Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tack doolar! Äntligen har jag fått sinnesro.
Blev ju grymt snyggt!
Förresten, har du monterat Evotechs blanking plates när du tog bort fotpinnarna bak?
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

:tummenupp Glad att kunna stå till tjänst! :) :D

Japps jag har Evotechs täckplattor, tyckte det var lika bra att täcka till där då det stänker rakt in i hojen annars när det är blött. De tätar nog bättre än fotpinnarna faktist och det sitter ju en drös elektronik runt omkring där.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena gott folk!
Efter åratal med Aprilia Rsv1000r och en kawasaki Z750 i garaget så sneglar jag på att byta ut min gat-räcer (Aprilian) mot en 675 årsm 13-15 beroende på budget. Har man levt med brembo-bromsar, öhlinsfjädring och ett välsvarvat italienskt chassi så kanske man är lite kräsen, men jag är sugen på lite bus-touring och sneglar på 675an. Aldrig provkört, bara testsuttit den. Följer tråden slaviskt från och med nu, för att lära mig mer om den.
Mvh Jonas
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tjena gott folk!
Efter åratal med Aprilia Rsv1000r och en kawasaki Z750 i garaget så sneglar jag på att byta ut min gat-räcer (Aprilian) mot en 675 årsm 13-15 beroende på budget. Har man levt med brembo-bromsar, öhlinsfjädring och ett välsvarvat italienskt chassi så kanske man är lite kräsen, men jag är sugen på lite bus-touring och sneglar på 675an. Aldrig provkört, bara testsuttit den. Följer tråden slaviskt från och med nu, för att lära mig mer om den.
Mvh Jonas

Tjenare och välkommen i tråden! :)

Sikta på en R eller Rx om du ska ha en 675, så får du bättre fjädringskomponenter med fulla justeringsmöjligheter. Den vanliga 675:an har endast förspänning i steg bak, inga andra justeringsmöjligheter. Kan nog vara vettigt med tanke på att du kommer från en apa med grymma komponenter.

Jag hade en -13 R tidigare, det var en jävligt najs maskin, jag kom inte riktigt överens med sadeln, det var det enda. Men det är ett ovanligt klagomål, så jag räknar kallt med att det är min kropp det är fel på. :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sådärja. Nu kan man börja hänga här igen. :) sist hade jag en 2012 675r. (Som av en händelse ligger på Blocket nu)

701 fick stryka på foten för en 765rs. Står på vinterförvaring hos handlare som ska få ge den lite plusmeny innan jag hämtar ut den.

Längtar som fasen till våren nu. Ska bli kul att testa quickshift på gelleråsen.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Sådärja. Nu kan man börja hänga här igen. :) sist hade jag en 2012 675r. (Som av en händelse ligger på Blocket nu)

701 fick stryka på foten för en 765rs. Står på vinterförvaring hos handlare som ska få ge den lite plusmeny innan jag hämtar ut den.

Längtar som fasen till våren nu. Ska bli kul att testa quickshift på gelleråsen.

Blev det den nya 2020 eller den "gamla"? Grattis oavsett, det är en grym hoj, både på bana och landsväg!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Den gamla, budgeten tillät inte nya. Men höga förväntningar har jag.

Hoppas den lever upp till förväntningarna, men vem fan blir besviken på en Street Triple liksom?!? :)

Jag är otroligt nöjd åtminstone. Tyckte det var ett rejält lyft på många plan från min -13 R. Fjädring, bromsar och sadeln/sittställning är det jag är mest impad av. Den gamla var ju knappast inkompetent, men RS:en är ett stort steg framåt för Streeten.

Jag gjorde liknande som du, köpte min på hösten och fick sen vänta och vänta och sen vänta lite till pga jobb. Men det var det värt!! Jag såg tom de franska Youtube-klippen på hojen efter att alla engelska, tyska och spanska var slut. :D
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ska bli kul att ha en hoj jag kan ha co-pilot på igen. Hör till minoriteten som gillar att ha nån med mig några timmar på väg eller några pass på bana. 701an funkade visserligen korta stunder men inte över tid. Polarens fru gillade att wheela. :)

Det som jag vet att jag måste fixa omgående när hojen är hemma är fästen till mina kriegaväskor. Men de finns modellanpassade och är inte dyra alls.

Slipon och tailtidy är nice to have men inte need to have. Just tailtidy borde vara en smal sak att yxa till själv i verkstaden där jag har en massa plåt i olika tjocklek och möjlighet att bocka.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ska bli kul att ha en hoj jag kan ha co-pilot på igen. Hör till minoriteten som gillar att ha nån med mig några timmar på väg eller några pass på bana. 701an funkade visserligen korta stunder men inte över tid. Polarens fru gillade att wheela. :)

Det som jag vet att jag måste fixa omgående när hojen är hemma är fästen till mina kriegaväskor. Men de finns modellanpassade och är inte dyra alls.

Slipon och tailtidy är nice to have men inte need to have. Just tailtidy borde vara en smal sak att yxa till själv i verkstaden där jag har en massa plåt i olika tjocklek och möjlighet att bocka.

Jag har donat en del med Kriegaväskor på min hoj, se lite längre bak i tråden. I korthet - jag tyckte fästena under cutsen var för dåliga och tillät väskorna glida in i ryggen på mig hur jag än spände eller packade. Blev Hepco & Becker Sportrack som ersätter cutsen. Det blev svinbra att fästa väskorna i, men kostade runt 1600 kr.

