Triumph Street Triple-tråden

DG

Chiefen
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda Hornet
Det är väldigt långa leveranstider.. dom som tillverkas är tingade.. beställer du nu får du i mars/april nångång

Kanske dags att bege sig till återförsäljaren och lägga in en beställning direkt. Sjukt billig försäkring på den för övrigt, trodde inte att man kunde komma undan så billigt på en sån typ av mc.
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
pendla malmö<->helsingborg ons & tor, men inte igår. då kör jag ju E6an förbi lomma iaf :)

hade jag sett dig på hoj hade jag vänt om :tummenupp

Näh ja kom i bil då, så du hade inte sett att det var jag ändå ;)

Kanske dags att bege sig till återförsäljaren och lägga in en beställning direkt. Sjukt billig försäkring på den för övrigt, trodde inte att man kunde komma undan så billigt på en sån typ av mc.

jag betalar 4400:- på mig själva, det är lägre än vad jag hade på min hornet -98.....
helt överkomligt :tummenupp
 
Last edited:

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Kanske dags att bege sig till återförsäljaren och lägga in en beställning direkt. Sjukt billig försäkring på den för övrigt, trodde inte att man kunde komma undan så billigt på en sån typ av mc.

Det är bara att slå till.. Vet inte hur många dom sålt i lkpg iof.. men min är nästa som kommer till triumph center.. :yoparty

Vore ju nice med flera i området så man har några att åka med i vår:yoparty
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Det är bara att slå till.. Vet inte hur många dom sålt i lkpg iof.. men min är nästa som kommer till triumph center.. :yoparty

Vore ju nice med flera i området så man har några att åka med i vår:yoparty

Så långt e de ju inte...varför inte dra med dig yrla+ev andra triplar upp till sthlm nån helg nästa vår å hänga på speed triple sthlm på lite åka...? :tummenupp
 

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Norrköping
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Tror du fick den första va ?


Tror det... lät så på dem där på Triumph Center iallafall.

Lite jobbigt att det börjar vara höst nu! Frös ganska mycket igår när jag var ute en sväng. :näsblod

Så långt e de ju inte...varför inte dra med dig yrla+ev andra triplar upp till sthlm nån helg nästa vår å hänga på speed triple sthlm på lite åka...? :tummenupp


Gärna! Ska bara lära mig köra som en buse först... :tummenupp Har bara spunnit loss i lite höstgegga än så länge.:tungan
 
Last edited:

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Så långt e de ju inte...varför inte dra med dig yrla+ev andra triplar upp till sthlm nån helg nästa vår å hänga på speed triple sthlm på lite åka...? :tummenupp

Det vore nice som fan.. har ju åkt motard i några år nu så man är ju inte van med att man kan åka långt :D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Det vore nice som fan.. har ju åkt motard i några år nu så man är ju inte van med att man kan åka långt :D

Kanon, lär inte bli mer än jefligt korta turer nu ändå...om något... brrr.... men vi hörs å bokar åka till våren! :tummenupp

Gärna! Ska bara lära mig köra som en buse först... :tummenupp Har bara spunnit loss i lite höstgegga än så länge.:tungan

Hehe, ta det lugnt i höstgeggan å spara buset till våren... :hihi de e lättklotat den här tiden... :gnissla
 

DG

Chiefen
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda Hornet
Det är bara att slå till.. Vet inte hur många dom sålt i lkpg iof.. men min är nästa som kommer till triumph center.. :yoparty

Vore ju nice med flera i området så man har några att åka med i vår:yoparty

Var och pratade med dem på Triumph Center igår och kommer att lägga en beställning inom de närmsta veckorna. Nu gäller det bara att bestämma sig för vilken färg man ska ha också? Den svarta som är sober och riktigt snygg eller den giftigt gröna så att man sticker ut lite?

Vore kul att ha några att åka med då jag inte har några i min umgängeskrets som åker mc trots mitt tjatande på dem. Jag förstår inte vad det är för fel på dem.:va :confused:
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Var och pratade med dem på Triumph Center igår och kommer att lägga en beställning inom de närmsta veckorna. Nu gäller det bara att bestämma sig för vilken färg man ska ha också? Den svarta som är sober och riktigt snygg eller den giftigt gröna så att man sticker ut lite?

