Triumph Street Triple-tråden

Aragorn

Guest
En fråga:

Vilken försäkringsklass är det på Street Triple? If har ju en speciell Triumph-försäkring.
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
En fråga:

Vilken försäkringsklass är det på Street Triple? If har ju en speciell Triumph-försäkring.


Jag betalar 4400:- om året, 26 år gammal och knappt haft kort i 1 år... så kort sagt är den billig ;)

Runt 10 med montering får man ju betala i sverige för ett arrow low boy.

I veckan ska jag ta mig i kragen och åke och hämta min triple.. . ska försöka ta lite bilder på den och lägga upp oxå :tummenupp

jojo givetvis, det kostar 10800:- monterat o klart här, men kan jag lyckas få hem det för 7000:- gör jag fan hellre det ;) monteringen kan man alltid göra någonstanns... men vi får se, håller på att leta bland lite andra märken så man kunde få ett unikt blås istället...
 
Last edited:

Aragorn

Guest
Tack! :)

Den blir ju 1700:- billigare att försäkra än min Hornet 600, 6200:- betalar jag för den.
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Sådär. då har man tagit sig i kragen och tagit hem hojjen. Blev en kort tur på gatan då det spöregnade.. men så härlig den är.. och så sjukt mycke snyggare med low boy systemet och uppflyttad skylt.. nu vill jag att det ska bli varmt och fint =)
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Sådär. då har man tagit sig i kragen och tagit hem hojjen. Blev en kort tur på gatan då det spöregnade.. men så härlig den är.. och så sjukt mycke snyggare med low boy systemet och uppflyttad skylt.. nu vill jag att det ska bli varmt och fint =)

Vi vill se bilder ;)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tjena grabbar, nu var jag tvungen att regga mig då jag följt denna tråd.

Jag tycker zards pipa till hojen är riktigt tuff

TRIUMPH-STREET-BASSO-3.jpg


Mer info om den finns här http://www.zardexhaust.it/ och här http://www.brabantmotors.nl/Accessoires/Street Triple 675.htm

Ni säger att triplen är billig att försäkra, dock inte för mig när jag har allt emot mig känns det som :huvet
under 25år och bor i zon 1 (sthlm) :gnissla

Men det är ju kul att man har något att se fram emot! :rolleyes:
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Slänger upp 2 tyvärr usla bilder på hojjen.. ska ta några med systemkameran i helgen.
 

Bifogat

  • DSC006011.jpg
    DSC006011.jpg
    71.6 KB · Visningar: 382
  • DSC006022.jpg
    DSC006022.jpg
    77.1 KB · Visningar: 347

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Några få bilder till :tummenupp
 

Bifogat

  • hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    110.7 KB · Visningar: 348
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    95.4 KB · Visningar: 237
  • hoj4.jpg
    hoj4.jpg
    101.2 KB · Visningar: 276
  • hoj5.jpg
    hoj5.jpg
    77.5 KB · Visningar: 202

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Ser fint ut med lowboy

Men hur blir det med ljudvolymen? Jag vill kunna piska runt en storbana utan att byta system...

/Mattias
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Men hur blir det med ljudvolymen? Jag vill kunna piska runt en storbana utan att byta system...

/Mattias

You can't have it all! Eller? Det finns ett low boy som är godkännt men ger nämnvärt inget mer än orginal. Snyggare kanske men what's the point!
Om du undviker nattliga körningar på bakhjulet i storstan lär risken för böter vara minimal..... so go for the real thing.... tänker själv sätta på Zard så fort våren kommer... .:tummenupp
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
You can't have it all! Eller? Det finns ett low boy som är godkännt men ger nämnvärt inget mer än orginal. Snyggare kanske men what's the point!
Om du undviker nattliga körningar på bakhjulet i storstan lär risken för böter vara minimal..... so go for the real thing.... tänker själv sätta på Zard så fort våren kommer... .:tummenupp


Problemet är inte ljudvolymen i trafik. Lite mer mulligt och djupt ljud har aldrig skadat en trepipa!

