Triumph Street Triple-tråden

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Hej! Någon som vet hur mycket man ska spänna hållarna i styrkronan till styret?

Jag skrev fel innan och trodde du menade gaffelbenen.

Handlebar clamp to riser (Street Triple and Street Triple R) 26

Handlebar riser to upper yoke (Street Triple and Street Triple R) 35
 

jöha1

Medlem
Gick med
6 Mar 2017
Ort
SÖDRA SANDBY
Hoj
Triumph street triple R 2010 /Suzuki GSX 1100
Ok tack för svaren. Finns det någon bra sida med uppgifter tex som gaffelolja sort mängd osv?
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Skriver samma inlägg här som på Speed Triple :hihi

Jag gillade att sätta mitt skivbromslås i passagerar benen istället för att bråka med sadeln/kutsen.. Men jag tog ju bort benen..
Så jag 3D-printade ett nytt fäste som funkar skitbra. Låset sitter perfekt. Kan endast rotera.

20190704_135211009_iOS.jpg
20190706_131521428_iOS.jpg
20190706_131551510_iOS.jpg
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Har äntligen fått på mitt Arrow-blås (US-spec utan insats), nästa steg är PC5. Dock - vart finner jag lämpliga grenrör? Ser inte att Arrow har ett helsystem tillgängligt?
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Street triple 765 rs

Har nu hunnit testa min 765rs på mer än bana och lokala gator. Tog den på tur i Norge, från stockholm ner mot lysebotn. Drygt 200 mil tror jag det blev. Även om det inte är en touringhoj av rang fungerar den mycket bra, framför allt hade jag jäkligt kul på vägen.

Med en tankväska på tanken och en 15l drybag där bak fick jag plats med allt nödvändigt. Monterade också en hållare för luren, samt handtagsvärmare innan jag åkte. Värmarna är helt klart nödvändigt när tempen kryper ner och regnet kommer, man sitter som sagt rätt oskyddat. Köpet triumph original och de värmer bra, och installerades på ett par timmar, med en väldigt fin fördragna anslutningar.

Det är svårt att rangordna alla egenskaperna, för vad man tycker är bäst med denna hoj, det är ett komplett paket triumph har tillverkat :) gillar verkligen dess TC, riktigt skönt att gå till "rain" när så krävs. Körde vissa serpentiner i regn och kände stort förtroende trots att Diablo supercorsa sp av vissa upplevs som hala i väta. Tycker också motorn är av riktigt klass, svarar så fint på minsta kommando, även i ett mer upptrissat tempo, men även när man ligger en växel för högt ut ur böj, den tvekar inte.

Bromsarna är också ett kapitel för sig, bättre än de flesta behöver, verkar vara snudd på omöjligt att få abs att gripa in. Grym bromskänsla.

Fjädringen, som jag tror är fabriksinställd på road? Är väl avstämd, inger som det övriga en trygghet. Ni vet när de långa halvsnabba böjarna även innehåller en del gupp, man kan bli lite nödig, men denna fjädring sväljer ju allt! Man var ju ner i några påtthål och dåliga partier även i norge, men inget som upplevdes stötigt eller störande.

Körställning är bra, även om den längsta dagsetappen var 70mil är man inte helt ledbruten, ska jag klaga på något så får jag ibland ont i höger tumme, blev lite bättre då jag vinklade upp styret en aning. Annars vet jag inte vad det kan bero på? Sadeln är asskön, på gränsen till mjuk. Stör mig lite på USB under passagerarsätet, bra att det finns för visso men går knappt hålla liv i telefonen under förd, alltså ej av snabbladdartyp.

Men det här visste ni väl redan? :) var bara tvungen skriva av mig en del av lyckoruset.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har nu hunnit testa min 765rs på mer än bana och lokala gator. Tog den på tur i Norge, från stockholm ner mot lysebotn. Drygt 200 mil tror jag det blev. Även om det inte är en touringhoj av rang fungerar den mycket bra, framför allt hade jag jäkligt kul på vägen.

Med en tankväska på tanken och en 15l drybag där bak fick jag plats med allt nödvändigt. Monterade också en hållare för luren, samt handtagsvärmare innan jag åkte. Värmarna är helt klart nödvändigt när tempen kryper ner och regnet kommer, man sitter som sagt rätt oskyddat. Köpet triumph original och de värmer bra, och installerades på ett par timmar, med en väldigt fin fördragna anslutningar.

Det är svårt att rangordna alla egenskaperna, för vad man tycker är bäst med denna hoj, det är ett komplett paket triumph har tillverkat :) gillar verkligen dess TC, riktigt skönt att gå till "rain" när så krävs. Körde vissa serpentiner i regn och kände stort förtroende trots att Diablo supercorsa sp av vissa upplevs som hala i väta. Tycker också motorn är av riktigt klass, svarar så fint på minsta kommando, även i ett mer upptrissat tempo, men även när man ligger en växel för högt ut ur böj, den tvekar inte.

Bromsarna är också ett kapitel för sig, bättre än de flesta behöver, verkar vara snudd på omöjligt att få abs att gripa in. Grym bromskänsla.

