Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hoppas att du har en massa närbilder på din 2fast4U2.
Skulle inte bli förvånad att det är en massa repor o sånt när du får tillbaka den :gnissla

Men du ska väll inte behöva bli straffad, du körde ju strypt?
 

Daannne

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Skåne ftw :)
Hoj
Honda CRM 125
tror inte polisen går in på lämpet för ni inte försökte sticka. det lindrar alltid straffet om du kör in till dem när dem vinkar in dig :) du får nog lite böter bara för man hoppas iaf :)
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Finns det en risk att jag åker dit för trim i över huvud taget? Hojen har 11kw i pappret och jag köpte den strypt. Det sista jag vill är att bli av med lämpet! Visst känns min hoj rätt pigg men den gör inte mer än typ 120-125 mätarfart just nu. För inte alls länge sen var den ostrypt men då åkte jag på en ombesiktning p.g.a dålig belysning. I samband med den besiktningen strypte jag hojen igen.

För överigt så var allt på hojen som det skulle! Alla lampor och alla lager och el funkade. Vi var trevliga mot polismännen och så också, vi följde hastighetsbegränsningarna och vi stannade för polismannen som vinkade in oss. Jag kan ju säga det att om jag hade haft hojen ostrypt så hade jag inte tänkt att stanna för besiktningsbussen! Då hade jag kört in på en parkering i närheten och gått därifrrån. Inte en chans att dem skulle hinna ikapp mig dit! Det kunde väl dem också fattat!

En till grej som jag är grymt sur över är att jag hade ju inget fordon att ta mig hem på så jag frågade en av polismännen om hur dem hade tänkt att jag skulle ta mig hem? Då svarar han att jag kan ju gå hem eller prova att ringa efter pappa! gå hem var ganska uteslutet eftersom det var kanske 0-5 grader i luften (egentligen för kallt för att åka motorcykel) och så hade jag någonstans mellan 7-10 km hem. Jag ringde några några samtal och så skulle jag bli hämtad. Är inte Polisen skyldig att skjutsa hem mig om han tar mitt fordon?? Fyllon och anndra "brotslingar" skjutsar dem ju hem eller till häktet! Jag har aldrig hört talas om någon Polis som har sagt till en brottsling att gå till fängelset iaf.

Jaja, jag sitter hemma och i princip bygger upp en kokande ilska...:huvet
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det bevisar inte att den saknar strypning!

Precis, den kan ju vara strypt i CDI:n, insuget, eller längre in i röret. Det vet ju inte dom.

Men jag förstår verkligen inte det där med 2Fast4U2, hur fan kunde dom ta in den när den var strypt?
Och hur fan kunde dom säga att din var på 26hk, zoltan?
Snutjävlar!! :mad:
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Polisen kan provköra hojarna och säga ett dom misstänker att den är ostrypt, då ska man få en besiktningstid där man ska ta reda på om den är FP eller strypt. Inte fan kan dom köra hojfan och säga hur många hk den har :mad:
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Skulle tro att det är ditt ansvar att se till så att den har de 11kW som står i papperna. Har den mer än 11kW så har den... :gnissla

Är det fortfarande mitt ansvar om jag har lånat motorcykeln också?
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Skojjar ni med mig? Det här kan inte vara riktigt rätt :va Men om din var ostrypt simon så är det väl lugnt? Kanske blir lite värre för dig tobbe :/ Det värsta som kan hända är nog att man får ta om körkortet eftersom du har prövotid.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
En gång för länge sedan, i den grå forntiden när jag var 17år och åkte moppe, så tog dom mig på min Puch Florida. Den var lite trimmad och gjorde drygt 60km/h med mig på, och kanske 45 - 50 med snuten på.. Dom tog in den på stationen och plockade bort förgasare och cylinder. Det var ganska lätt att se att den inte var original.. Jag blånekade hela tiden, och sa att jag inte visste nåt. Drog till med att det måste vara nån kompis som lånat den och trimmat. Åklagaren ringde till och med hem till morsan och frågade om jag var duktig på motorer. "Han? Nä han har tummen mitt i handen när det gäller sånt" sa hon.. Det slutade med att dom inte kunde bevisa att jag visste att den var trimmad och jag gick fri. Det här var ju som sagt några år sen, dom kanske är hårdare numera.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tror itne det spelar nogon roll vad den gör eftersom i mitt reg bevis stor det 11 kw maxhastighet 140 km/h. Så tror inte dem kan ta dig för trim ocm den gör 125 på 11 kw. Sen förstår jag inte varför dem skulle ta in den om den är strypt osv.

Förstår inte fortfarande varför dem plocka er eller iaf 2fast.

Aja Lycka till iaf.

Vare inte någon som körde förfort på motorvägen och inte fan tog dem hans hoj väll?
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Precis, den kan ju vara strypt i CDI:n, insuget, eller längre in i röret. Det vet ju inte dom.

Men jag förstår verkligen inte det där med 2Fast4U2, hur fan kunde dom ta in den när den var strypt?
Och hur fan kunde dom säga att din var på 26hk, zoltan?
Snutjävlar!! :mad:

Det står i regbeviset att husqvarnan är strypt med en 14mm plugg i myningen av avgasröret. Han drog en vild gissning efter han provkört qvarnan.
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
dom måste ha bänkningspapper ju för att kunna säga att den e trimmad. för det kan ju lika gärna vara så att du hade ett fyttet litet munstycke eller nået som gör att den e stryp till 11kw och inte nån plugg eller så.... och jag tycker du borde fått skjuts hem, speciellt när det e vi skattebetalande som betalar deras bensin och löner
 

sandstream

Guest
Herregud.. Sorgligt att de inte kan hitta något bättre att göra, känns som om de gör det på pin jävla kiv.
Deras jobb är att övervaka trafiken, dess fordon och förare. De gör sånt där hela dagarna och det är inte konstigare än att en murare murar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hojen som dom tog in för undersökning, som hade strypt CDI och vad det nu var mer, vilka andra strypningar var borttagna på den?

För 100% laglig antar jag att den inte var.

Den får dom nog bänka för att få en effektuppgift på.

Den andra är ju uppenbart ostrypt om pluggen i avgasröret saknas, visst du skulle ha kunnat plugga insuget till 3 mm och motorcykeln lämnar 2½kw, men det är fortfarande inte med den strypningen den är besiktad, så den är olaglig IAF.
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Hojen som dom tog in för undersökning, som hade strypt CDI och vad det nu var mer, vilka andra strypningar var borttagna på den?

För 100% laglig antar jag att den inte var.

Den får dom nog bänka för att få en effektuppgift på.
QUOTE]

Alla strypningar som var där när jag köpte den är där nu.
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Va i helvet? :näsblod

Jääävla oflyt ni hade. :( Och skillad polis som bänkade den sådär bara. :hihi

Edit: Jag hade blånekat till allt...
 
Last edited:

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
körde du med en ktm 640 mellanreggad? hade du körkort till de?

Ja jag körde den mellanreggad och har A-begränsat.

mjo jag e fan chockad att jag åkte dit på detta:( Men jag fick inte körförbud iaf=) . Fälgarna var inte lagliga och inte bakdäcket heller för mönstret var för litet... Men raderna med anklagelser tog slut så dem skrev inte dit det:hihi

Sa dom inte att du behöver göra en ny registreringsbesikting?
 
Last edited:
Nyheter
Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

Top