Triumph Street Triple-tråden

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Har också Bergo i mitt garage, men den modellen med en massa hål. Totalt värdelöst när man tappar en träskruv som kilar sig fast med spetsen uppåt :gnissla
Annars är det faktiskt betydligt trevligare att gå på än betong eller klinkers, och ännu behagligare de gånger man behöver sätta sig på knä eller lägga sig under bilen.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja den modellen känner jag till.. Hade den i förra verkstan. Tappa man nåt var det surt...även om man råkade spilla nån vätska, då la det sig som en pöl under golvet.

Jag har börjat titta på lite alternativ till bakdämparen till min triple 2010, finns det några tips?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja den modellen känner jag till.. Hade den i förra verkstan. Tappa man nåt var det surt...även om man råkade spilla nån vätska, då la det sig som en pöl under golvet.

Jag har börjat titta på lite alternativ till bakdämparen till min triple 2010, finns det några tips?

Nu kanske jag svarar och du redan tänkt tanken. Men dämpare till en daytona(r)/triple R? Kanske är exakt likadan dämpare på daytonan? Jag har faktiskt dålig koll, så jag har inga belägg för att det skulle vara alternativ. Jag vill bara hjälpa till efter bästa förmåga.
 

Morgatt

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Ödeshögs
Hoj
2004 Ducati Multistrada 1000DS
Tjipp, är det någon som handlat 2020 än? Jag är jävligt sugen på att konvertera till nya lyktan, på min 2018 rs men vet inte om det skiljer något mer än lyktan och själv kåpan över, börjar rulla in lite lyktor på Ebay för mellan 3 och 5kkr.

Snackade även med lite Triumph folk på mässan och tydligen så kommer bluetooth modulen börja säljas i juni till motorcyklar med eftermintering, 2500 plus en tusing för montering/programmering trodde dom att det skulle kosta, för mig blir det nog det iaf, inte för att jag kanske behöver det, men är man teknik nörd så är man ????
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tjipp, är det någon som handlat 2020 än? Jag är jävligt sugen på att konvertera till nya lyktan, på min 2018 rs men vet inte om det skiljer något mer än lyktan och själv kåpan över, börjar rulla in lite lyktor på Ebay för mellan 3 och 5kkr.

Snackade även med lite Triumph folk på mässan och tydligen så kommer bluetooth modulen börja säljas i juni till motorcyklar med eftermintering, 2500 plus en tusing för montering/programmering trodde dom att det skulle kosta, för mig blir det nog det iaf, inte för att jag kanske behöver det, men är man teknik nörd så är man ????

Bluetoothmodulen har funnits ett tag nu att beställa som jag skrivit tidigare i tråden :hej, cirka 3600 kr inklusive montering kostade det när jag kollade med JE8.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ja den modellen känner jag till.. Hade den i förra verkstan. Tappa man nåt var det surt...även om man råkade spilla nån vätska, då la det sig som en pöl under golvet.

Jag har börjat titta på lite alternativ till bakdämparen till min triple 2010, finns det några tips?

Maxton, Nitron eller någon av de andra engelska tillverkarna har garanterat. Passa på innan Brexit träder i full kraft! :)
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Någon som fått sin 2020 Street triple än? Min står och väntar på Johans men hinner inte ner och hämta (bor i Stockholm) förrän framåt mitten april tror jag. Sjukt sugen...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ahhhh 15 mils sväng idag, nio plusgrader och sol! Nu är det nära boys! Äntligen är det slut på att bara köra till och från jobbet och kort-korta turer. :banana:banana:banana
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag är permitterad och kan köra upp den till dig alla dagar förutom tisdagar och torsdagar :D
Kostar en buss-resa hem bara :hihi

Hursomhelst, grattis till ny hoj när du väl hämtar den!

Någon som fått sin 2020 Street triple än? Min står och väntar på Johans men hinner inte ner och hämta (bor i Stockholm) förrän framåt mitten april tror jag. Sjukt sugen...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Idag blev jag glad då försäkringsbrevet för nästa period dök upp, premien har gått ned med 1500 kr per år. Bra att det var på det hållet! Så vid prisjämförelse och villkorsjämförelse är det bäst för mig att stanna kvar hos Bilsport & MC.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jag är permitterad och kan köra upp den till dig alla dagar förutom tisdagar och torsdagar :D
Kostar en buss-resa hem bara :hihi

Hursomhelst, grattis till ny hoj när du väl hämtar den!

Stort tack för både grattis och erbjudande. Det kom tyvärr något för sent, tog tåget ner i morse och ska köra hem den i snålblåsten idag. Som det ser ut just nu slipper jag i alla fall snöblandat regn... Remains to be seen.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Stort tack för både grattis och erbjudande. Det kom tyvärr något för sent, tog tåget ner i morse och ska köra hem den i snålblåsten idag. Som det ser ut just nu slipper jag i alla fall snöblandat regn... Remains to be seen.

Härligt, kör försiktigt! Det ska blåsa en hel del på västkusten men du bör ha hyfsad medvind hemåt faktiskt (ska blåsa från sydväst)!
Själv ska jag ut och vågsurfa idag, upp till 15m/s i eftermiddag!
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jag är permitterad och kan köra upp den till dig alla dagar förutom tisdagar och torsdagar :D
Kostar en buss-resa hem bara :hihi

Hursomhelst, grattis till ny hoj när du väl hämtar den!

Och såklart, beklagar permitteringen, hoppas att livet snart återvänder till det normala.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top