Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Verkar inte gälla samtliga rs. Får inte upp något när jag söker på mitt VIN-nummer iaf.

Det lustiga är att när jag söker på mitt VIN så är min hoj inte listad heller. Så antagligen är databasen inte uppdaterad än.

Enligt mitt papper (eller hur man nu väljer att tolka det) är alla Street Triple RS årsmodell 2018 - 2020 drabbade, men det betyder ju inte att så är fallet.

safetyrecall.jpg
 
Last edited:

Belle666

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2019
Ort
Svedala
Hoj
Ingen nu men snart
Hej,

Jag är nybliven ägare till en Street Triple R -17 och dessutom nybliven körkortsinnehavare! Fantastisk hoj är det men jag skulle vilja ha lite mer ljud. Två frågor har jag,
1 Vilket slipon rekommenderar ni?
2 Var köper ni delar till era hojar?

Ha en underbar MC sommar och kör med huvudet!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hej,

Jag är nybliven ägare till en Street Triple R -17 och dessutom nybliven körkortsinnehavare! Fantastisk hoj är det men jag skulle vilja ha lite mer ljud. Två frågor har jag,
1 Vilket slipon rekommenderar ni?
2 Var köper ni delar till era hojar?

Ha en underbar MC sommar och kör med huvudet!

På fråga 1 har jag inget bra svar. Själv har jag arrow, inte högljutt alls och väldigt bra passform med fläckfri finish.

På fråga 2 svarar jag hojstyling.se och Lelles i Uppsala. Hojstyling är bra att ha att göra med, snabb leverans som attans lyckas de med också.

Grattis till din körkortsbehörighet!

Kör snyggt och ha kul!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hej,

Jag är nybliven ägare till en Street Triple R -17 och dessutom nybliven körkortsinnehavare! Fantastisk hoj är det men jag skulle vilja ha lite mer ljud. Två frågor har jag,
1 Vilket slipon rekommenderar ni?
2 Var köper ni delar till era hojar?

Ha en underbar MC sommar och kör med huvudet!

Hej!

Grattis till en grym hoj och till körkortet!

1. Slipon - ja det beror ju på hur mycket buller du vill ha. Jag tycker Arrowblåset avsett för USA-marknaden är lagom, ser exakt likadant ut som EU-varianten, men du kan ta ut baffeln. Med den ute är det precis lagom.

2. Beror på vilka delar. Menar du reservdelar och originaltillbehör så handlar jag hos JE68 i Lödde. Johans MC har webshop (mcweb.se) med Triumphgrejer också, handlat där förr, inga problem.
Andra tillbehör brukar jag köpa av Nilssonsmc och deras web. Har även handlat från nätet utomlands och Ebay.co.uk.
 

Belle666

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2019
Ort
Svedala
Hoj
Ingen nu men snart
Hej!

Grattis till en grym hoj och till körkortet!

1. Slipon - ja det beror ju på hur mycket buller du vill ha. Jag tycker Arrowblåset avsett för USA-marknaden är lagom, ser exakt likadant ut som EU-varianten, men du kan ta ut baffeln. Med den ute är det precis lagom.

2. Beror på vilka delar. Menar du reservdelar och originaltillbehör så handlar jag hos JE68 i Lödde. Johans MC har webshop (mcweb.se) med Triumphgrejer också, handlat där förr, inga problem.
Andra tillbehör brukar jag köpa av Nilssonsmc och deras web. Har även handlat från nätet utomlands och Ebay.co.uk.


Tack för svar! Köpte hojen hos JE68 och tycker de verkar super bra! Var hittar man den amerikanska modellen på Arrowblåset?
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Kollade med verkstan idag.
Beläggen är färgmärkta, kolla framifrån, vita o gula ska bytas, röda är OK.
Mina är vita :(

Mina är också vita, med ingen avisering om byte än.. undra om man kan åka förbi återförsäljaren och få dem utbytta ändå?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tack för svar! Köpte hojen hos JE68 och tycker de verkar super bra! Var hittar man den amerikanska modellen på Arrowblåset?