För mig var det egentligen bara två måsten till min RS, handtagsvärme och 12v-uttag. Men jag köpte annat godis också då det rymdes i budgeten och var trevliga nice to haves!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har donat en del med Kriegaväskor på min hoj, se lite längre bak i tråden. I korthet - jag tyckte fästena under cutsen var för dåliga och tillät väskorna glida in i ryggen på mig hur jag än spände eller packade. Blev Hepco & Becker Sportrack som ersätter cutsen. Det blev svinbra att fästa väskorna i, men kostade runt 1600 kr.

För mig var det egentligen bara två måsten till min RS, handtagsvärme och 12v-uttag. Men jag köpte annat godis också då det rymdes i budgeten och var trevliga nice to haves!

Läste att du funderade på Givi som tankväska. Jag har kört med givis lilla väska (tror att den var på typ 4 liter) som sitter fast med en ring som skruvas kring tanklocket. Den funkar klockrent och är väl värt pengen!
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Läste att du funderade på Givi som tankväska. Jag har kört med givis lilla väska (tror att den var på typ 4 liter) som sitter fast med en ring som skruvas kring tanklocket. Den funkar klockrent och är väl värt pengen!

Har en sån där ring över om någon behöver. Följde med när jag köpte hojen, men har inga planer på att köpa väska.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har donat en del med Kriegaväskor på min hoj, se lite längre bak i tråden. I korthet - jag tyckte fästena under cutsen var för dåliga och tillät väskorna glida in i ryggen på mig hur jag än spände eller packade. Blev Hepco & Becker Sportrack som ersätter cutsen. Det blev svinbra att fästa väskorna i, men kostade runt 1600 kr.

För mig var det egentligen bara två måsten till min RS, handtagsvärme och 12v-uttag. Men jag köpte annat godis också då det rymdes i budgeten och var trevliga nice to haves!

Citerar dig igen. :)

I mitt fall blir det sannolikt en US-5 eller en US-10 bakom mig. Har totalt 50L blandade Kriega US, men gör inga längre turer. Behöver bara ha med mig mobil, nycklar och annat småplock i de flesta fall. Ryggsäck undviker jag i det längsta.

Vad är din uppfattning, är de små väskorna tillräckligt små för att inte vara i vägen bakom mig?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Tjena gott folk!
Efter åratal med Aprilia Rsv1000r och en kawasaki Z750 i garaget så sneglar jag på att byta ut min gat-räcer (Aprilian) mot en 675 årsm 13-15 beroende på budget. Har man levt med brembo-bromsar, öhlinsfjädring och ett välsvarvat italienskt chassi så kanske man är lite kräsen, men jag är sugen på lite bus-touring och sneglar på 675an. Aldrig provkört, bara testsuttit den. Följer tråden slaviskt från och med nu, för att lära mig mer om den.
Mvh Jonas

Har med åkt RSV förut. Inte med Öhlins, men med "Fredde Watzifierad" fjädring i alla fall. Tycker du ska satsa på minst en R. Den vanliga har dålig framfjädring mot de bättre. Du kommer märka hur grymt lättkörd och förvånandsvärt pigg 675an är. Streettriplen är mer livlig i chassiet än RSV som enligt mig är klippstabil. Mitt tips om det ska vara prisvärt är en sen 675R eller RX. Om du bara giller körställningen så tror jag det blir kanon.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Citerar dig igen. :)

I mitt fall blir det sannolikt en US-5 eller en US-10 bakom mig. Har totalt 50L blandade Kriega US, men gör inga längre turer. Behöver bara ha med mig mobil, nycklar och annat småplock i de flesta fall. Ryggsäck undviker jag i det längsta.

Vad är din uppfattning, är de små väskorna tillräckligt små för att inte vara i vägen bakom mig?

Det blir inga problem är min uppfattning. :)

Jag fick bekymmer med en US-20 och en US-10 stackade på varandra, det blev topptungt och började glida. Sadeln ger ju med sig också och då flyttar sig allt efter några mil. Därav min lösning med Sportrack som har bättre fästpunkter, är i metall och dessutom har en större yta. Bra för större packning mao.

Men bara en US-10 har jag kört utan Sportrack många gånger, den sitter fint med de medföljande banden fästa under sadeln. Sätt den på tvären om du verkligen vill undvika att väskan ska störa i ryggen.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Grattis! :)
Är det med nya lampan?

Tack, längtar till våren nu :)

Ja, det är 2020-modellen så nya lampan och lite annat smått och gott. Hade tänkt ta den gråa först men när jag såg dem live tyckte jag att den mattsvarta var mycket läckrare.
 

SOKN

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2019
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -18
Någon som har hört något om blåtandsmodulen från Triumph? Den skulle väl lanseras i slutet av 2019.

På ämnet - Jag läste i Street Triple gruppen på FB att den ska kosta 330 EUR vilket är i högsta laget. :(
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Någon som har hört något om blåtandsmodulen från Triumph? Den skulle väl lanseras i slutet av 2019.

På ämnet - Jag läste i Street Triple gruppen på FB att den ska kosta 330 EUR vilket är i högsta laget. :(

Tyst som i graven än så länge - MC-branschens hetaste vaporware? När jag köpte min hoj i slutet på oktober -18 så skulle modulen komma "early spring 2019". Sen blev det helt plötsligt "latter part of 2019", och nu är det Soon™ som gäller. :D

På Street-triple.co.uk är det någon som fått prisuppgift på £200... så vem vet?

Det är dags att Triumph får ut appen och modulen på marknaden nu, andra är redan förbi. Honda har ju Apple Car Play i nya Africa Twinnen tex.

Jag vill gärna ha blåtandsmodulen, men kostar den 3500 kr så får jag fundera - det är ett jävla pris för en blåtandsdongel och en uppgradering av mjukvara.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top