Probelemt är snarare det att jag tycker det är ruskigt nyttigt och samtidigt ruskigt kul att åka bana och då är inte ljudvolymen bara av godo.

Har hittat ett högdraget Arrow-system som tydligen ska finnas med insatser så att det blir gatlagligt, det borde betyda ban-OK med! En Zard eller en low-boy ser ju ännu mer clean ut, men Zard är väl det typ mest högljudda systemet, och det är inte kvantitet jag är ute efter utan kvalitet.

Någon som har ett förslag?

/Mattias
 
Last edited:

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Problemet är inte ljudvolymen i trafik. Lite mer mulligt och djupt ljud har aldrig skadat en trepipa!

Probelemt är snarare det att jag tycker det är ruskigt nyttigt och samtidigt ruskigt kul att åka bana och då är inte ljudvolymen bara av godo.

Har hittat ett högdraget Arrow-system som tydligen ska finnas med insatser så att det blir gatlagligt, det borde betyda ban-OK med! En Zard eller en low-boy ser ju ännu mer clean ut, men Zard är väl det typ mest högljudda systemet, och det är inte kvantitet jag är ute efter utan kvalitet.

Någon som har ett förslag?

/Mattias


Solly missade det där med banan... stånkat fram på custom så det där med svänga runt på bana har inte varit på tapeten. Nu är jag med. Läste några reportage om bankörning och förstår problemet med ljudnivån... Inte sett nått mer på G än det som Triumph själva via Arrow kommer släppa inom kort.. . Men det lär komma mer så fort det rullar ut nya hojar ifrån fabriken.... Kanske inte vore så dumt att testa en bana :tungan
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Rätt färg. Svart är ju klart snabbast!
Rätt blås.
Ingen flyscreen = rätt.
Snyggt rensad bak.

Du har ju min hoj Fragger!! :D

Har du LED baklampa oxå eller?

Har tyvärr ingen LED lampa på den.. känns som det kvittar. blir dockensitskuts sen i alla fall och en hugger..
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Solly missade det där med banan... stånkat fram på custom så det där med svänga runt på bana har inte varit på tapeten. Nu är jag med. Läste några reportage om bankörning och förstår problemet med ljudnivån... Inte sett nått mer på G än det som Triumph själva via Arrow kommer släppa inom kort.. . Men det lär komma mer så fort det rullar ut nya hojar ifrån fabriken.... Kanske inte vore så dumt att testa en bana :tungan

Det där med bana är toppen, dubbelt upp. Snuskigt roligt att åka bana och väljer man en "organiserad" åkning ala SMC-kurs till att börja med så lär man sig väldigt mycket om både hojen och sig själv! Kan varmt rekommendera Kurv och Bromskurser samt deras Sporthojskurser. SKulle tro att de flesta banhyrarrangemang idag är rätt så organiserade men då var dte där med försäkringsfrågan. Sitter man på en St3 och dessutom försäkrat den i IF så åker man bara med Raceputtar i oförsäkrad grupp vilket förmodligen inte är att rekommendera om man inte provat på en hel del banåkning tidigare! På SMC-körningar gäller nog de flesta försäkringar och instruktörerna har en hel del utbildning.



/Mattias
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
Har tyvärr ingen LED lampa på den.. känns som det kvittar. blir dockensitskuts sen i alla fall och en hugger..

LED lampan kostar väl bara ett par hundra men ger en nice touch imo.

Det finns ingen möjlighet att ha kvar passagerar pinnarna med ett lowboy va?

det är jäkligt synd för då går tyvärr det bort från min lista. fick tjejen till att köpa hjälm m.m. i sommras, så att byta till en hoj utan skjuts möjlighet funkar inte för mig :huvet

då får det bli dubbla upptill av något annat slag. men den där youtube filmen med dubbla svarta Zard blås är jäkligt nice förstås, men lowboy är ju en favvo...
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top