Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Törs man fråga varför?

Jag jagade en liten misständning - i den felsökningen så åkte allt bort. Misständningen berodde på en fuktig kontakt, men jag orkar inte skruva tillbaka allting igen. Jag har också konstigt nog (brukar aldrig bry mig om sådant) varit orolig för eventuell garanti osv om något händer med hojen. Så summa summarum efter jag felsökt klart och körde en repa med hojen i originalskick (DNA-luftfiltret sitter dock kvar) så fick hojen vara original.

Slöseri med pengar? Ja det är det väl. :D

I slutändan tror jag att jag borde gått hela vägen istället, dvs fullt system utan kat, för att få ut mest av detta. Men vill inte det pga att hojen riskerar att bli för högljudd för att klara bandagarna.

Ungefär så... blir det inte sålt så åker kanske grejerna på igen när garantin gått ut.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Den här gången blev det r&g. Lättapplicerade då det är tre separata dekaler per sida. Klistersidan värmdes med hårtork innan applicering och de verkar sitta som berget. Ganska tjocka vilket underlättade att passa in dem. Strukturen är som grovt sandpapper.

Får se hur de funkar. Annars byter jag nog till stomp, då vet jag att jag kommer sitta fast.

Det blir Stomp. De från R&G visade sig inte hålla måttet för mig.

Är det någon här som kör med airbagväst som sitter med vajer i hojen? Hur har ni i så fall fäst den?

Jag har en Hit-Air RS1 så vajern är på ryggen.

Latmanslösningen blir att sätta den i en av looparna till min us-5 kriegaväska, den som sitter i bakramen inte passagerarsadeln.

Vajern fästes runt bakramen under passagerarsadeln. Inga ingrepp i hojen behövdes.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Det blir Stomp. De från R&G visade sig inte hålla måttet för mig.
Körde bana under helgen.
R&G tankgrips funkade fint för mig. Förutom de 3 standarddekalerna har jag en remsa ovanför mot kanten på tanken som jag skurit till själv.
Metzeler M9RR kändes kanon i både vått o torrt.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Körde bana under helgen.
R&G tankgrips funkade fint för mig. Förutom de 3 standarddekalerna har jag en remsa ovanför mot kanten på tanken som jag skurit till själv.
Metzeler M9RR kändes kanon i både vått o torrt.

Har du kört M7RR tidigare och märkte du någon skillnad på M9RR?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Körde bana under helgen.
R&G tankgrips funkade fint för mig. Förutom de 3 standarddekalerna har jag en remsa ovanför mot kanten på tanken som jag skurit till själv.
Metzeler M9RR kändes kanon i både vått o torrt.

Skönt för dig att du slipper byta. :) Visst kände jag en skillnad mot naken tank gentemot med gummi från R&G. Men inte alls samma som tank tredz som jag haft på tidigare hojar. I mitt fall var stomp enklare att få hem än tredz, så då fick det bli det. R&G dömer jag som likvärdigt med snake skinz, de gör jobbet men inte lika bra som tredz eller stomp.

Kanske bara hjärnspöken? Hursomhelst, kör jag aktivt med co-pilot behöver jag det bästa greppet jag kan få. Jag är ju en så udda fågel att jag gillar att vara två på hojen både på gata som bana.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Har du kört M7RR tidigare och märkte du någon skillnad på M9RR?
Har kört M7RR i flera år men det var på en 675R så det är lite olika förutsättningar, kör nu 765RS. Var jättenöjd med M7 men slog till med M9 när de bara var 300 kr dyrare.

Min körning utmanar inte gränsen för vad däcken klarar även om jag var snabbast av deltagarna på Kinnekulle i söndags.
Med M9 hade jag ingen oro för greppet, svänger in bra, håller spåret, men det gjorde M7 också. Möjligen att bakdäcket var lite oroligare med M7 i kurvorna, men det var ju på 675an.

Så ingen jätteskillnad mellan M7 o M9, men skulle inte köpa ett M7 idag.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har kört M7RR i flera år men det var på en 675R så det är lite olika förutsättningar, kör nu 765RS. Var jättenöjd med M7 men slog till med M9 när de bara var 300 kr dyrare.

Min körning utmanar inte gränsen för vad däcken klarar även om jag var snabbast av deltagarna på Kinnekulle i söndags.
Med M9 hade jag ingen oro för greppet, svänger in bra, håller spåret, men det gjorde M7 också. Möjligen att bakdäcket var lite oroligare med M7 i kurvorna, men det var ju på 675an.

Så ingen jätteskillnad mellan M7 o M9, men skulle inte köpa ett M7 idag.