Fjädringen, som jag tror är fabriksinställd på road? Är väl avstämd, inger som det övriga en trygghet. Ni vet när de långa halvsnabba böjarna även innehåller en del gupp, man kan bli lite nödig, men denna fjädring sväljer ju allt! Man var ju ner i några påtthål och dåliga partier även i norge, men inget som upplevdes stötigt eller störande.

Körställning är bra, även om den längsta dagsetappen var 70mil är man inte helt ledbruten, ska jag klaga på något så får jag ibland ont i höger tumme, blev lite bättre då jag vinklade upp styret en aning. Annars vet jag inte vad det kan bero på? Sadeln är asskön, på gränsen till mjuk. Stör mig lite på USB under passagerarsätet, bra att det finns för visso men går knappt hålla liv i telefonen under förd, alltså ej av snabbladdartyp.

Men det här visste ni väl redan? :) var bara tvungen skriva av mig en del av lyckoruset.

Trevlig läsning, ungefär samma åsikter som jag. Men jag tycker Suoercorsa är hala! Känns ogreppiga i kallt och blött.

Angående mobilladdning, köp Triumph Auxiliary Socket. Monteras helt diskret under vänstra kylarvingen, har konstant 12 v och funkar med DIN adapter till USB. Lösningen på problemet med att ladda en mobil tex. Tog mig en timme att montera, i långsam takt.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Blev en liten runda på 25 mil nyss, vilken fantastisk hoj detta är. En stor förbättring för mig mot förra modellen måste vara sitsen. Den lutade upp så mycket på min -13, blev aldrig riktigt vän med det, trots komfortsadel. Jag sitter långt bak för att få plats med benen, på gamla hojen kämpade jag en del med att hålla mig på rätt plats på hojen.
Det är som bortblåst nu. Dessutom är sadeln riktigt bekväm, vilket jag egentligen inte förväntade mig.

Känns som jag skulle kunna köra ordentligt långt på min RS utan större problem.

Hunnit med 300 mil knappt sen jag plockade ut den i mitten på maj, hoppas på många goa mil till i år!
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Tack! Är tveksam kring huruvida detta grenrör kan paras ihop med mitt Arrow-slipon, vet du möjligtvis? Kanske får bli ett helsystem från SC Project...

https://shop.sc-project.com/en-SE/Bike_TRIUMPH_STREET-TRIPLE-765-2017-2019-S-R-RS/3586_SCP-T18-CH38-Full-Exhaust-System-3-1-with-CR-T-Muffler.htm

:2cool

Maila dom och kolla!
Jag tänker eftersom deras slipon som passar detta grenrör även passar original grenrör så..
Fast iof då borde alla deras slipon synas i listan där nere..
Jag hade nog kört fullt SC-project ;)
 

Arturas

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2019
Ort
Kävlinge
Hoj
2015 Triumph Street Triple
Hej,

Jag letar efter Triumph Street Triple från 2015 och framåt. Det finns inte så mycket att välja på blocket och då undrar jag om någon funderar på att sälja. Jag bor i Skåne men kan komma längre upp och hämta den om det behövs. Det finns de nya S för 90.000 och R (2018) för 99.000. Men jag skulle helst köpa en liten begagnad.

Ha det bra!
Arturas
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hej,

Jag letar efter Triumph Street Triple från 2015 och framåt. Det finns inte så mycket att välja på blocket och då undrar jag om någon funderar på att sälja. Jag bor i Skåne men kan komma längre upp och hämta den om det behövs. Det finns de nya S för 90.000 och R (2018) för 99.000. Men jag skulle helst köpa en liten begagnad.

Ha det bra!
Arturas

JE68 i Lödde hade en begagnad RS nyligen när jag var där, vet inte om dom har kvar den. Ring och kolla!
 

jöha1

Medlem
Gick med
6 Mar 2017
Ort
SÖDRA SANDBY
Hoj
Triumph street triple R 2010 /Suzuki GSX 1100
Någon som vet vad åtdragningsmomentet är på styrkronan/gaffelbenen till en R 2010?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Någon som vet vad åtdragningsmomentet är på styrkronan/gaffelbenen till en R 2010?

Jag har en pdf av original verkstadshandboken, sitter inte vid dator nu, men pm:a din mailadress så fixar jag en dropboxlänk.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Nu har båda bakdäcken körts 450 mil på landsväg. Försökt undvika raka vägar men norrut är det inte alltid så många alternativ. Renbetesland gjorde också att vi inte låg i 130+ när det var småkrokigt. Hade vi kört söderut hade Autobahn skapat högre hastigheter rakt fram med mer slitage...

Daytona 955 med Roadtec 01
IMG_1572mindre.jpgIMG_1573mindre.jpg

Street Triple R med Z8
IMG_1574mindre.jpg
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Går i tankarna att sälja hojen, min street triple r - 13 som gått ca 800 mil nu. Blir tyvärr inte mycket köra då kompisarna börjat sälja bort sina mc:s också.
Då det bara finns en enda på Blocket just nu så är det lite svårt att värdera den. Men den har i stort sett all utrustning. Bar end mirrors, anodiserade bromsvätskebehållare, triumph broms/kopplingshandtag, Värmehandtag, qs, slip-on, crashpuckar, motorskydd, Tail tidy och nya pilot sport som gått ca 60 mil.
Vad anser ni att den kan vara värd?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top