Triumph Street Triple-tråden

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Va jag har hört så klonkar trajjor generellt rätt mkt. English steel =)
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Bump!

Söndag 3/5 kl13.00
Plats: Shell-macken Thorhildsplan/Lindhagen
Vart vi åker bestämmer vi på plats.

1. Magoshine
2.Robban77
3.
4.
 

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Ort
motala
Hoj
09 Street triple R
Har funderingar på att byta system på min street har orginalet nu, har prov åkt en street med arrow systemet på men tyckte den va för mye oljud på de låga varven...gillar inte att använda öronproppar.... nån som har nått bra tips på vilket system som är bäst, endast intresserad av de som går under sadeln.
Nån som vet om zard systemet är bra?

Vill allså ha ett med gött ljud i men får gärna va någorlunda tyst på de lägre varven så man inte blir idiot om man tar en långtur
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Har funderingar på att byta system på min street har orginalet nu, har prov åkt en street med arrow systemet på men tyckte den va för mye oljud på de låga varven...gillar inte att använda öronproppar.... nån som har nått bra tips på vilket system som är bäst, endast intresserad av de som går under sadeln.
Nån som vet om zard systemet är bra?

Vill allså ha ett med gött ljud i men får gärna va någorlunda tyst på de lägre varven så man inte blir idiot om man tar en långtur

zard med db-killer? enkelt att plocka i och ur , iplockat vid längre turer..
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Har funderingar på att byta system på min street har orginalet nu, har prov åkt en street med arrow systemet på men tyckte den va för mye oljud på de låga varven...gillar inte att använda öronproppar.... nån som har nått bra tips på vilket system som är bäst, endast intresserad av de som går under sadeln.
Nån som vet om zard systemet är bra?

Vill allså ha ett med gött ljud i men får gärna va någorlunda tyst på de lägre varven så man inte blir idiot om man tar en långtur

arrows med DB-killer låter inte så mycket mer än orginal.

93 db istället för 91.
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Robban77, tack för e trevlig tur idag:) Hoppas det blir fler tillfällen och att fler St3'or gör oss sällskap nästa gång. Upptäckte att "fegranden" på bakdäcket krympt en hel del...:yoparty
 

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen...
Robban77, tack för e trevlig tur idag:) Hoppas det blir fler tillfällen och att fler St3'or gör oss sällskap nästa gång. Upptäckte att "fegranden" på bakdäcket krympt en hel del...:yoparty

Tack själv! Kul att träffa likasinnade!!
Klart vi måste styra fler träffar! Måste ju se hur många vi kan bli
" Fegranden" är snart ett minne blott:yoparty

//Robban
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Vad tyckte ni om jämnförelsen mellan Hornet och Streeten i Motorad?
 

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda Hornet 2008
Vad tyckte ni om jämnförelsen mellan Hornet och Streeten i Motorad?

Var det för ett par månader sedan? Såg en artikel när jag väntade på MC-huset.. Horneten stabil, trygg och tråkig - Street Triplen bra drag genom hela registret, busig och kul men alldeles för mjuk framdämpning.. eller nått sånt stod det va? Dämpningen fram är i o f sig lätt fixat, 1000-lappen för ett par Öhlins-fjädrar.
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Hornet mot STR3 är skrattretande.
Varför tror folk fortfarande att STR3 är en brukshoj? Förblindade av motorvolymen

Fast iofs bra att de tror det, så länge det håller nere försäkringen på 4000kr/år ;D
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Jo ja tackar man vill ju gärna behålla st3an i sport classic försäkringskategorin ;) Hur den nu hamnade där? nån som har mer koll på det mest av nyfikenhet jag är helnöjd med att den hamnade där
 

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Striple -09
Hornet mot STR3 är skrattretande.
Varför tror folk fortfarande att STR3 är en brukshoj? Förblindade av motorvolymen

Fast iofs bra att de tror det, så länge det håller nere försäkringen på 4000kr/år ;D

Vad jag läs i andra formum så finns det många som använder streeten som brukshoj. Så för vissa är nog jämförelsen relevant. Själv letade jag en hoj för att kunna ta mig till jobbet, dra en repa upp till Norrland och köra bana då och då. Vilken djävla hoj! Den är vass på allt.

Vad hälde du i för olja när du bytte?
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Jag köpte statoils mcolja, den klarade av minimum kraven med goda marginal som stod i serviceboken.

Får hänga med nästa gång då ni kör..
 

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000F
Hornet mot STR3 är skrattretande.
Varför tror folk fortfarande att STR3 är en brukshoj? Förblindade av motorvolymen

Fast iofs bra att de tror det, så länge det håller nere försäkringen på 4000kr/år ;D

För att det är det, för mig i alla fall. Ett riktigt underhållande sätt att ta sig till och från jobbet. :tungan
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Var det för ett par månader sedan? Såg en artikel när jag väntade på MC-huset.. Horneten stabil, trygg och tråkig - Street Triplen bra drag genom hela registret, busig och kul men alldeles för mjuk framdämpning.. eller nått sånt stod det va? Dämpningen fram är i o f sig lätt fixat, 1000-lappen för ett par Öhlins-fjädrar.

Var hittar man dessa?
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Gruppkörning

Kan bara köra på Lördag den här helgen för på Söndag har jag plannerat att vara galet bakis :fyllisar

Några som är på och kör en sväng?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top