Tack! Jag kommer att få ut två bakdäck på ett framdäck av M7, så har ett M7 bakdäck hemma för byte snart. Efter det blir det M9, såg också att prisskillnaden var försumbar på däckonline.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Tack! Jag kommer att få ut två bakdäck på ett framdäck av M7, så har ett M7 bakdäck hemma för byte snart. Efter det blir det M9, såg också att prisskillnaden var försumbar på däckonline.

Köpte mina på motorcykeldack.com, var bättre pris där (iaf i juli)
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Jag har ett Arrow slipon till salu om någon är intresserad.
Suttit på en 2013. Passar väl 2012-2016?
Mkt fint skick
Pm:a vid intresse
 

Bifogat

  • arrow1.jpg
    arrow1.jpg
    1.6 MB · Visningar: 29

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Justerbara fotpinnar till Street triple R 2015, vilka ska man ha? Passar nåt från Daytona till en billigare peng än exv Gilles?
 

argusc

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2019
Ort
Solna
Hoj
Triumph Street Triple R 2009
Min Street Triple R 2009 var idag tvärdöd när jag skulle köra hem från jobbet. Det har regnat en hel del senaste två dagarna, undrar om det kan bero på det. Fick inte ens liv i den med startkablar från en bil.

Kör den i stort sett varje dag, och har kört den sedan i mars. Körde den utan några antydningar till problem till och från jobbet igår i ösregn. Den stod ute hela dagen i ösregn igår. Idag har det också regnat, och den körde utan problem till jobbet i morse. Har den alltid stående ute, med kapell hemma, men utan när jag står parkerad på jobbet.

Förra veckan fick batteriet en vända underhållsladdning med min CTEK-laddare, för jag tyckte den hade varit lite trög på de något kallare mornarna förra veckan (inte laddat batteriet öht på sen jag tog ut hojen ur garaget i mars).

Någon annan som kör sin Street Triple dagligen och har erfarenheter av liknande?
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Min Street Triple R 2009 var idag tvärdöd när jag skulle köra hem från jobbet. Det har regnat en hel del senaste två dagarna, undrar om det kan bero på det. Fick inte ens liv i den med startkablar från en bil.

Kör den i stort sett varje dag, och har kört den sedan i mars. Körde den utan några antydningar till problem till och från jobbet igår i ösregn. Den stod ute hela dagen i ösregn igår. Idag har det också regnat, och den körde utan problem till jobbet i morse. Har den alltid stående ute, med kapell hemma, men utan när jag står parkerad på jobbet.

Förra veckan fick batteriet en vända underhållsladdning med min CTEK-laddare, för jag tyckte den hade varit lite trög på de något kallare mornarna förra veckan (inte laddat batteriet öht på sen jag tog ut hojen ur garaget i mars).

Någon annan som kör sin Street Triple dagligen och har erfarenheter av liknande?

Testat att rulla igång?
 

argusc

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2019
Ort
Solna
Hoj
Triumph Street Triple R 2009
Testat att rulla igång?

Försökte allt jag kunde komma på att göra, men kommer ingen vart när den e tvärdöd, ingenting händer när jag vrider om tändningen. Hade ingen multimeter så kunde inte kolla spänningen på batteriet :(.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Testat att rulla igång?

Försökte allt jag kunde komma på att göra, men kommer ingen vart när den e tvärdöd, ingenting händer när jag vrider om tändningen. Hade ingen multimeter så kunde inte kolla spänningen på batteriet :(.

För några år sedan hade vi liknande problem på första vårturen. Efter ett stopp var den stendöd. Street Triple R 2009. Tydligen finns en underspänningsvakt som klipper under en viss spänningsnivå. Ljuset går inte att stänga av så med säkringen till lyset ur vaknade den till liv. Samma säkring går till startmotorn men det hade ändå inte funnits kraft att starta. 120-gradersvev, högt komp och låg vikt gör den inte lättstartad så det krävdes mjuka och snabba händer för att få igång den. Den känslan har inte mina kära kvinna så det var inte jag som sprang mest! :crash

Batteriet hade CTEK under vintern men med nytt batteri har det inte hänt igen...
 

argusc

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2019
Ort
Solna
Hoj
Triumph Street Triple R 2009
Lämnade hojen på jobbet igår och tog med ett fräscht batteri, multimeter och lite verktyg nu i morse. Det var inte batteriet som var dött. Ett litet glapp i en kontakt/sladdkoppling på vänster sida under bränsletanken+luftboxen. Skitsvårt att komma åt utan att ta ut luftboxen, får knappt ner fingrarna, men det verkar vara kabeln som går ut till tändlåset. Så fort jag rotade runt lite där med tändningen tillslagen vaknade hojen till liv direkt. Rotade tills den inte glappade mer och hoppas kunna ta mig hem efter jobbet idag så jag kan ta av bränsletanken och luftboxen i helgen så jag kommer åt ordentligt.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top