Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag har inte hängt med direkt men har dom ens rätt att plocka in ett registrerat fordon sådär?

för snackar vi moppe och eumoppe så får dom plocka in och plocka av och förstöra trim på en vanlig moppen men inte på en eumoppe.


tror att dom bara har rätt till att begära ombesiktning.
 

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
Jag tror att dom har ändrat om lite där t4pp3r. För jag hade en kompis som blev tagen med moppe en gång och då förstörde de trimmet. Han hade EU och han frågade dom men dom sa att dom fick förstöra det även på hans :S
 

_RaLLaN_

Guest
Jag tror att dom har ändrat om lite där t4pp3r. För jag hade en kompis som blev tagen med moppe en gång och då förstörde de trimmet. Han hade EU och han frågade dom men dom sa att dom fick förstöra det även på hans :S


Dom förstör inget, dom ger väl bort det till sina egna ungar.. :D
 
Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Rätta mig om jag har fel men eu moppe går väll inte efter samma regel bok som lätt motorcykel?
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Idag torsdag har mamma ringt till Polisen igen, gissa vad dom sa?
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Mor min pratade med en av poliserna som stannat mig, Så här sa dem: Jag tror inte tobias är medveten om riskerna ifall man trimmar en motorcykel, det går mycket fortare och då krävs det riktiga mc kläder, jag är inte helt säker ifall han förstod det.

Jag ballar snart ur asså. Först och främst så hade jag ryggskyd,hjälm,jacka,byxor,handskar och crosstövlar allt gjort för mc åkning och köpt från mc affär.
Sen säger ****** att en trimmad mc går fortare än en strypt. Han menar alltså att man måste köra så fortare med en trimmad mc än en strypt mc bara för man kan det:huvet

Både strypt och trimmad så går den ju över den högsta hastighetsbegränsningen på svenska vägar och man får ju inte köra fortare än det men så långt tänkte inte polisen...:huvet

Edit: han jämförde också att köra ostrypt lätt mc MED lätt motorcykel körkort är helt samma sak som att sätta sig framför ratten på bilen UTAN körkort och åka iväg, även fast jag har 300 mil i ryggen när det gäller mc åkning och zero när det gäller bil.

Kanske är samma enligt lag jag vet inte men det var den absolut dummaste jämförelsen jag hört genom tiderna.
 
Last edited:

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Att dom hittat ett halvt kilo heroin i cutsen?

Haha:tungan Nej, dom sa inte mer än att dom inte hade börjat skruva på den än! Den skulle varit färdig i onsdags sa mamma till dom. Då sa dom bara att jag hade missuppfattat det.

En kompis morsa har varit jurist och hon sa något om att Polisen måste lämna kvitto när dom beslagtar något. Något sådant fick man aldrig. Är det värt att göra en anmälan eller är det bara dumt?

Mor min pratade med en av poliserna som stannat mig, Så här sa dem: Jag tror inte tobias är medveten om riskerna ifall man trimmar en motorcykel, det går mycket fortare och då krävs det riktiga mc kläder, jag är inte helt säker ifall han förstod det.

Min morsa sa till Polisen att min hoj gjorde ungefär 120-125 och då sa Polisen att effekten hade ingenting med topphastigheten att göra. Det var två olika saker. Han hade säkert jättebra betyg i skolan o så den Polisen:tungan
 
Last edited:

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
Seriöst att dom ens orkar? Tycker polisen skämmer ut sig rätt mycket nu. Känns som om dom inte "vågar" ta hand i större brott och istället lägger sin tid på sådant här.
Tappade en del förtroende för polisen här när jag såg en komma på en yz-125 utan hjälm i 80+ på en 50 väg förbi polisen. Dom brydde sig inte ett dugg utan svängde in på bensin macken istället.

Sen är det jävligt dåligt det dom gjort mot dig 2Fast4u2. Borde du inte kunna få någon ersättning eller något sen när du fått tillbaka hojen?
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Seriöst att dom ens orkar? Tycker polisen skämmer ut sig rätt mycket nu. Känns som om dom inte "vågar" ta hand i större brott och istället lägger sin tid på sådant här.
Tappade en del förtroende för polisen här när jag såg en komma på en yz-125 utan hjälm i 80+ på en 50 väg förbi polisen. Dom brydde sig inte ett dugg utan svängde in på bensin macken istället.

