Triumph Street Triple-tråden

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Sambon och jag tänkte ta upp hojåkat igen och till sambon tänker vi en Street triple R! (Jag själv har haft två ;) )
Vi är ute efter modellen 2009-2012, krav är att det är R modellen.

Någon som går i säljtankar? Skicka PM :)
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Hade min ute till försäljning för ett par månader sen då jag knappt hunnit köra landsväg på 2år, och var sugen på roadracing igen.
Sen insåg jag att det är jävligt svårt att få roligare per krona med nån annan hoj! :yoparty
Så hittar jag inte nån banhoj som jag verkligen fastnar för så får den stå kvar, för på dom skånska banorna duger den mer än väl!

72472920_825996377831617_2129815187631374336_n.jpg
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fick mig en trevlig sväng på 8 mil idag i solen. Var lite nypigt på sina ställen, och isigt i skuggiga vägpartier där det var runt 2 grader. Men det mesta var torrt och najs!

Var på JE68 och kollade in nya RS:en, de har fått in en mattsvart som demo. Säljaren erbjöd en provtur (den har inte rullat än) men jag fegade. Isfläckar, 2-3 grader och flång nya Supercorsa kändes inte rätt. Men jag ska prova den i vår!

Vidare mot en tvätt - i kön till GDS:en så kom en av de anställda ut med en fribiljett till tvätten i näven! Han var hojåkare själv och tyckte det var ballt att jag var ute och körde, så han bjöd på tvätt. :) Hojkollektivet alltså! :kär:krama

Fin dag in alles!

tvättkön.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ett par enkla frågor :
Vilket år blev fram- och baksitsen delad, likt 2017?
Är den delad endast på RX-modellerna innan 2017?
När uppdaterades mätaren till modern variant (TFT)?

Se bilderna på denna 2017 som referens
https://www.blocket.se/annons/uppsala/triumph_street_triple_r_abs_fri_frakt/87616908

Tack på förhand! :yoparty

Min uppfattning är att den delade sadeln kom 2017.

Innan var det bara 675Rx som hade det. (Daytonabakram.)

Mätaren uppdaterades 2017.

Ovan är såsom jag förstått det. Jag kan ha fel men tror inte det.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Min uppfattning är att den delade sadeln kom 2017.

Innan var det bara 675Rx som hade det. (Daytonabakram.)

Mätaren uppdaterades 2017.

Ovan är såsom jag förstått det. Jag kan ha fel men tror inte det.

Stämmer bra - första delade sadeln var med Rx som kom 2015. För min del var det högst välkommet då den äldre hela sadeln har för mycket lutning vilket pressade mig mot tanken. På modellerna med delad sits kan jag variera körställningen utan att ständigt glida mot tanken.

TFT-displayen kom med 2017 års modeller på R och RS modellerna. S-modellen har fortfarande LCD och analog varvräknare.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag kom aldrig riktig till 100% överens med min 675R. Sålde efter 3 säsonger och en massa styrbyten, bla clip-on. Analysen gav resultatet att sadeln var sannolikt största boven i dramat. I övrigt var det en kalashoj. Estetiskt tilltalande, något högljudd med slipon (106db stillastående) och med fantastiska bromsar

Nu blev det en 765rs till kommande säsong. Kändes helt passande vid torrbrytning. Räknar med att jag blir nöjd. Om inte får jag väl byta tillbaka till motard eller nåt. :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag kom aldrig riktig till 100% överens med min 675R. Sålde efter 3 säsonger och en massa styrbyten, bla clip-on. Analysen gav resultatet att sadeln var sannolikt största boven i dramat. I övrigt var det en kalashoj. Estetiskt tilltalande, något högljudd med slipon (106db stillastående) och med fantastiska bromsar

Nu blev det en 765rs till kommande säsong. Kändes helt passande vid torrbrytning. Räknar med att jag blir nöjd. Om inte får jag väl byta tillbaka till motard eller nåt. :)

Som sagt - sadeln var min analys också med vad som felade på min 675R. Det blev mycket bättre med komfortsadeln men inte perfekt. På RS:en sitter jag riktigt bra. Tror inte jag kan få det så mycket bättre utan att byta till en mindre sportig hoj.

Hoppas det blir samma för dig! Jag köpte också min utan provkörning, men kände skillnaden omedelbart i butiken. Men det var ju fortfarande en chanstagning, som gick hem. :rock
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Intressant, jag har lite samma känsla och delvis därav mina frågor. 765 ska även ha aggressivare körställning, vilken jag skulle vilja känna på...
Tackar för info!
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Undrans hur den skulle göra sig med clipon? Det får nån annan än jag testa, min axel är inte kompatibel med framåtlutad körställning... :(

Ägnade faktiskt gårdagskvällen åt lite googlande på just detta, kanske mestadels bildmässigt men det var inte omöjligt. Var någon flytt av ev instrumentpanelen etc beroende på modell. Hoppas på att bli nöjd med standardutförandet, med rätt teknik så går det att ha kul på en nakenhoj med! Se bild :yoparty
Skadade foten så jag fick ägna sista bandagen med min Kawa istället, att INTE köra fanns inte på kartan haha
FB_IMG_1576316243724.jpg
 

SOKN

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2019
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -18
Triumph Fans Frankrike skrev idag att blåtandsmodulen kommer först till Rocket3 och Scrambler 1200. De anger pris till €259 plus en timmes montering.
Andra hojar med TFT-skärm får tillgång till modulen i april.
80736121_2643992762348876_4233471000773132288_n.jpg
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Appen finns att ladda ner nu, åtminstone för Ios!

Ädditt: Och nu har jag pillat runt lite. Det är Google Maps i appen, så man behöver inte ha Google Maps på telefonen (ja vi finns - vi som använder andra kartappar... :)).

Ser väldigt ok ut, men verkar lite buggig. Versionen är 1.0.0 så det är tidiga dagar. Dessutom går appen inte att testa utan att ha blåtandsmodulen monterad, så får återkomma i den frågan.

Så ska vi gissa på ett pris på 2995 kr i Sverige? Det tar emot lite måste jag säga, men jag kommer förmodligen inte att bli stoppad av det, tyvärr. :rolleyes:
 
Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Kontaktade JE68 för att fråga vad storservice (2000mil) kostade på en street triple R 09-11.
7600kr och sen tillkommer evt justering 600-2800kr + 750kr om bromsvätskan måste bytas...
Låter inte detta helt galet dyrt?

Vill inte minnas att min förra street triple kostade dessa summor att serva.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top