Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Haha har läst hela tråden nu och jag har blev bara mer och mer förvånad för varje sida. Detta var nog bland det knäppaste jag läst som poliser gjort. Att dom har noll koll om körkortsfrågor och dylikt är då ingen nyhet för mig. Har ett bra exempel ifrån när jag tappade körkortet ifjol.

OT!!!;
Körde en herrans massa km/h för fort i min surförti och kortet rök på plats. Farsan och jag diskuterade massor om jag skulle få tillbaka körkortet eller om jag skulle bli tvungen att ta om det. Eftersom jag tog Lätt-mc 2006 och bil 2007 så sa min far att prövotiden för mc och bil är två skilda saker, nej sa jag, prövotid börjar gälla från och med första körkortsutfärdandet. Han trodde mig absolut inte och frågade en polis! Polisen sa att jag absolut skulle bli tvungen att ta om körkortet eftersom min prövotid för bil inte gått ut än, att jag tog lätt-mc för över två år sedan spelade absolut ingen roll. Gissa vem som fick tillbaka sitt körkort på julafton 2008 ;)?
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Exakt, prövotiden är två år från det att du har tagit ditt första körkort.
Sen är det väll så att fastän man inte har prövotid och körkortet blir indraget i mer än ett år så får man väll ta om det?
eller har jag missuppfattat något
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top