Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Va i helvet? :näsblod

Jääävla oflyt ni hade. :( Och skillad polis som bänkade den sådär bara. :hihi

Edit: Jag hade blånekat till allt...

Jag har blånekat allt som har med trimmning att göra. Jag har ju köpt den och kört i god tro om att den var strypt





Sa dom inte att du behöver göra en ny registreringsbesikting?


Jo senast 2007/10/28
 
Last edited:

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Har läst på lite nu och har sett att man ska tydligen ha en slangbit på gasviren i förgasaren. Hur ser den ut i så fall och hur mycket gör den ungefär på effekten. Vet inte om jag har en sån på:S
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
se det blir bara problem om man stannar :3freak men vafan va helt hundra på att dom inte kunde göra så där då är ju varenda motard olaglig?!
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Nej han menar att Husabergarna brukar ligga på 9kw i pappret och tex ktm ca 21-24kw. Och vem fan kör så?:confused:

Men har man tungt kort så bryr dom sig nog inte lika mycket...



Aha men tydligen gjorde polisen det, det krävs om registrering för full effekt för att få köra 100% lagligt:rolleyes:
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Handlar det om behörighet så - Ja. Man får bara köra vad man har körkort till, oavsett.

Ja och jag har ju behörighet för 11kw, om jag lånar en hoj av en kompis som påstår att den har 11kw och om han/hon visar det med regestreringsbeviset också. Jag menar man kan ju inte skruva isär nån kompis motorcykel bara för att kolla att alla strypningar sitter som dem ska innan man lånar en motorcykel! I sånna fall så är man ju idot bara man lånar en motorcykel som är registerad med begänsad effekt.:huvet
 

CrIILLE

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RG 125 F - SÅLD
Plötsligt blev det inte lika kul att gå ut och ta en repa imorrn med min nya ostrypta Suzuki RGF 125:a =/
 

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Laholm
Hoj
DT125R SM
Plötsligt blev det inte lika kul att gå ut och ta en repa imorrn med min nya ostrypta Suzuki RGF 125:a =/

Håller med dig.. Men här nere ser inte poliserna skillnad på en 125:a och en moppe, och detta har hänt mig 2 gånger. Men era poliser måste få en bättre utbildning omde kan känna effekten genom att ta en provrunda. :yoparty
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag har själv blivit stoppad för olovlig körning för ca 1 månad sen, inte kul :p, Straffet blir ju böter, sen vet jag inte om det blir spärrtid, har inte fått papprerna från domen än !

har du inte körkort så blir det indraget lämp i 6 månader.
 

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
vara
Hoj
dt125r -svart och röd
jag blev stoppad i torsdags. polisen fråga bara hur fort jag kör med den där ? jag svara det är en lätt mc. och börja rota efter kortet då åka polisen iväg. trodde dom alltid kolla om man har kort. men jag såg väl för laglig ut
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
har du inte körkort så blir det indraget lämp i 6 månader.


Så då måste man gå om kursen för övningskörning för bil men behålla mc körkortet och köra lätt mc på 11 kw som i mitt fall?, jag hade ju inte körkort för tung motorcykel.:rolleyes:
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
olovlig körning gav mig 800kr i böter förra sommaren.... så det är inte så farligt
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc

Det har ni rätt i! Fast jag tror inte det är deras uppgift att ta mitt fordon och uppana mig att gå hem själv i mörkret och när det är 5 grader ute. Jag hade en bra bit o gå också kan jag säga!!! Lite komiskt hade det ju varit om jag hade blivit nerslagen och rånad på vägen hem när jag gick alldeles ensam. Vems ansvar hade det varit då?:huvet Inofficiellt så är jag mörkrädd också... Hade ju inte varit så kul om jag hade varit nere i malmö och dom hade uppmanat mig att gå hem. Jag menar: dom kunde ju åtminstone ha skjutsat hem mig! Jag har ju inte dödat någon precis... jag är bara en mc-förare!

Spårade ur en aning men jag tycker inte jag har blivit helt rättivst behandlad...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top