Triumph Street Triple-tråden

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R 636 -04
Någon som är inne på att sälja sin Street triple (med eller utan R)?

Är på jakt efter en nämligen, fram till årsmodell -13.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Gjorde min Street Triple R fulare, tyngre och tystare idag. Tog av Arrow-rören och satte dit originalljuddämparna. :va
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Ingen DB-killer? Jag hade SC Project SC1-R på min 765 RS, med DB-killer så var det perfekt. Inget dön på motorvägen heller :D
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag trivs mycket bättre med originalljuddämparna på mc:n. Inte utan att man blir sugen på en elhoj.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Idag hämtade jag min RS, hann klämma 10 mil innan det var dags att köra hem till familjen. Vilken maskin! Och stor skillnad mot gamla Streeten, det känns direkt att den är tajtare och mer skarp.

Blev en lugn runda hem då hojen är under inkörning, precis som jag som inte kört på tre år.

Mycket fin handlarupplevelse hos JE68 också, tummen upp. Här fortsätter jag gladeligen att vara kund.

Första bansvängen blir på Knutan på JE68 Bike Day då dom har en kurs tillsammans med SMC den 31 maj.

Tror vi kommer att bli jävligt goda vänner jag och RS:en!:yoparty
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Så då har jag fixat det viktigaste, skjutspinnar bort, dit med Evotech täckplattor istället. Tog bort de fula reflexerna på gaffelbenen, och satte dit en ful reflex bak då den saknades (har pratat mig ur en bot på reflexen bak en gång, pallar inte en gång till...).

Baffeln ut ur Arrowblåset, jag beställde ett Arrow för amerikanska marknaden som man kan plocka ut baffeln ur, en torx och sen klart. Blev lite mer men framförallt bättre ljud. Enkelt att sätta i baffeln om tex det blir gnälligt på en bankörning.

Fick på plats en batteriladdkabel till min Ctek, och till sist ett displayskydd till skärmen.
 

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Idag hämtade jag min RS, hann klämma 10 mil innan det var dags att köra hem till familjen.

Första bansvängen blir på Knutan på JE68 Bike Day då dom har en kurs tillsammans med SMC den 31 maj.

Grattis till hojen!
Jag ska också till Bike Day med min RS, ses där! :banana
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det finns ju öronproppar ..

Som typ ändå är ett måste åtminstone på en nakenhoj om man inte vill ha hörselskador av vindbruset.

Jag vill ha en fin mix av motor och avgasljud, och höra musiken i bakgrunden. Då njuter jag som mest!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Så här fint var det igår! Massa raps och en go runda i Häckeberga med omnejd. :yoparty

 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Tryckte på avtryckaren för en 765 RS -19 för någon vecka sedan, väntar på leverans från UK. Arrow slipon US-spec kommer med. Kommer nyttjas främst på banan och pendling till jobbet när vädret tillåter.

Framgent kommer tailtidy, fotpinnesats, PC5 och grenrör att monteras.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Tryckte på avtryckaren för en 765 RS -19 för någon vecka sedan, väntar på leverans från UK. Arrow slipon US-spec kommer med. Kommer nyttjas främst på banan och pendling till jobbet när vädret tillåter.

Framgent kommer tailtidy, fotpinnesats, PC5 och grenrör att monteras.

Grattis och grymt!
Har aldrig använt mig utav PC.. Är det något att ha även om man låter Grenrör och kat sitta kvar?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Grattis och grymt!
Har aldrig använt mig utav PC.. Är det något att ha även om man låter Grenrör och kat sitta kvar?

Jo det gör faktiskt skillnad. Hade PC och mappning på min Z1000, den var betydligt silkigare än original. Gjorde stor skillnad på ryckigheten. Extra ponnysar är ju inte fel heller.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top