Triumph Street Triple-tråden

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Funderar på att sälja.

Vad tror ni man kan lägga ut följande för :

Street triple r 2016 uttagen på Johans ny av mig september 17. 700ish mil nyservad i oktober. Slipon + map, uppflyttad nr skyllt, flyscreen, jelly pan, hugger, hög komfort sadel, Quickshifter, bar end mirrors triumph original på alla tillbehör och köpt i samband med hojen.

Däcken gått typ 150mil f+b.

Priside?
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Tidigare ägare till min triumph ordnade all utrustning, inklusive bar end mirrors. Visst må det vara dyrt, men jäklar vad mycket bättre det ser ut. I priset ingår det naturligtvis kvalité på grejerna. Sitter som det ska utan att vrida och vända på sig oavsett hastighet. Till skillnad från min tidigare hoj.

Hej Richard! Tänkte bara kolla om du var ute i Strängnäs och köpte Streeten av mig (provkörde i Södertälje några dagar innan)? :krama om så var fallet hur långt hade den gått när du sålde? Strulade den något eller fungerade allt? Fick 2000-mils service innan du köpte. Den hade gått runt 1700 eller hur?
 

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
Hej Richard! Tänkte bara kolla om du var ute i Strängnäs och köpte Streeten av mig (provkörde i Södertälje några dagar innan)? :krama om så var fallet hur långt hade den gått när du sålde? Strulade den något eller fungerade allt? Fick 2000-mils service innan du köpte. Den hade gått runt 1700 eller hur?

Haha, det stämmer. Världen är bra liten ibland! Tror jag körde den 400 mil eller så, och fungerade felfritt under hela mitt ägande. Nu hittade den en ny ägare norr om stockholm som övningskörningshoj :hihi

Helt klart en fantastisk hoj, men suktandet efter sporthoj var för stor! Har sagt varje år att jag inte ska köpa en ny hoj, det återstår fortfarande att se om jag lyckas någon gång.:gnissla
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Haha, det stämmer. Världen är bra liten ibland! Tror jag körde den 400 mil eller så, och fungerade felfritt under hela mitt ägande. Nu hittade den en ny ägare norr om stockholm som övningskörningshoj :hihi

Helt klart en fantastisk hoj, men suktandet efter sporthoj var för stor! Har sagt varje år att jag inte ska köpa en ny hoj, det återstår fortfarande att se om jag lyckas någon gång.:gnissla

Ja men verkligen :tummenupp okej! Då är den ju fortfarande "nära". Kul att höra att den fungerat bra :fyllisar Jag har inte kört någon roligare ännu :tungan
 

crustyrider

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen
Hej!

Sneglade ett tag på en MT07 men räckte med en provsittning för att veta att jag inte ville ha den.

Så idag slog jag till på en str 2013 :)
Nu är det bara kortet kvar.
 

superhornet

Medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Sparar..
Hej Gänget!
Jag försökte byta bromshandtaget igår på min Street triple R 2017, men fick inte loss "piston" från originalhandtaget, se denna bild: https://www.triumphinstructions.com/ProdDocs/A2021447-US.pdf sida 2
Verkar som man behöver något specialverktyg, men det går säkert att lösa utan men med risk att ha sönder originalhandtaget då. Någon som lyckats? På andra handtag jag sett så har denna del följt med tror jag, någon med erfarenhet? :fyllisar

Det var dessa jag köpte:
https://www.amazon.com/Motorcycle-Clutch-Triumph-version-2017-2018-Red/dp/B07G4DHN52
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Inte till stor hjälp men när jag satte på trimph orginal så behövde jag inga verktyg, Gick sjukt smidigt.
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Jag har en 765 RS och funderar på värmehandtag. Har läst att vissa haft bekymmer med att original handtagsvärmare i vissa fall inte gett full värme pga mjukvaran. Någon som har råkat ut för detta?

Verkar smidigt och fint med installationen och att man ser statusen i tft-displayen. Ni som har triumph värmare är ni nöjda?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Finns det någon finurlig plastbit man kan montera så man styr bort luft från skallen? Det brusar för mycket och jag vill helst inte byta mc.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Har byggt om min trea till en touringhoj nu. Monterat framruta, alltså.
Lyckas inte ladda upp nån bild på skönheten.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det blev mindre ryck och slit i hjälmen med framrutan. Upp till 110 funkade det, men sen kändes det som att all vind träffade skallen. Ett annat fenomen är att ljudet från avgasrören inte försvann vid 90 utan låg kvar. Jag får väl sätta dit originalljuddämparna. :smasha
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top