Sen är det jävligt dåligt det dom gjort mot dig 2Fast4u2. Borde du inte kunna få någon ersättning eller något sen när du fått tillbaka hojen?

Nej jag tror inte dom behöver ersätta nånting förutom om det blir skador på hojen. Jag har varit inne på samma banor:gnissla Men som du säger så måste jag hålla med om att jag också börjar tappa lite förtroende och respekt för dom. För inte alls länge sedan tyckte jag att dom gjorde att alldeles utmärkt jobb.
 

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
Seriöst att dom ens orkar? Tycker polisen skämmer ut sig rätt mycket nu. Känns som om dom inte "vågar" ta hand i större brott och istället lägger sin tid på sådant här.
Tappade en del förtroende för polisen här när jag såg en komma på en yz-125 utan hjälm i 80+ på en 50 väg förbi polisen. Dom brydde sig inte ett dugg utan svängde in på bensin macken istället.

Sen är det jävligt dåligt det dom gjort mot dig 2Fast4u2. Borde du inte kunna få någon ersättning eller något sen när du fått tillbaka hojen?

Även snuten här är IQ-befriad.

Har en polare som kör lantistraktor. Han har blivt stoppad vid ett flertal gånger.

Och helt seriöst. Polisen går fram till honom och frågar "vaför har du ingen reg-plåt. Varför har du en triangel där bak". Likväl får han frågor av snuten som "jaha, vad får den här gå i då".

Man börjar ju undra om det går att lita på det svenska rättsväsendet...
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Idag Fredag har mamma pratat med dom igen. Dom har tydligen ingen aning om var strypningarna ska sitta i min hoj. Dom har väl hittat avgasporten som inte var inkopplad och måste hitta något annat att klaga på istället.

Eftersom dom inte vet var strypningarna ska sitta så kanske dom ska göra en bänkning istället, smart där av Polisen:tummenupp Men det kunde bli lite för dyrt att bänka den enligt Polismannen så det var väl ett sista alternativ efter att dom har lagt ett antal timmar på att skruva på den.
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Idag Fredag har mamma pratat med dom igen. Dom har tydligen ingen aning om var strypningarna ska sitta i min hoj. Dom har väl hittat avgasporten som inte var inkopplad och måste hitta något annat att klaga på istället.

Eftersom dom inte vet var strypningarna ska sitta så kanske dom ska göra en bänkning istället, smart där av Polisen:tummenupp Men det kunde bli lite för dyrt att bänka den enligt Polismannen så det var väl ett sista alternativ efter att dom har lagt ett antal timmar på att skruva på den.

åååååhh, när man läser va du skriver så undrar man vafan dom lägger så mycket energi på sånt för! Göra en sån stor grej av det oxå:dummer Okej om dom tar in en eu moppe som bara får gå i 45km/h. Men när man tar en motorcykel som ändå får köra motorväg i 110km/h. DÅ spelar det ju ingen roll om den är trimmad eller inte. Jo det gör de iofs, men är det så viktigt, Ja är mållös:confused: :va :glömdet
 

OccT

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Sundsvall/högakusten
Hoj
Kawasaki zx9r
Idag Fredag har mamma pratat med dom igen. Dom har tydligen ingen aning om var strypningarna ska sitta i min hoj. Dom har väl hittat avgasporten som inte var inkopplad och måste hitta något annat att klaga på istället.

Eftersom dom inte vet var strypningarna ska sitta så kanske dom ska göra en bänkning istället, smart där av Polisen:tummenupp Men det kunde bli lite för dyrt att bänka den enligt Polismannen så det var väl ett sista alternativ efter att dom har lagt ett antal timmar på att skruva på den.


Varför ringer du inte skälv:va Så du kan klaga lite :)
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Varför ringer du inte skälv:va Så du kan klaga lite :)

Tror jag spårar ur och börjar bli våldsam med telefonen om jag snackar med dom igen... Så mycket som dom ljuger o har sig så blir man galen. Mamma är mycket bättre på att prata med folk, men visst borde jag snacka med dom.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top