Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
Så kan det väl vara, men oftast handlar det ju om hur man beter sig och konsekvenserna av beteendet. Idag åkte jag hem ifrån stan (Stockholm) ut till Haninge låg väl i ca 110 förbi Skogskyrkogården när jag ser att det ligger en polisbil 20 m bakom...tjena... det var det körkortet tänkte jag och var fullt medveten om mitt misstag. Tydligen hade dom annat att göra, jag fick onda ögat och sen körde dom vidare. Ibland har man tur ibland inte. Kommer jag att köra för fort igen? Ja, men medveten om att det kan kosta.
Hoppas det går bra för dig med den här grejen.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Idag så har mamma pratat med polisen eftersom hon står som ägare på hojen så ville hon prata med dom. Jag skulle ha fått tillbaka hojen på måndag (idag) sa polisen i fredags. Icke! Nu sa polisen till mamma att det var tråkigt att jag(simon) hade uppfattat det så att jag skulle få tillbaka motorcykeln redan på måndag. Nu var det tydligen onsdag som gällde. Och anledningen till att dom trodde att den var trimmad nu hade blivit att den lät som att den var trimmad! :huvet Kan man slingra sig mer än en så? Jag kan nästan lova att om det hade varit min mamma som hade kört så hade poliserna bara låtit henne åka vidare. Men den här gången var det ju en ungdom som dom stoppa och ungdomar kan man behandla som skit ifall man vill!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
OK att dom kanske har laglig rätt att plocka in hojen för kontroll, men jag tycker att det är helt åt skogen att dom får och framförallt kan med att göra så. Om själva kontrollen hade gått fort att göra är det väl hyfsat OK, men att behålla hojen i flera dagar låter ju helt sanslöst.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Nu har jag fått ett nytt datum igen: Torsdag gäller nu. Nu var det en annan som ringde och han sa att dem inte hade fått tag på någon som visste hur aprilia rs skulle vara strypt och att det var därför som det skulle ta längre tid. Och så skulle dom vara lediga till onsdag också.
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Idag så har mamma pratat med polisen eftersom hon står som ägare på hojen så ville hon prata med dom. Jag skulle ha fått tillbaka hojen på måndag (idag) sa polisen i fredags. Icke! Nu sa polisen till mamma att det var tråkigt att jag(simon) hade uppfattat det så att jag skulle få tillbaka motorcykeln redan på måndag. Nu var det tydligen onsdag som gällde. Och anledningen till att dom trodde att den var trimmad nu hade blivit att den lät som att den var trimmad! :huvet Kan man slingra sig mer än en så? Jag kan nästan lova att om det hade varit min mamma som hade kört så hade poliserna bara låtit henne åka vidare. Men den här gången var det ju en ungdom som dom stoppa och ungdomar kan man behandla som skit ifall man vill!

Oj...både skenförsäkrat och ev. trimmat...det blir bättre och bättre.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Jag är tillåten att använda den! Den har basförsäkring från bilsport-mc.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nu var det en annan som ringde och han sa att dem inte hade fått tag på någon som visste hur aprilia rs skulle vara strypt och att det var därför som det skulle ta längre tid. Och så skulle dom vara lediga till onsdag också.

J*vla bra beslut av dom att plocka in din hoj just nu då. :3freak
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Dom kommer säkert skjuta upp det mer.. vänta så får ni se.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Se det som så här annars, gratis vinterförvaring på ett tryggt ställe?! :tummenupp :näsblod

Tryggt o tryggt... min polares moppe kom tillbaka alldeles repig. En o annan blir väl såld också:tummenupp Så betalar jag försäkring på den men går inte att ställa av:gnissla Har ingen användning av försäkringen just nu menmen...

fiddy, men tror inte det spelar någon roll om det är en dumpers eller farmors perrmobil

800 olovlig
200 för att jag inte hade någon försäkring

Okej, men om min har en häst för mycket lär jag ju inte få mer än 800 i värsta fall då:mad:
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3205743 Det tycker jag också, men jag förtjänar inte böter i över huvud taget.
nej jag förstrå inte varför du äns oroar dig?

ok att du ska vara sur över att dom håller din hoj helt utan anledning. men lixom eftersom du inte gjort nått.. det är bara att överklaga om det skulle jävlas...
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
Idag så har mamma pratat med polisen eftersom hon står som ägare på hojen så ville hon prata med dom. Jag skulle ha fått tillbaka hojen på måndag (idag) sa polisen i fredags. Icke! Nu sa polisen till mamma att det var tråkigt att jag(simon) hade uppfattat det så att jag skulle få tillbaka motorcykeln redan på måndag. Nu var det tydligen onsdag som gällde. Och anledningen till att dom trodde att den var trimmad nu hade blivit att den lät som att den var trimmad! :huvet Kan man slingra sig mer än en så? Jag kan nästan lova att om det hade varit min mamma som hade kört så hade poliserna bara låtit henne åka vidare. Men den här gången var det ju en ungdom som dom stoppa och ungdomar kan man behandla som skit ifall man vill!


" och ungdomar kan man behandla som skit ifall man vill!" precis. Jävla gobbbar :p
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top