Triumph Street Triple-tråden

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Ja då har man låtit sin käraste ägodel smaka asfalt! :huvet
Bakhjulet släppte i en korsning och jag for i backen. Med skrapad hjälm avbrutet bromshandtag, sprucken motorkåpa och skevt styre + trasig backspegel. saker som skulle bytas tids nog men ändå störigt. Bra såhär en dag innan MC-dagarna i Säve. Ska inte lösa in min trisslott imorgon kan jag j tala om...:3freak

Tråkigt. ingen höjdare att smaka asfalt :( . dyra grejjer att fixa eller ?
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Ja då har man låtit sin käraste ägodel smaka asfalt! :huvet
Bakhjulet släppte i en korsning och jag for i backen. Med skrapad hjälm avbrutet bromshandtag, sprucken motorkåpa och skevt styre + trasig backspegel. saker som skulle bytas tids nog men ändå störigt. Bra såhär en dag innan MC-dagarna i Säve. Ska inte lösa in min trisslott imorgon kan jag j tala om...:3freak

Hoppas du klarade dig bättre än hojen??!!:
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Jag klarade mig med stukade handleder och en blåslagen axel.
Behöver en ny kåpa till motorn vevhuset antar jag att det är som sticker längst ut, och nytt styre det är väl det vet inte om det är värt självrisken på 6000kr eller vad tror ni jag är ju ingen direkt fixarfrasse som kan laga den själv.
 

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
Hur har ni gjort med era speglar?

Kan väl inte påstå att jag gillar de som sitter på. Köpte ett par lite mer smäcka från rizoma men kan fan inte köra med dom, ser inte ett skit bak. Kanske monterar på dom lite senare när men blir lite mer rutinerad på att köra.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
såna här kanske , med inbyggda blinkers..

Hur har ni gjort med era speglar?

Kan väl inte påstå att jag gillar de som sitter på. Köpte ett par lite mer smäcka från rizoma men kan fan inte köra med dom, ser inte ett skit bak. Kanske monterar på dom lite senare när men blir lite mer rutinerad på att köra.
 

Bifogat

  • grande2.jpg
    grande2.jpg
    12.8 KB · Visningar: 102
  • grande1.jpg
    grande1.jpg
    11.5 KB · Visningar: 104

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag köpte min lilla svarta i Lödde i torsdags, 2v leveranstid pga helsystemet etc. tyvärr.. Men den som väntar på något gott.
Vem kunde väl tro att en av de billigaste hojarna man kan äga också är den roligaste?!

Tänkte höra runt lite var jag kan köpa roliga tillbehör att modda med. Finns det någon site? Antagligen har det redan nämnts i tråden men jag orkar inte läsa genom 50(!) sidor...
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Jag köpte min lilla svarta i Lödde i torsdags, 2v leveranstid pga helsystemet etc. tyvärr.. Men den som väntar på något gott.
Vem kunde väl tro att en av de billigaste hojarna man kan äga också är den roligaste?!

Tänkte höra runt lite var jag kan köpa roliga tillbehör att modda med. Finns det någon site? Antagligen har det redan nämnts i tråden men jag orkar inte läsa genom 50(!) sidor...

en del har du i den här blocket butiken:

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&id=21784
 

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
Jag köpte min lilla svarta i Lödde i torsdags, 2v leveranstid pga helsystemet etc. tyvärr.. Men den som väntar på något gott.
Vem kunde väl tro att en av de billigaste hojarna man kan äga också är den roligaste?!

Tänkte höra runt lite var jag kan köpa roliga tillbehör att modda med. Finns det någon site? Antagligen har det redan nämnts i tråden men jag orkar inte läsa genom 50(!) sidor...



R&G racings tail tidy är ett måste!

http://www.twinshack.co.uk/prods/408.html
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Riktigt snyggt... vad kostade kalaset? Kusligt snygg lösning med blinkersen
 

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen...
Riktigt snyggt... vad kostade kalaset? Kusligt snygg lösning med blinkersen

ERMAX plasten kostade ca 2400:- Finns att beställe på bikersneed. Den finns oxå med blinkers men den tog inte jag! Jag beställde beklampa med innbyggd blinkers, kostade ca 1000:- om jag minns rätt!! Beställde den från jacklilly i England.
Så nu skall det beställas nya kylarkåpor i carbon..:yoparty

//Robban
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
Nu ska jag gå och hämta ut mina Titax shorty handtag och sitta och torr koppla och bromsa hemma i soffan :huvet Håll tummarna för att verkstan får röven ur vagnen och får den fixad så snabbt som möjligt!
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
börjar se ganska många street triples i k-holmen / vasastans området.

hehe min fick också smaka asfalt tidigare, men det var bara bromshandtaget som tog stryk, bytte illa kvickt till Pazzo som var verkligen 10ggr skönare att köra med.

nu har jag bara blinkerskabeln kvar att koppla in som ligger under tanken, under airboxen ^________^
får passa på att sätta fast mitt nya K&N luftfilter.

ska nog byta ut mitt Mad Doctors kit till något mer stabilare, gillar inte plastkänslan över det..
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
börjar se ganska många street triples i k-holmen / vasastans området.

hehe min fick också smaka asfalt tidigare, men det var bara bromshandtaget som tog stryk, bytte illa kvickt till Pazzo som var verkligen 10ggr skönare att köra med.

nu har jag bara blinkerskabeln kvar att koppla in som ligger under tanken, under airboxen ^________^
får passa på att sätta fast mitt nya K&N luftfilter.

ska nog byta ut mitt Mad Doctors kit till något mer stabilare, gillar inte plastkänslan över det..

MD finns nu även i kevlarkomposit som är mer metall-likt...
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Är plastet där man vinklar sidoblinkerserna också av kevlarkomposit?

isånafall skulle det ju inte vara en helt tokig lösning.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Är plastet där man vinklar sidoblinkerserna också av kevlarkomposit?

isånafall skulle det ju inte vara en helt tokig lösning.

all plast är utbytt mot PPS som det heter, Kevlarplastkomposit som är metallhård.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top