Triumph Street Triple-tråden

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Härligt, kör försiktigt! Det ska blåsa en hel del på västkusten men du bör ha hyfsad medvind hemåt faktiskt (ska blåsa från sydväst)!
Själv ska jag ut och vågsurfa idag, upp till 15m/s i eftermiddag!

Nu tillbaka i Stockholm och resan hem gick över förväntan. Som du skriver, det blåste ordentligt, tror att det blåste mellan 12-15 m/s i stort sett hela vägen enligt min väderapp. Några lite läskiga kastbyar men annars gick det fint. Hade köpt skoter-styrmuffar för att skydda händerna extra, men insåg när jag skulle sätta dem på hojen att det inte gick så bra med bar-end mirrors... Bara att välja mellan varmare händer eller sikt bakåt. Jag valde sikt bakåt.

15 minuter efter att jag parkerat i Stockholm brakade det loss fullständigt, storm, snö och hagel från alla håll. Det höll i sig hela kvällen så jag var mycket nöjd med att jag höll tempo (få stopp, inte så hög hastighet) hem. Gjorde ett tankstopp strax norr om Borås, och ett tankstopp med kaffe och en banan söder om Norrköping.

Så här såg hojen ut i morse...Image 3.jpg
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nu tillbaka i Stockholm och resan hem gick över förväntan. Som du skriver, det blåste ordentligt, tror att det blåste mellan 12-15 m/s i stort sett hela vägen enligt min väderapp. Några lite läskiga kastbyar men annars gick det fint. Hade köpt skoter-styrmuffar för att skydda händerna extra, men insåg när jag skulle sätta dem på hojen att det inte gick så bra med bar-end mirrors... Bara att välja mellan varmare händer eller sikt bakåt. Jag valde sikt bakåt.

15 minuter efter att jag parkerat i Stockholm brakade det loss fullständigt, storm, snö och hagel från alla håll. Det höll i sig hela kvällen så jag var mycket nöjd med att jag höll tempo (få stopp, inte så hög hastighet) hem. Gjorde ett tankstopp strax norr om Borås, och ett tankstopp med kaffe och en banan söder om Norrköping.

Så här såg hojen ut i morse...View attachment 453246

Men se där, grym insats! Den bästa värmen är ändå glädjen av att köra hem en ny hoj! Tur med vädret under omständigheterna ändå!
:banana
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick 150m i lördags. Från släpet till garaget. Men nu är den hemma iaf! :)
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Hallå gott folk.
Om det är någon som känner att de vill få upp fötterna ytterligare lite på sin Street triple 2013-2017 så har jag ett par Datyona Rearsets liggande med tilllhörande Carbon Heelguards.
Jag hann aldrig provmontera dessa själv men ska passa alldeles ypperligt om jag förstått det rätt, kan hända att man får titta på infästningen till ljuddämparen bara (någon distans eller liknande).
Skriv i PM för info!
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Rearsets till Daytona / Street Triple

Jag lägger upp en bild här också så man kan se.
IMG_3479.JPG
 

FredrikSC

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2020
Ort
Göteborg
Hoj
2017, Triumph Street Triple RS
Hej gänget,

Är dags att slå till på hoj inför säsongen och är ny på Triumph överlag. Har hittat den här i Göteborg https://www.blocket.se/annons/goteborg/triumph_street_triple_rs/85267461

Var och kikade på den och var i väldigt fint skick måste jag säga så ser ut att vara välvårdad.

Vad tror ni om annonsen kopplat till pris osv? Bra eller dålig?

Tack på Förhand,
Fredrik
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hej gänget,

Är dags att slå till på hoj inför säsongen och är ny på Triumph överlag. Har hittat den här i Göteborg https://www.blocket.se/annons/goteborg/triumph_street_triple_rs/85267461

Var och kikade på den och var i väldigt fint skick måste jag säga så ser ut att vara välvårdad.

Vad tror ni om annonsen kopplat till pris osv? Bra eller dålig?

