Triumph Street Triple-tråden

JLmc

JLmc
Gick med
11 Mar 2020
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 821, Triumph Street Triple RS
Hej,

Jag har också modulen monterad på min St3RS 20 och har nu fått det att fungera. Jag har en iPhone 8 och en Cardo packtalk Slim som headset. Nu lirar allt som det ska vad gäller hojen/telefonen/head-setet (även om jag hade velat kunna styra mer i telefonen från hojen) men Packtalken styrs ju från telefonen. Hur har du löst det? Har du en BT-koppling direkt mellan telefonen och headsetet också utöver kopplingen headset-MC och kopplingen MC-Telefon?

Jag har Cardo och det jag gjorde var:

1.koppla telefonen med headset (channel 1)

2. gå in på blåtand inställningar i hojen och sök efter headset.

3. Sätt Cardon i ”channel 2” parningsläge.

Cardon kommer då komma upp på skärmen på hojen och då är det bara att para ihop.

https://www.cardosystems.com/wp-content/uploads/guides/manual/en/packtalkBold.pdf

Står under punkt 2.5.

Headsetet kommer automatiskt att koppla till telefonen men allt kommer styras via hojen så tändningen måste va på för att ljud ska komma ur lurarna.
Anslutningen sker Telefon > hoj > cardo.

Hoppas detta var till någon hjälp. :)
 
Last edited:

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Bytte precis däck på min 765rs, till pirelli diablo Rosso2. Man blir alltid lika glatt förvånad vad skönt det är med en ny uppsättning däck! Man blir ju smått lyrisk i kombination med streeten. Styr in så precis och däcken gav verkligen ett gott förtroende.

18 grader, sol och en tur på tre timmar med nya däck efter favoritvägarna. Helt klart en bra start på helgen :)
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Köpte en billig 2008:a av en kompis i väntan på en 2020R som blivit försenad, bara för att ha något att åka på. Riktigt kul liten hoj och motorn är en riktig karamell! :rock
Har har redan kört > 100 mil och avbeställt 2020:an, kanske blir en 2021 istället om trippelkärleken består. :D
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ni som har tailtidy, vilket fabrikat har ni? Jag fastnade litet för Triumph original.

Fråga 2. Är det nån som har petat i en blipper på sin RS, isf vilken och är ni nöjda?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ni som har tailtidy, vilket fabrikat har ni? Jag fastnade litet för Triumph original.

Fråga 2. Är det nån som har petat i en blipper på sin RS, isf vilken och är ni nöjda?

Jag har R&G, kört deras på tre hojar i rad. Enkel, någorlunda prissatt och gör jobbet.

Triumph original har väl sidoreflexer du antingen får leva med eller kapa av? Räknar med att den är dyrare än R&G också - för de pengarna hade jag hellre köpt Evotech som är snajsigare än R&G men kostar mer. Det är en skylthållare liksom. :D
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har R&G, kört deras på tre hojar i rad. Enkel, någorlunda prissatt och gör jobbet.

Triumph original har väl sidoreflexer du antingen får leva med eller kapa av? Räknar med att den är dyrare än R&G också - för de pengarna hade jag hellre köpt Evotech som är snajsigare än R&G men kostar mer. Det är en skylthållare liksom. :D

Original var knappt 60 spänn billigare på mcweb.se än R&G och jag förutsätter att det är samma kontaktdon som befintligt vilket gör bytet smidigt. 1360 respektive 1419.

Sidoreflexer spår jag inte blir långlivade alls. ;)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Original var knappt 60 spänn billigare på mcweb.se än R&G och jag förutsätter att det är samma kontaktdon som befintligt vilket gör bytet smidigt. 1360 respektive 1419.

Sidoreflexer spår jag inte blir långlivade alls. ;)

Ja men då så! Ta den du tycker är snyggast då. Fan undra om jag betalade så mycket för min R&G, får nog kolla kvittot så jag har nåt att sura över ikväll. :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja men då så! Ta den du tycker är snyggast då. Fan undra om jag betalade så mycket för min R&G, får nog kolla kvittot så jag har nåt att sura över ikväll. :)

Fast hjärnan säger, köp soppa och kör för de pengarna...

Får se om jag yxar till nåt i garaget av spillbitar jag har i en hög plåt istället. Hemslöjd liksom. :)
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Triumph släpper ju ibland uppdateringar av dom olika mapparna som finns för maskinerna. Nån som uppdaterat och märkt nån förbättring eller skillnad överhuvudtaget?
Kollade vad som satt i min 2008:a och det är 20198-mappen, som är ursprungsmappen för "aftermarket exhaust", dvs slipon på original grenrör. Triumph har släppt två uppdateringar av denna mapp, 20394 och 20573. Funderar på om det är värt att ladda upp en ny map eller inte.. Kör med Zard penta-rör.
 

Koffeloff

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2019
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Street triple
Hej

Har köpt triumph styrändspeglar begagnade utan fästen till dessa. Är det någon som vet vart man kan köpa styrändar som passar? Skall sitta på en Street triple R 2009.
 

