Triumph Street Triple-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hallå boys. Har en sten i slip-on:et.

Bytte ut original backspeglar på min Street R -09 till bar-end-speglar. All well and good, men vad är det för skruv jag pluggar i i originalhålen på styret där de gamla speglarna satt???

Det är "typ" M10, men ändå inte. Har provat en vanlig M10 med 1,5mm språng mellan gängorna. Funkar inte. Köpte M10 "fingängad" (1mm språng?) och det funkar inte.

Tog med originalspeglarna till min lokala skruv-dealer och provad muttrar av storlek tum 7/8 tror jag, funkar inte. Dafuq???

Vad är det för skruvar jag behöver, och vart hittar jag dem? Nere hos Triumph vet de inte.:crash


View attachment 457099

View attachment 457100

https://www.hojstyling.se/produkt/highsider-tacklock-backspegelganga/ är produkten för dig.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Kom på att plugg inte räcker. Den ena håller upp frambromsbromsvätskebehållaren (långt ord), så måste vara skruvat.

Ska kolla om man kan beställa på Woodys eller Optimera.

Bauhaus, Hornbach, Biltema, Swedol och Classe har inte.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Helgpyssel med lite LED, dessa har jag varit sugen på länge. Sjukt lätt att byta, tajt men med små fingrar så gick allt att dra igenom tajta hål i tail-tidy:n
Slipon utan insats, lät fantastiskt utan att vara överdrivet högt. Inte testat att växla ut 2 till 3 till 4an....
Nu ska det bara läggas pengar på däck, bensin och korv framöver, inget mer lull behövs (eller?) haha

_20201114_133057.JPG_20201114_133318.JPG
 

TePe13

Medlem
Gick med
4 Oct 2020
Ort
Mariestad
Hoj
Honda VTR 1000 -06
Köpte mig en trippel RS 2019 i fredags.
Leo Vince gör sitt för jävlar vilket gött ljud det var

5950e4ced1facfdec0a41561a1cdc8fc.jpg


Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köpte mig en trippel RS 2019 i fredags.
Leo Vince gör sitt för jävlar vilket gött ljud det var

5950e4ced1facfdec0a41561a1cdc8fc.jpg


Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Grattis!

Inte för att vara den, men är du inte i fel tråd nu? Det där är väl ändå en speed triple och inte en Street triple 765?

Oavsett vilket. Välkommen i trippelmissbruket. :)
 

TePe13

Medlem
Gick med
4 Oct 2020
Ort
Mariestad
Hoj
Honda VTR 1000 -06
Grattis!

Inte för att vara den, men är du inte i fel tråd nu? Det där är väl ändå en speed triple och inte en Street triple 765?

Oavsett vilket. Välkommen i trippelmissbruket. :)
Ja där ser man
Är ju så jäkla uppe i det blå så såna där banala saker som att läsa har helt försvunnit.


Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Har aldrig bytt bminkers. Är det jobbigt? Hur gör man?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Har aldrig bytt bminkers. Är det jobbigt? Hur gör man?

Enkelt om du har triumphs egna blinkers, så de har två hål: ett för skruv och ett för blinkers-sladden. Köper man andra så är ofta infästning och sladd i samma hål.
Med triumphs egna så passade alla kabelfästen, bara att plugga in. Annars får du skarva sladdarna.
Sedan ska du troligen byta till ett annat relä för blinkersen, på din 2010a vet jag inte om de ev satt under tanken, min sitter under sadeln.
Lite pyssel men lärorikt.

Förresten, minns du att vi körde ihop nån gång i Halmstad? Typ 2005 :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Enkelt om du har triumphs egna blinkers, så de har två hål: ett för skruv och ett för blinkers-sladden. Köper man andra så är ofta infästning och sladd i samma hål.
Med triumphs egna så passade alla kabelfästen, bara att plugga in. Annars får du skarva sladdarna.
Sedan ska du troligen byta till ett annat relä för blinkersen, på din 2010a vet jag inte om de ev satt under tanken, min sitter under sadeln.
Lite pyssel men lärorikt.

Förresten, minns du att vi körde ihop nån gång i Halmstad? Typ 2005 :)

Tjena Morecore. Det var längesen. Jag minns att vi gasade ihop. Hoppas allt är bra i dessa besynnerliga tider.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena, vilka däck och däcktryck kör ni med era tripplar på bana? Behöver lite grundhjälp med vart jag ska börja :)
Kört mycket pirelli supercorsa SP på aprilia rsv, däcktryck oklart, höll på som fan upp och ner beroende på bana och asfaltstemperatur. :glömdet
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Tjena, vilka däck och däcktryck kör ni med era tripplar på bana? Behöver lite grundhjälp med vart jag ska börja :)
Kört mycket pirelli supercorsa SP på aprilia rsv, däcktryck oklart, höll på som fan upp och ner beroende på bana och asfaltstemperatur. :glömdet

När jag hade min street triple r -09 för ett par år sen körde jag med metzeler m7. Minns inte om jag körde däcktrycket efter manual, ska det inte vara ganska högt däcktryck bak enligt manualen till street triplen? Tror jag körde på tryck efter daytonans manual, absolut inte lägre med gatdäck.
Nu körde jag inte i någon racefart med den, men det gick utmärkt att harva runt i röd grupp med ssemse utan några som helst överraskningar.

På daytonan körde jag med racetec k1 och k2 eller supercorsa sc1 och sc2. Då däcktryck efter denna tabell:
https://www.pirelli.com/asset/index.php?idelement=57987
Då var det i högre tempo i vit grupp.

Saknar mina 675'or :( Blir nog till att göra sig av med Sprinten för en street triple eller daytona igen. :rock
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ah tackar!
Jag var väl nere på 1,8 bak och ca 2,1 fram kalla på aprilian. Startade någon gång med tryck enligt boken, Pirelli supercorsa SP expanderade rejält, blev hårda och varma och jag fick sladd :zpy
Kört en del på Knutstorp men det kändes så "tungt" med den hojen där, särskilt i hårnålen och näst sista högern i nedförsbacke. Men Ska bli spännande att känna hur tripplen är, hoppas på bättre känsla och snabbare runt de små krökarna :tummenupp
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag kör mellan 2,2 - 2,5 bar beroende på vilken körning. Kör i regel samma däcktryck fram som bak. 2,5 kör jag på gata/pendling. Varma fina dagar med inspirerande turer lite lägre. På bana ytterligare lägre. Jag kör M7 just nu!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tjena, vilka däck och däcktryck kör ni med era tripplar på bana? Behöver lite grundhjälp med vart jag ska börja :)
Kört mycket pirelli supercorsa SP på aprilia rsv, däcktryck oklart, höll på som fan upp och ner beroende på bana och asfaltstemperatur. :glömdet

De tre dagar jag var på bana i somras med min körde jag enligt boken. (M7rr.)

Märkte inte av några obehagligheter alls. Körde medel/snabb med smc och var långt ifrån långsammast. Om den referensen är till nytta.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
De tre dagar jag var på bana i somras med min körde jag enligt boken. (M7rr.)

Märkte inte av några obehagligheter alls. Körde medel/snabb med smc och var långt ifrån långsammast. Om den referensen är till nytta.

Tack, ska kika lite vad boken säger och utgå därefter med. Såklart skillnad på däck och hoj, därför uppskattas all hjälp när man länge kört hoj med helt andra förutsättningar :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top