Triumph Street Triple-tråden

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
God Jul på Er!

Skulle Ni ha en krona till övers efter köpfesten tänkte jag bara meddela att nu finns Tuneboy ( www.tuneboy.com.au ) även till Str3:an... Jag vet tyvärr inte om gruppköpet på www.triumph675.net är avslutat ännu.

God jul på Er!
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Sådär.. har man varit ute på en liten tur.. blev 7 mil. men jäklar så gott att få åka lite =).. tyvärr är det ju dom 3 timmarna i garaget av tvättande och putsande som man kommer ihåg.. men gäller att passa på nu innan snön kommer.

Hoppas det är fler än jag som åker.. lite kyla gör ju inte att man dör.. eller är det bara gubbar som åker på soliga perfekta dagar som åker ST3 :D
 

Bifogat

  • Foto0412sport.jpg
    Foto0412sport.jpg
    131.7 KB · Visningar: 258
Last edited:

Lindwall

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Borås
Hoj
Triumph Street Triple
Var och hämtade min triple för några veckor sen och nu sitter jag och klurar på vad jag ska göra åt skylthållaren.
Fragger du har du kvar skylltbelysningen på din eller struntade du i den?
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Var och hämtade min triple för några veckor sen och nu sitter jag och klurar på vad jag ska göra åt skylthållaren.
Fragger du har du kvar skylltbelysningen på din eller struntade du i den?

Skyltbelysningen sitter kvar.. var handlaren som fixade ombyggnationen åt mig gratis.. så dom gjorde så den skulle vara laglig.
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
Alldrig fel med gratis :)
Du skulle inte kunna ta någon närbild på det?

haha, han har fått exakt samma fråga på triumph675.net. men jag håller med, jag vill också se detaljer och såga själv :tummenupp

btw, aldrig stavast aldrig med två L. alltid stavas alltid med två L. :rolleyes:
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Hej på er. ska ta och fixa lite bilder sen när jag är hemma igen. sitter i snön i Branäs och dricker öl nu istället så ni får hålla er. men tror dom ändrat lite fästen i bakramen oxå. men ska ta så detaljerade bilder som jag kan.. :tummenupp
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Vet någon om denna hoj räknas som 700cc så man skulle kunna köra upp på den...? Vore tacksam för svar. Kanske någon som vet en sida man kan kolla upp det på eller dylikt? Mvh
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Vet någon om denna hoj räknas som 700cc så man skulle kunna köra upp på den...? Vore tacksam för svar. Kanske någon som vet en sida man kan kolla upp det på eller dylikt? Mvh

Nej det gör den inte.
Den är på 675cc, det är mindre än 700cc.
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Nej det gör den inte.
Den är på 675cc, det är mindre än 700cc.

Jo jag viste att den var på 675cc men viste in om dom rundade upp på vägverket då jag letar en uppkörnings hoj till min sambo.
Tack för svaret annars :tummenupp
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Jag har suttit och letat godis till hojen och hittade den här sidan... vad jag nu ska med mer godis till???:confused: jag har ju köpt allt som går att köpa till den men vafan lite extra kolfiber är ju aldrig fel :yoparty

http://www.carbonuk.net/shop/category.aspx?catid=12
http://www.kewdos.net/gallery/carbonbike2.jpg

Jag ska då inte köpa nått extra. single kuts kanske. men det är en kåplöshoj. varför kasta på en massa fula extra grejjer som gör att den ser ännu mer inkapslad ut. bättre o köpa en Daytona i så fall :D

Nån som pratade om effektpaket 3. det är Arrow 3-1 + sportfilter och mappning. , typ det dom flesta får när man byter till arrow 3-1 om handlaren har lite hyffs och inte är snål =)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
har du bilder på din hoj kanske? vad menar du med effektpaket3? :)

Nej, jag har tyvärr inga bilder på hojen den står ännu i butiken... har inget garage så den får stå där till våren. Ja det stämmer angående effektpaketet. Dom säljer på johans mc i gbg där jag köpte hojen 3 olika effektpaket och trean består av lowboy, ommappning, luftfilter och iridiumtändstift.
 

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Ort
motala
Hoj
09 Street triple R
Funderar starkt på att byta till en street triple för den har fått sån bra kritik på olika tester och det humana priset, Måste provköra en först innan jag funderar vidare men får nästan stånd av det götta ljudet i denna film http://www.youtube.com/watch?v=-mxeQ2Ikmr4 besluts ångest :/
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Funderar starkt på att byta till en street triple för den har fått sån bra kritik på olika tester och det humana priset, Måste provköra en först innan jag funderar vidare men får nästan stånd av det götta ljudet i denna film http://www.youtube.com/watch?v=-mxeQ2Ikmr4 besluts ångest :/

Svårt o säga vad som är bra.. jag har åkt motard i flera år så det här är min första landsvägshoj om man så säger. Ta och åk in till Triumph center/Motorbolaget i Linköping. deras demohoj har arrow m.m.. den går asgött..
Annars får du väl vänta några månader så kan du ju prova min =).
men den är sjukt lätt och smidig. väldigt bra vrid i den för att vara en rad 3a.
Väldigt lätt att wheela med. fast kanske har att göra med att man åkt motard på ett hjul i 3 år oxå =).

Här har du en ride by med Arrow systemet .
http://www.youtube.com/watch?v=9sBgbsCabQI
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top