Tack på Förhand,
Fredrik

Är det bara bildkvaliteten som är dålig eller är bakfälgen repad av däckverktyg på höger sida?

För det priset ska åtminstone 1000 milsservicen vara gjord tycker jag - annars åker du på 2-3000 kr till efter 70 mil.
 

FredrikSC

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2020
Ort
Göteborg
Hoj
2017, Triumph Street Triple RS
Hmm, bra fråga det såg jag inte när jag var på plats eller åtminstonde lade jag inte märke till det. Han sa att de gör en årsservice på den innan den levereras men det kanske inte är samma sak som 1000 mil service på den?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hmm, bra fråga det såg jag inte när jag var på plats eller åtminstonde lade jag inte märke till det. Han sa att de gör en årsservice på den innan den levereras men det kanske inte är samma sak som 1000 mil service på den?

Det borde vara 1 000-milaservicen men kolla för säkerhets skull. Det brukar inte vara så mycket mer än oljebyte med filter och allmän koll vid 1 000-mila, det är nästa med ventilkoll och lite mer som kostar.

Priset kan jag inte säga något om, nersatt men det kan också betyda att det var för högt innan...

Känns det bra så skulle jag slå till. :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hmm, bra fråga det såg jag inte när jag var på plats eller åtminstonde lade jag inte märke till det. Han sa att de gör en årsservice på den innan den levereras men det kanske inte är samma sak som 1000 mil service på den?

Det ska vara 1000 mila/årsservice, det är samma service i detta fall. Be dem byta bromsvätskan också, det är säkert samma bromsvätska som hälldes i på fabriken för tre år sedan.

I övrigt hade jag bara kollat att 100 milsservicen är gjord och sen undersökt den där bakfälgen, pruta om den är repig, eller be dem fixa det. Kolla så den inte är klotad, lättast är att kika på styrstoppen.

Det finns mig veterligen en viktig recall på 2017 RS, och det är att vänster knappsats ska bytas pga undermålig tätning. Du kan kolla själv om det är gjort med hjälp av chassinummer och in med siffrorna på Triumphs recallsida (Googla bara så hittar du). Alternativt eller också ber du handlaren göra det, om de är auktoriserade Triumph. Men kolla det, lyset slutar funka om det blir blött därinne!

Du ska få med både passagerarsadel och cuts, alla RS kom med båda standard. Två nycklar ska vara med, liksom självklart instruktionsbok och servicehäfte.

Det finns rätt ok med RS ute nu, så välj rätt hoj. RS:en är fantastisk! :)
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Det finns mig veterligen en viktig recall på 2017 RS, och det är att vänster knappsats ska bytas pga undermålig tätning.

Sanning med modifikation :)
Jag har en 2017 med en perfekt knappsats från fabrik. Sist jag kollade så byts den bara ut om det är fel på den.
Faktum är att hela hojen är perfekt. Köp en RS!
 

FredrikSC

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2020
Ort
Göteborg
Hoj
2017, Triumph Street Triple RS
Det ska vara 1000 mila/årsservice, det är samma service i detta fall. Be dem byta bromsvätskan också, det är säkert samma bromsvätska som hälldes i på fabriken för tre år sedan.

I övrigt hade jag bara kollat att 100 milsservicen är gjord och sen undersökt den där bakfälgen, pruta om den är repig, eller be dem fixa det. Kolla så den inte är klotad, lättast är att kika på styrstoppen.

Det finns mig veterligen en viktig recall på 2017 RS, och det är att vänster knappsats ska bytas pga undermålig tätning. Du kan kolla själv om det är gjort med hjälp av chassinummer och in med siffrorna på Triumphs recallsida (Googla bara så hittar du). Alternativt eller också ber du handlaren göra det, om de är auktoriserade Triumph. Men kolla det, lyset slutar funka om det blir blött därinne!

Du ska få med både passagerarsadel och cuts, alla RS kom med båda standard. Två nycklar ska vara med, liksom självklart instruktionsbok och servicehäfte.

