en till "super" moppe....

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
Och varför e detta inte möjligt då??

Jag hade en Honda MB som gjorde 110 uppmätt med bil..
Med dagens teknologi så e det absolut troligt att den går så..
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Ähh, vilket moppe snack det är nu.
Skit in da moppe!!

Btw, 130 låter ganska ok. Dom nya mopparna kan faktiskt gå så fort, varje moppe dom trimmar så gör dom nästan alla över 110 km/h.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Varför sitter du och läser moppe annonser för? :hej gör som jag, visa dom att deras moppar ÄR moppar och går dåligt.. btw, vet du vem i vika/sorunda som har en orange drac? han försökte rejsa med mej, men ack vilken förlust för hans del :D
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
CayLe skrev:
Varför sitter du och läser moppe annonser för? :hej gör som jag, visa dom att deras moppar ÄR moppar och går dåligt.. btw, vet du vem i vika/sorunda som har en orange drac? han försökte rejsa med mej, men ack vilken förlust för hans del :D

Vilken tävlade du med? :)
EDIT: Förstå mig inte fel nu, jag menar vilken av dina hojar du Tävlade med!
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Gandalf skrev:
Och varför e detta inte möjligt då??

Jag hade en Honda MB som gjorde 110 uppmätt med bil..
Med dagens teknologi så e det absolut troligt att den går så..

Men att man har mätt upp med bil är ju verkligen en garanti för att man får fram den "verkliga" hastigheten? om man ändrar profilen eller antalet tum på en bils hjul så visar den mätaren ännu mer fel än med orginalhjul/däck.

Sen har jag mätt upp lite moppar här i nynäs och en orginal ostrypt drac -00 gör 75 enligt min cykeldator som är lite mer exakt än orginalmätaren, och en derbi senda med metra avgasrör gör 80 rakt fram.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Joker skrev:
Vilken tävlade du med? :)
EDIT: Förstå mig inte fel nu, jag menar vilken av dina hojar du Tävlade med!

KMX'en såklart. jag utmanade en Aprilia RS125 samma kväll, men han hade "ingen" bensin, så det tog jag som en vinst :D
 

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
CayLe skrev:
Men att man har mätt upp med bil är ju verkligen en garanti för att man får fram den "verkliga" hastigheten? om man ändrar profilen eller antalet tum på en bils hjul så visar den mätaren ännu mer fel än med orginalhjul/däck.

Sen har jag mätt upp lite moppar här i nynäs och en orginal ostrypt drac -00 gör 75 enligt min cykeldator som är lite mer exakt än orginalmätaren, och en derbi senda med metra avgasrör gör 80 rakt fram.

Men suck!!!

Vad e det för knöl du har mellan axlarna?
Bilens mätare e väll ändå mera exakt en moppens...

Och blanda in en cykeldator.. HA HA HA HA HA
 

Ben

WOAH!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Wr426f -01, dominator
Gandalf skrev:
Men suck!!!

Vad e det för knöl du har mellan axlarna?
Bilens mätare e väll ändå mera exakt en moppens...

Och blanda in en cykeldator.. HA HA HA HA HA

En cykeldator är väll ganska exakt?
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Gandalf skrev:
Men suck!!!

Vad e det för knöl du har mellan axlarna?
Bilens mätare e väll ändå mera exakt en moppens...

måste den vara mer exakt? vad är det som säger det, dessutom så skulle en bil vara olaglig om den visade för lite så från fabrik har man kalibrerat in hastighetsmätaren att den visar med fel med god marginal. så gå och lägg dej ;)
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Ben skrev:
En cykeldator är väll ganska exakt?

Om magneten är tillräckligt stark så att den fångar upp samtliga signaler samt att den är rätt kalibrerad så ska den nog vara mer exakt än standard mätarna. Rätta mej om jag har fel någon.
 

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
no bike
CayLe skrev:
Varför sitter du och läser moppe annonser för? :hej gör som jag, visa dom att deras moppar ÄR moppar och går dåligt.. btw, vet du vem i vika/sorunda som har en orange drac? han försökte rejsa med mej, men ack vilken förlust för hans del :D


jora jag vet, han hade inte ens en suck mot min leksak :D
en yz 50 -85 den ruska av honom ganska stort :D
jag vet inte vad dom heter men man vet vilka snorungarna är.
Vet du vem gaybert är ?
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
coolrider skrev:
jora jag vet, han hade inte ens en suck mot min leksak :D
en yz 50 -85 den ruska av honom ganska stort :D
jag vet inte vad dom heter men man vet vilka snorungarna är.
Vet du vem gaybert är ?

Jag fick iaf den uppfattningen att den har ganska gott ax för att vara moppe, du har ingen aning om vad den har för trimm?
 

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
no bike
CayLe skrev:
Jag fick iaf den uppfattningen att den har ganska gott ax för att vara moppe, du har ingen aning om vad den har för trimm?

ingen aning, men den hade verkligen INGEN suck mot axx:et på en gammal mini cross, du kan juh fråga han om han åkte på smisk... :D
visste du vem gaybert var ?
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
coolrider skrev:
ingen aning, men den hade verkligen INGEN suck mot axx:et på en gammal mini cross, du kan juh fråga han om han åkte på smisk... :D
visste du vem gaybert var ?

Inte den blekaste.. det roliga var att jag inte hade nån regplåt och jagade honom i hela staden, sen när jag hade träffat på moppe gänget och skulle dra därifrån så skulle han rejsa med min "super moppe", han fick sej nog en tankeställare :p
 

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
no bike
CayLe skrev:
Inte den blekaste.. det roliga var att jag inte hade nån regplåt och jagade honom i hela staden, sen när jag hade träffat på moppe gänget och skulle dra därifrån så skulle han rejsa med min "super moppe", han fick sej nog en tankeställare :p

dom där små barnen gillar att rejza... :rolleyes:
det är därför jag säger till ex:ets lillebror att han inte skall rejsa förnst vi har fixat nya delar till den så slipper han skämmas... =)
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
men jag tror nog att den kan gå i 130 ... men den varvar nog något fruktansvärt då... för 12 - 53 e lågt för en sån....
kör man 14-53 gör en sån 100 - 110 på 10 tusen, d visade min mätare då ...

men sen å andra sidan så bonnade jag min mätare i 1:an för den vibrerade när den varvade 12 tusen .. hehe .-.. ... ja skjutsade en polare som så d .-.... hehe .... gissa om han fick stora ögon.....
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
några 130 kan man ju glömma med en moppe, har kört en drac med 75cc, 21mm förgasare, gianelli system och den toppade nätt och jämt 110 på en raka, kanske 115 i lite nerförs, en "standard" 75cc ger ca 12hk, och Metrakit cylindrarna (4000kr) ger ca 16-18hk enligt försäljarna :p
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Hammet skrev:
några 130 kan man ju glömma med en moppe, har kört en drac med 75cc, 21mm förgasare, gianelli system och den toppade nätt och jämt 110 på en raka, kanske 115 i lite nerförs, en "standard" 75cc ger ca 12hk, och Metrakit cylindrarna (4000kr) ger ca 16-18hk enligt försäljarna :p

16-18 hästar med bara cylindern, har du sen förgasare o trimpipa på de borde de fan inte va helt omöjligt o få upp den i 130.. möjligtvis "verklig fart" men inga mätare varken på bilar eller mc visar verklig fart... om du skulle mäta me RG:n när han maxar den tror ja nog den gör runt 130... jag tävla mot en likadan supermoppe dock med endast trimblås o den gjorde 90 enligt min mätare
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top