Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Polisen tog mig och 2FAST4U2 för olovligkörning

Japp nu har det skett som jag trodde inte kunde ske:näsblod Vi blev invinkade av en polisbuss och en mc polis som vi fick visa körkort för och dem tog en kontroll av våra hojar.

Efter ett tag ringer den ena polisen en moppe polis på en 100cc neos som kommer och ska provköra min,chocken råkade vara på men självklart så såg moppe polisen det:rolleyes:
När han provkört husqvarnan så konstaterar han att den ligger på ca 26 hk så dem tar av röret och ser att stryptingen är borttagen. Som tur är tog dem inte in den till stationen utan pappa fick komma och köra hem den, simon därimot fick sin intagen till stationen för inspektion.

Saxat direkt från papperet:

"Anmärkningar
positionslykta bak osäker funktion
Stopplykta osäker funktion
Köriktningsvisare fram,bak båda sidår osäker funktion
Hjullager, bak glappt
Hastighetsmätare otillåten typ
Ändring fordonet överrensstämmer ej med reg.uppg = REG.bes"

Vad kommer hända?:rolleyes: Jag nekade till att jag visste om att den var trimmad, jag har ju köpt den och bara kört med den...

Texten kanske är svårläst men jag måste lugna ner mig lite innan jag kan kolla igenom det.

Fick gå hem i crosskängor och full mundering det är inte heller så kul:näsblod
 
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Åtusan, västeråspoliserna verkar bara bli hårdare och hårdare för varje dag. Och inte visste jag att dom har neos-poliser. :hihi Inte illa med inbyggd bromsbänk i huvet... han måste provköra mina hojar också. :yoparty
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
så länge dom inte har bänkpapper på att din hoj är på mer än 11kw kan du väl knappast åka dit för olovlig körning. eller har polisen rätt att bedömma motoreffekt på känsla?:confused:
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Kan dem sätta dit mig för trimmning?, dem tog loss kröken och konstaterade att pluggen var borta och att myningen var 40mm istället för 14mm med pluggen som det ska vara:(
 

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Det värsta med det hela är väl att man kanske blir av med lämpet nu. Men jag tycker att det är konstigt att dem kunde ta in min hoj för att den gick för bra! Både cdi strypningen och avgasporten är STRYPTA!
Eftersom min hoj var så här när jag köpte den kan dem väl inte ta mig för trim? Det står 11kw i papprena och allt!

Hojen står hos Polisen nu för nerskruvning av motor för sökande av trim. Och jag skulle inte bli förvånad om de tar en provtur med den lite då och då. Moppekillen som provkörde den gillade att gasa....
 
Last edited:

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Västerås, Uppsala men oftast mittemellan
Hoj
Klr 600 motard
tror inte dem kan rycka lämpet inte 100 säker på det men antar att det är om det upprepas så är ni tosted.

Har även hört att dem skruvar ner hojen sen får man den i delar någon som vart med om de? :gnissla skulle bli lite små sur själv om den isf var strypt^^
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Haha, fyfan! Snacka om att prioritera sina resurser!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det är sådana här historier man bara tror är skrönor och myter. Fyfan!
 

Alkzkz

Make every stroke count - Go 2-Stroke.
Gick med
18 Jan 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Aprilia RS 125
Herregud.. Sorgligt att de inte kan hitta något bättre att göra, känns som om de gör det på pin jävla kiv.

Hur kunde de veta de exakta måtten på pluggen? Var det den där jävla fUkKo-snuten som listade ut det eller?

Sjukt att de tog in 2FAST4U2's hoj när den var strypt i både avgasport och cdi-box..
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Jag har själv blivit stoppad för olovlig körning för ca 1 månad sen, inte kul :p, Straffet blir ju böter, sen vet jag inte om det blir spärrtid, har inte fått papprerna från domen än !
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Herregud.. Sorgligt att de inte kan hitta något bättre att göra, känns som om de gör det på pin jävla kiv.

Hur kunde de veta de exakta måtten på pluggen? Var det den där jävla fUkKo-snuten som listade ut det eller?

Sjukt att de tog in 2FAST4U2's hoj när den var strypt i både avgasport och cdi-box..

Det står i reg beviset.

Jag har själv blivit stoppad för olovlig körning för ca 1 månad sen, inte kul :p, Straffet blir ju böter, sen vet jag inte om det blir spärrtid, har inte fått papprerna från domen än !

Moped ?

ojdå det här måste vara första gången som polisen tar någon på en 125a :S fy fan

Såklart blev det jag också...

Det fulaste var att det kom 3 trimade mopeder, 1 moppe och 2 fiddys åkte uppför backen precis bredvid och varvade men polis gjorde inte ett skit åt dem... poliserna var väll hur glada som helst när dem tog oss:gnissla :huvet
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Asså fyfan! att dom orkar! så jävla dåligt, blir så förbannad på poliser när dom ska vara sådär petiga! :mad:
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
mjo jag e fan chockad att jag åkte dit på detta:( Men jag fick inte körförbud iaf=) . Fälgarna var inte lagliga och inte bakdäcket heller för mönstret var för litet... Men raderna med anklagelser tog slut så dem skrev inte dit det:hihi
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top