Ja de är bra! Du har förmodligen köpt din hoj av Anders, maila eller ring honom. Han fixade fram US-Arrow till mig till samma pris som EU-Arrow. Men med tanke på priset hade jag kollat begagnat om jag var du, typ engelska Ebay. Men vill du ha nytt och kan svälja prislappen, så fixar nog Anders till dig.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Kollade med verkstan idag.
Beläggen är färgmärkta, kolla framifrån, vita o gula ska bytas, röda är OK.
Mina är vita :(

Ah får kolla mina imorrn. Har redan bokat tid för byte, och är inte särskilt ledsen. Jag har hunnit 1000 mil på min RS, så nya belägg fram gratis är inte så illa.

Edit: Kollat mina och de är vita.
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hittar ingen färgmärkning alls. En 765rs 2017

Lättade till och med på oket för att kunna se ordentligt. Kan någon vara vänlig att lägga upp en pedagogisk bild till en som begriper mindre?

Kan vara så att tidigare ägare redan bytt belägg under hojens 500 mil där den nog gick mest på bana vad jag förstått.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hittar ingen färgmärkning alls. En 765rs 2017

Lättade till och med på oket för att kunna se ordentligt. Kan någon vara vänlig att lägga upp en pedagogisk bild till en som begriper mindre?

Kan vara så att tidigare ägare redan bytt belägg under hojens 500 mil där den nog gick mest på bana vad jag förstått.

På 500 mil och mest bana hann han nog byta belägg mer än en gång. Jag har kört min 1000 mil och en enda bandag (Corona:mad:) och mina är ganska slitna.

Bild på färgklicken:

belägg.jpg
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Hittar ingen färgmärkning alls. En 765rs 2017

Lättade till och med på oket för att kunna se ordentligt. Kan någon vara vänlig att lägga upp en pedagogisk bild till en som begriper mindre?

Kan vara så att tidigare ägare redan bytt belägg under hojens 500 mil där den nog gick mest på bana vad jag förstått.

Omfattas även 2017 års modell? Är lite tvetydigt då man läser pappret som doolar la upp.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På 500 mil och mest bana hann han nog byta belägg mer än en gång. Jag har kört min 1000 mil och en enda bandag (Corona:mad:) och mina är ganska slitna.

Bild på färgklicken:

View attachment 455065

Omfattas även 2017 års modell? Är lite tvetydigt då man läser pappret som doolar la upp.

Gentlemen, tack så hjärtligt!

En sak är säker. Har det nånsin funnits en färgklick på beläggen mina så syns den inte längre.

Som sagt så är 2017 inte säkerställt för mig heller. Kollade på triumphs hemsida och mitt VIN ska vara ok. Får väl ta för vana att kolla litet då och då. För återkallelser i allmänhet. Då det är postnord som sköter breven är det inte säkert att man får reda på nåt den vägen.

Ska ut på bana närmare månadsskiftet för första gången med 765. Första gången på bana i år och sedan påkörningen i september. Med typ 5 timmar i sadeln sen dess är man ju litet som Bambi på hal is och kalv på grönbete samtidigt. :) Bromsen kommer nog behövas...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Gentlemen, tack så hjärtligt!

En sak är säker. Har det nånsin funnits en färgklick på beläggen mina så syns den inte längre.

Som sagt så är 2017 inte säkerställt för mig heller. Kollade på triumphs hemsida och mitt VIN ska vara ok. Får väl ta för vana att kolla litet då och då. För återkallelser i allmänhet. Då det är postnord som sköter breven är det inte säkert att man får reda på nåt den vägen.

Ska ut på bana närmare månadsskiftet för första gången med 765. Första gången på bana i år och sedan påkörningen i september. Med typ 5 timmar i sadeln sen dess är man ju litet som Bambi på hal is och kalv på grönbete samtidigt. :) Bromsen kommer nog behövas...

Ring din handlare för säkerhets skull. De kan garanterat se för din hoj. Den potentiella faran som kan uppstå är ju inte värd att lägga i händerna på Postnord...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
När tex johans MC refererar till Vin-nummer för reservdelar, visst är det de sista 6 siffrorna med ev en bokstav innan från ram-numret?
Sugen på led-blinkers och ev vita halogen fram nämligen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top