Raja Ram

Ny medlem
Gick med
22 May 2016
Ort
sthlm
Hoj
Triumph STT
Nån som har erfarenhet av tändnings-tjafs på en Street Triple -09?
För nån vecka sen vägrade tändningen tillsammans med framlysen. Googlade runt och hittade att det kan vara säkringen under tanken. Hittade den, tyckte den såg ok ut men bytte ändå och då lirade allt.
Nu händer samma sak idag och jag byter säkring men det hjälper inte. Har googlat sönder nätet och hittat ett flertal som råkat ut för samma problem där de hävdar att det ofta är en kabel (förvånansvärt ofta en brun) som tydligen slits ut så den byter de.
Mitt problem är att jag vet inte vilken jävla kabel de snackar om.
Då alla antydde glapp i kabeln så har jag nu petat på varenda kabel jag kan hitta under tanken, till tändningslåset, kopplingen men inte nånstans får jag lysena fram att blinka till som en indikation på glapp.
Batteriet är fullt, jag har ström till allt men tändningen går inte igång alls, den klickar bara till när jag håller inne kopplingen men inget alls om jag inte håller in kopplingen vilket får mig att avfärda fel på kopplingsbrytaren.

Men, vad kan jag mer kolla själv? Nån speciell del av allt skit under tanken (varför ha säkringsdosan där istället för under tex sadeln btw?) som brukar krångla? Jag tycker några kablar/kopplingar verkar hamna i kläm när man lyfter upp tanken, kanske nån av de jag har pajjat när jag letat själv?
Nån som har nån bild på vad jag bör uppmärksamma?
Har som synes slut på idéer. :va
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hej

Har köpt triumph styrändspeglar begagnade utan fästen till dessa. Är det någon som vet vart man kan köpa styrändar som passar? Skall sitta på en Street triple R 2009.
Triumphhandlare kanske har.
Går åxå att sätta direkt på styret om du brotschar bort någon 10dels mm.
 

Raja Ram

Ny medlem
Gick med
22 May 2016
Ort
sthlm
Hoj
Triumph STT
Nån som har erfarenhet av tändnings-tjafs på en Street Triple -09?
För nån vecka sen vägrade tändningen tillsammans med framlysen. Googlade runt och hittade att det kan vara säkringen under tanken. Hittade den, tyckte den såg ok ut men bytte ändå och då lirade allt.
Nu händer samma sak idag och jag byter säkring men det hjälper inte. Har googlat sönder nätet och hittat ett flertal som råkat ut för samma problem där de hävdar att det ofta är en kabel (förvånansvärt ofta en brun) som tydligen slits ut så den byter de.
Mitt problem är att jag vet inte vilken jävla kabel de snackar om.
Då alla antydde glapp i kabeln så har jag nu petat på varenda kabel jag kan hitta under tanken, till tändningslåset, kopplingen men inte nånstans får jag lysena fram att blinka till som en indikation på glapp.
Batteriet är fullt, jag har ström till allt men tändningen går inte igång alls, den klickar bara till när jag håller inne kopplingen men inget alls om jag inte håller in kopplingen vilket får mig att avfärda fel på kopplingsbrytaren.

Men, vad kan jag mer kolla själv? Nån speciell del av allt skit under tanken (varför ha säkringsdosan där istället för under tex sadeln btw?) som brukar krångla? Jag tycker några kablar/kopplingar verkar hamna i kläm när man lyfter upp tanken, kanske nån av de jag har pajjat när jag letat själv?
Nån som har nån bild på vad jag bör uppmärksamma?
Har som synes slut på idéer. :va

Hittade det!!
Kablarna från tändningslåset går till vänster och in under tank och ram och DÄR, precis där de går in under ramen längst fram finns det en väl dold liten koppling/skarv. Den petade jag lite på och så BINGO.
Får se på nån mer permanent lösning senare.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja men då så! Ta den du tycker är snyggast då. Fan undra om jag betalade så mycket för min R&G, får nog kolla kvittot så jag har nåt att sura över ikväll. :)

Det blev en R&G från hojstyling.se till slut. Miniblinkers råkade åka med i korgen också, original får sitta kvar på byggnadsställningen till skylthållare de satt på på fabriken.

Beställning vid lunch igår och leverans innan lunch idag. :tummenupp Montering efter midsommar men innan jul nån gång.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nu har jag fått min hoj bänkad och mappad.

Max effekt blev 119,6 hk vid 11760 rpm, 75,3 Nm vid 9680 rpm, vilket är 4 hk och 3 Nm mer än innan mappningen. Men den största vinsten är körbarheten och kraftleveransen. Det var större skillnad än jag förväntat mig. Men det kommer ju från AFR-justeringen, där fanns det en hel del att pilla på.

Jag har bara hunnit köra en kortare sväng på fem mil efter mappningen, men det var väldigt tydligt vad ett par timmar på bänken kan göra för en Euro4-hoj.
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Fråga angående värdering. Jag har en street triple R - 13 med ca 860 mil på mätaren. Nyskick skulle jag nog vilja påstå.

Utrustad med:
* Triumph koppling - och bromshandtag
* Triumph anodiserade bromsvätskebehållare
* Triumph kraschpuckar på ram och framdäck
* Triumph värme handtag
* Quickshifter
* slip-on från SP engineering
* R&G tailtidy
* Olja och filter bytt varje år.
* Nya däck 2019, max 100 mil.


Kikar jag på Blocket ligger de mellan 62-67k.
Vad är en rimlig värdering av denna?

Mvh

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 

SOKN

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2019
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -18
Fick äntligen A behörigheten för någon vecka sedan.
Har såklart hunnit avverka några mil. Så grymt nöjd med den här hojen.
b072f06ace29b11d0400ceb3611da8cd.jpg
9d5cc7b57075019c74f4cce3bb827550.jpg
38af08007ccb3667b7a6601d2a7cbea3.jpg


Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top