Det finns rätt ok med RS ute nu, så välj rätt hoj. RS:en är fantastisk! :)


Hej,

Tack för information skall kika på dessa grejer. Dum fråga kanske men inte så insatt vad innebär "klotad"?
Och ska dubbelkolla så det finns med cuts också.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hej,

Tack för information skall kika på dessa grejer. Dum fråga kanske men inte så insatt vad innebär "klotad"?
Och ska dubbelkolla så det finns med cuts också.

Klotad=omkullkörd.

Behöver inte vara illa. Det kan vara så att det blev så mkt kosmetiska skador/plastsprickor att försäkringsbolaget valt att lösa in den. Sen fixar handlare till det och säljer den. Min gamla Triumph Sprint RS gick den vägen. (Verkstaden hade en exakt likadan med kåpskador på andra sidan, den donerade till min lösta.)
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Hej gänget,

Är dags att slå till på hoj inför säsongen och är ny på Triumph överlag. Har hittat den här i Göteborg https://www.blocket.se/annons/goteborg/triumph_street_triple_rs/85267461

Var och kikade på den och var i väldigt fint skick måste jag säga så ser ut att vara välvårdad.

Vad tror ni om annonsen kopplat till pris osv? Bra eller dålig?

Tack på Förhand,
Fredrik

Gå in på Johans MC i Gbg. Eller kolla deras sida på webben: http://www.johansmc.se/nya-triumph/

Nya för 109.000 och finns säkert lite prutmån.

De har även beggade: http://www.johansmc.se/beg-mc/ (den här hade gått 191 mil men finns fler) för ca 99.000, går säkert att pruta lite där med. Känns som ett bättre köp tycker jag.

My two cents, lycka till och ST3 RS är en läskigt rolig hoj.
 

FredrikSC

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2020
Ort
Göteborg
Hoj
2017, Triumph Street Triple RS
Gå in på Johans MC i Gbg. Eller kolla deras sida på webben: http://www.johansmc.se/nya-triumph/

Nya för 109.000 och finns säkert lite prutmån.

De har även beggade: http://www.johansmc.se/beg-mc/ (den här hade gått 191 mil men finns fler) för ca 99.000, går säkert att pruta lite där med. Känns som ett bättre köp tycker jag.

My two cents, lycka till och ST3 RS är en läskigt rolig hoj.


Tack för din input. Jag var faktiskt och kikade på dom också men kunde inte få ner priset mer än en tusenlapp och hamnar lite högre i försäkring också på den. Ska till yamaha säljaren nu i eftermiddag och snacka om de punkter som ni alla tipsat mig om här. Verkar som jag kan få ner den till 80 trots allt och då känns det som en fin affär.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack för din input. Jag var faktiskt och kikade på dom också men kunde inte få ner priset mer än en tusenlapp och hamnar lite högre i försäkring också på den. Ska till yamaha säljaren nu i eftermiddag och snacka om de punkter som ni alla tipsat mig om här. Verkar som jag kan få ner den till 80 trots allt och då känns det som en fin affär.

Tänk på att allt inte är pengar. Trivs du med hojen kommer du att ha med dem att göra även i framtiden och kommer ni bra överens kan det ge fördelar som inte mäts i pengar.
Jag har fått låna verkstad och verktyg tack vare att jag inte varit alltför sniken att få ner pris.
 

FredrikSC

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2020
Ort
Göteborg
Hoj
2017, Triumph Street Triple RS
Hello igen allesammans.

Vart lite repor osv på den och fick lite tveksamma känslor för den. Gick på magkänsla och gick och reserverade en äldre men fin street triple r från 2014. https://www.blocket.se/annons/goteborg/triumph_street_triple_r_abs__nyservad/89269390

Ska in på lunchen för att köra och ta beslut.

Borde väl hålla som första hoj efter den mt 07 som jag tog körkortet med förra året?

Wish me luck!
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top