Triumph Street Triple-tråden

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Här har du en film dedikerad till bara dig ;)
Blev bara 2 korsta filmer idag för jag hade bråttom till mitonga för att hinna få ett däckbyte idag...

Fin fint :yoparty :D .. Nu blev jag ju inte mindre sugen..
Hur är inkörningen på dom ?? är det flera hundra mil i snigeltempo eller ?
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Här har du en film dedikerad till bara dig ;)
Blev bara 2 korsta filmer idag för jag hade bråttom till mitonga för att hinna få ett däckbyte idag...

Fin fint :yoparty :D .. Nu blev jag ju inte mindre sugen..
Hur är inkörningen på dom ?? är det flera hundra mil i snigeltempo eller ?

hmmm inkörning, vad är det? :va

Det står på hojen att det är en antal hundra mil, mitonga sa att det räcker man låter hojen gå varm så är det ingen fara, den är gjord för att jobba.
Och jag lovar dig, när du sitter på den så är det sjukt svårt att köra snigeltempo ;)
kört 140mil änsålänge, de första 40-50 mil i lugnare tempo sen resten i blandat... funkar finfint... ska in på första servicen på torsdag och förhoppningsvis ska arrowsystemet beställas då med, återstår att se...
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
härlig burn, men det fick oxå mig att tänka på inkörningen. läst att man kan tappa flera hp på att köra in fel, inte så bra. jag kommer nog vara sjukt försiktig med min första tiden..
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
härlig burn, men det fick oxå mig att tänka på inkörningen. läst att man kan tappa flera hp på att köra in fel, inte så bra. jag kommer nog vara sjukt försiktig med min första tiden..

Det säger du nu ;)
Vänta du bara.... fast jag anser mig ha kört in min helt ok. Inte tokkört med hojen de milen jag kör änsålänge... (förrutom burnouten dock)
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Det säger du nu ;)
Vänta du bara.... fast jag anser mig ha kört in min helt ok. Inte tokkört med hojen de milen jag kör änsålänge... (förrutom burnouten dock)

kan iof erkänna att det längsta jag lyckats hålla mig till inkörning förr är typ 10 mil .. hehe..
men ska göra som dig och ta det lugnt i alla fall en 50-100 mil.. sen blir det normalt tempo =) ..
Står ju att man inte ska varva över 5000.. vilket jag inte lyckades hålla mig under en enda gång under provkörningen.. så blir svårt att hålla det tror jag.
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
kan iof erkänna att det längsta jag lyckats hålla mig till inkörning förr är typ 10 mil .. hehe..
men ska göra som dig och ta det lugnt i alla fall en 50-100 mil.. sen blir det normalt tempo =) ..
Står ju att man inte ska varva över 5000.. vilket jag inte lyckades hålla mig under en enda gång under provkörningen.. så blir svårt att hålla det tror jag.

Med bil är det inga problem att hålla sig under 5000 varv, trots stor motor, men med hoj är det fan omöjligt.... då kan man likabra köra guldvinge eller nått juh :D
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
flesta bilar har ju rödmarking på 5000rpm :hihi

seriöst så är jag nog aldrig över 5k i bilen om inte i 5an på motorvägen :D
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Snackade med handlaren och nästa hoj på tur till butiken ska vara min.. så håller tummarna att jag får den den här månaden :)
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
....Har du kollat möjligheten att montera reg.plåten på svingen framfr bakhjulet? Har sett detta på en Daytone 675 men vet inte om det går på denna.:va ....


/R
Då sätter man skyltfästet i fästena till passagerarfotpinnarna på Daytonan. Borde ju gå om fästena till de är lika på Street:en :va
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Snackade med handlaren och nästa hoj på tur till butiken ska vara min.. så håller tummarna att jag får den den här månaden :)

Håller mina med för din skull ;)

Jag ska åka o hämta min idag efter första servicen, tyvärr suger vädret så blir bara rakt hem i garaget...
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
flesta bilar har ju rödmarking på 5000rpm :hihi

seriöst så är jag nog aldrig över 5k i bilen om inte i 5an på motorvägen :D

Var du ute på mitonga innan idag? Påvägen dit mötte jag en hoj som den du har som bild, om du nu har en sådan ;)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
måste bara säga att fyyfaan vad bra dag det är idag, äntligen fick jag beställt min triple idag!!! det blev en vit med low boy, singelcuts och bellypan..... levereras till våren, faan vad vinter kommer vara lång känns det som nu!
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
måste bara säga att fyyfaan vad bra dag det är idag, äntligen fick jag beställt min triple idag!!! det blev en vit med low boy, singelcuts och bellypan..... levereras till våren, faan vad vinter kommer vara lång känns det som nu!


Grattis till ett bra val =). Du ska veta at väntan är hemsk :D
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
måste bara säga att fyyfaan vad bra dag det är idag, äntligen fick jag beställt min triple idag!!! det blev en vit med low boy, singelcuts och bellypan..... levereras till våren, faan vad vinter kommer vara lång känns det som nu!

Får gratulera, gjorde rätt i att ta vit :tummenupp :tummenupp
 

DG

Chiefen
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda Hornet
Jag var och provkörde en Street Triple idag med ett Arrow-system på och jag blev helt såld. Riktigt rolig mc med både bottenvrid och klipp på toppen. Ni som har beställt nu hur lång väntetid är det på bågarna?
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jag var och provkörde en Street Triple idag med ett Arrow-system på och jag blev helt såld. Riktigt rolig mc med både bottenvrid och klipp på toppen. Ni som har beställt nu hur lång väntetid är det på bågarna?

Tror att man kan få vänta ett tag på att få den om man beställer nu beroende på vilken färg man tar.... (jag valde att få min levererad till våren för jag har inget garage att förvara den i.) Han visade mig lagersaldona i fabriken när vi diskuterade färgval, såg att svart var helt slut i triumphs lager just nu, vita och gröna hojar fanns det en del kvar i lager men det tillverkas ju mer hela tiden.... annars så har dom en grön i butiken hos johans mc i gbg som är osåld, bara att hämta hem om man vill ha en på en gång.
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Jag var och provkörde en Street Triple idag med ett Arrow-system på och jag blev helt såld. Riktigt rolig mc med både bottenvrid och klipp på toppen. Ni som har beställt nu hur lång väntetid är det på bågarna?

Det är väldigt långa leveranstider.. dom som tillverkas är tingade.. beställer du nu får du i mars/april nångång
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
Var du ute på mitonga innan idag? Påvägen dit mötte jag en hoj som den du har som bild, om du nu har en sådan ;)

pendla malmö<->helsingborg ons & tor, men inte igår. då kör jag ju E6an förbi lomma iaf :)

hade jag sett dig på hoj hade jag vänt om :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top