjo!

Är det någon som har koll vilken typ av strypningar det sitter på, OM det finns några?

Kan man motivera ett helsystem Akra titan för 12500kr på något sätt, istället för att bara slänga på Akra slip-on för 5700kr?

Blir nog att beställa en i veckan :)
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Tjo!

Är det någon som har koll vilken typ av strypningar det sitter på, OM det finns några?

Kan man motivera ett helsystem Akra titan för 12500kr på något sätt, istället för att bara slänga på Akra slip-on för 5700kr?

Blir nog att beställa en i veckan :)

Inga strypningar, därav försäkringspremien. Med akra helsystem blir den enligt uppgift från Lelles 5 kilo lättare. Slipon är nog mer för utseende och ljud, gör inte lika mycket på vikten. Sedan läste jag att den med helsystem och mappning och ev nåt mer kunde ge 80 hk i raceutförande men då har nog ett helt KTM-team jobbat på den. Den effekten kommer ju dessutom bara på toppen vid mycket höga varvtal.

Så det kanske är billigare att banta 5 kilo och satsa på slipon:))
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Skulle tro att slip-on gör ett par kilo det med. En 6 liters burk av rostfritt med kat stenar och bafflar i väger litegrann.
 

Socrates

Guest
Inga strypningar, därav försäkringspremien. Med akra helsystem blir den enligt uppgift från Lelles 5 kilo lättare. Slipon är nog mer för utseende och ljud, gör inte lika mycket på vikten. Sedan läste jag att den med helsystem och mappning och ev nåt mer kunde ge 80 hk i raceutförande men då har nog ett helt KTM-team jobbat på den. Den effekten kommer ju dessutom bara på toppen vid mycket höga varvtal.

Så det kanske är billigare att banta 5 kilo och satsa på slipon:))

Oki :) Tack för svaret...får bli med slip-on då :) Premien borde väl fortfarande gå bra att hålla nere med en offroadförsäkring eller liknande? Fick dyra premier på 640 jag hade innan också om jag tog vanlig försäkring, däremot så erbjöd dom flesta försäkringsbolag en offroadförsäkring istället...om det inte är så längre får jag nog allt tänka om...premien påverkar ju valet lite.

Edit: Såg nu att det gick hos bilsport och mc...offroadförsäkring.
 
Last edited:

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Oki :) Tack för svaret...får bli med slip-on då :) Premien borde väl fortfarande gå bra att hålla nere med en offroadförsäkring eller liknande? Fick dyra premier på 640 jag hade innan också om jag tog vanlig försäkring, däremot så erbjöd dom flesta försäkringsbolag en offroadförsäkring istället...om det inte är så längre får jag nog allt tänka om...premien påverkar ju valet lite.

Som jag tror jag skrev ovan så fick jag 6700 kr i offererat pris på offroad-försäkringen (helår helförsäkring och bor i Stockholm) jämfört med 40.000 på If...

De e bar o köp!

J
 

Socrates

Guest
Som jag tror jag skrev ovan så fick jag 6700 kr i offererat pris på offroad-försäkringen (helår helförsäkring och bor i Stockholm) jämfört med 40.000 på If...

De e bar o köp!

J

Japp! Jag går nog till butiken i morgon och köper mig en. Och för att idiotförklara mig själv kommer yttligare en fråga...behöver man göra någon ändring med insprutningen om man byter slip-on? Funderar på om man ska byta direkt, eller i samband med första servicen.
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Japp! Jag går nog till butiken i morgon och köper mig en. Och för att idiotförklara mig själv kommer yttligare en fråga...behöver man göra någon ändring med insprutningen om man byter slip-on? Funderar på om man ska byta direkt, eller i samband med första servicen.

Det finns tre standardmappningar att välja på via en spak under sätet. Men de mappningarna är anpassade till originalljuddämparen. Alltså måste man egentligen mappa om den vid byte av dämpare.

Tror dock inte att akra hunnit släppa system till hojjen än. Men är osäker.
Akra helsystem är snyggare ;-)
Leverans i slutet av mars som sagt.



J
 

Socrates

Guest
Det finns tre standardmappningar att välja på via en spak under sätet. Men de mappningarna är anpassade till originalljuddämparen. Alltså måste man egentligen mappa om den vid byte av dämpare.

Tror dock inte att akra hunnit släppa system till hojjen än. Men är osäker.
Akra helsystem är snyggare ;-)
Leverans i slutet av mars som sagt.



J


Snackade med handlaren och det fanns både helsystem och slip-on till den. Såg det även bland powerparts om man gick via tillbehör till modellen. Får la be dom mappa om den då kanske även om det bara är slip-on...lika bra att få det ordentligt gjort.
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Hmmmm, Porr när den e som bäst...
Verkar som min gamla 525 måste lämna mig snart:D :D
 

Bifogat

  • 690SMC_2-thumb.jpg
    690SMC_2-thumb.jpg
    84.4 KB · Visningar: 372
  • 690SMC_action2-thumb.jpg
    690SMC_action2-thumb.jpg
    22.8 KB · Visningar: 330
  • 690SMC_1-thumb.jpg
    690SMC_1-thumb.jpg
    30 KB · Visningar: 292

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan lägg av & visa sådana här bilder!!!!!!!! :mad:




:D Undra om de har någon 690 för visning på Lelles?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top