Vore kul att ha några att åka med då jag inte har några i min umgängeskrets som åker mc trots mitt tjatande på dem. Jag förstår inte vad det är för fel på dem.:va :confused:


Vi kommer ju säkert höras här i forumet. finns ju fler i lkpg`s trakten som åker.. Du råkade inte se om min hoj hade dimpat ner hos Triumph center.. en svart stygging :D ..
Jag har åkt motard i många år innan nu så behöver lite nytt folk att åka med oxå :yoparty
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Ha, änligen kom min Street Triple.. . Helnöjd än så länge med kanske svårt att inte vara efter 5 år med custom :) Plöjt 40 mil på några dagar å bara längtar till att få dra på fulla varv. Har tänkt byta till Arrow 3-1 och på med en Hugger men får nog vänta till våren! Nån som hunnit prova skillnaden ännu, å då menar jag inte ljudet ;-)
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Ha, änligen kom min Street Triple.. . Helnöjd än så länge med kanske svårt att inte vara efter 5 år med custom :) Plöjt 40 mil på några dagar å bara längtar till att få dra på fulla varv. Har tänkt byta till Arrow 3-1 och på med en Hugger men får nog vänta till våren! Nån som hunnit prova skillnaden ännu, å då menar jag inte ljudet ;-)

Lyllo.. fanvill ha min NUUUUU oxå.. blir tokig. så jäkla avis :D
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Om nån kanske är intresserad av prestanda och data på Triumphs hemsida stämmer, verkar stämma rätt bra med min i alla fall:

Däcksbredd (mm) 180
Däcksprofil (%) 55
Fälg (tum) 17
Omkrets (m) 1,979
Primär 1,848
Sekundär 2,938


Varvtal
Utväxling Växel 2000 4000 6000 8000 10000 12000
2,615 1 17 33 50 67 84 100
1,857 2 24 47 71 94 118 141
1,565 3 28 56 84 112 140 168
1,350 4 32 65 97 130 162 194
1,238 5 35 71 106 141 177 212
1,136 6 38 77 115 154 192 231
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Hmm alla tabbar försvann när jag postade! Kolla garaget för en bättre bild på data... .föresten rätt tomt här!
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Hmm alla tabbar försvann när jag postade! Kolla garaget för en bättre bild på data... .föresten rätt tomt här!

När jag provkörde så pallade hojjen bara med 225km/h. Kanske går lite bättre när dom gått mer än 10 mil iof.. fast den gick ju upp väldans lätt på bakat :D
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
När jag provkörde så pallade hojjen bara med 225km/h. Kanske går lite bättre när dom gått mer än 10 mil iof.. fast den gick ju upp väldans lätt på bakat :D

Datat stämmer väldigt bra med min hoj upp till 9000 varv. Några mil kvar innan jag vill släppa på för fullt. Självklart är det teoretiska siffror och framför allt på toppen. Tveksamt om den varvar ur på 6:an... men men det får vi snart se :D
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Datat stämmer väldigt bra med min hoj upp till 9000 varv. Några mil kvar innan jag vill släppa på för fullt. Självklart är det teoretiska siffror och framför allt på toppen. Tveksamt om den varvar ur på 6:an... men men det får vi snart se :D

Den jag provkörde varvade ur på alal växlar.. testade varvstoppet oxå.
Iof hade det arrow lowboy monterat men ska ju inte göra så extrem skillnad.
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
När jag provkörde så pallade hojjen bara med 225km/h. Kanske går lite bättre när dom gått mer än 10 mil iof.. fast den gick ju upp väldans lätt på bakat :D

ja upp på bakdäcket vill den hela tiden känns det som ;) *hehe* har haft uppe min i 235km/h änsålänge men det e fan inte bekvämt hehhe
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
ja upp på bakdäcket vill den hela tiden känns det som ;) *hehe* har haft uppe min i 235km/h änsålänge men det e fan inte bekvämt hehhe

Det låter bra det.. Jag ska till butiken i dag och dreggla lite och beställa lite tillbehör till min.. =).

Sådär tbx från butiken.. min hoj kommer nästa vecka :) .
Dock så får jag vänta en vecka på arrow blåset men det kan jag leva med.. fan kan det inte bli torsdag.. :D
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top