Triumph Street Triple-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
I mitt fall kan det ha berott på att det var sista årsmodellen utan ABS. Ja, samt storstadskommun också.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Är det era adresser som gör försäkringen så dyr eller är det ålder? Jag minns inte vad jag betalar, men jag slog in en random Street Triple -15 från Blocket på Svedeas sida och hamnar på 3400 kr/år. En -18 RS kostar 4700 kr/år.

Adressen lätt - Malmö :( Jag är 43 år och haft kort i 9 år, men tyvärr så blir det dessa priser. Det hjälper inte att jag bor i lägenhet heller, trots att jag har hojen i garage. Har aldrig fått någon hoj (eller bil) stulen heller under alla mina år här. Nu gnäller jag väl inte överdrivet mycket över försäkringen ändå, men vill gärna inte betala för mycket i onödan.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
ABS eller inte påverkar bara självrisken för mig, inte priset för försäkringen.
Jag är 47 med ganska färskt körkort och bor i en skogsdunge utan synliga grannar.:rock
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Street Triple RS 2017
28 år, körkort i 9 år. Bor i Kungsbacka. 0 skador/olyckor.
Svedea helförsäkring med högsta självrisken: 7010:- /år som jag tecknade i somras.

Kollar jag på ett annat regnummer på samma hoj så säger Svedea 8100:- nu när de tagit över Triumph märkesförs.
Hoppas inte mitt pris höjs till nästa säsong, tycker det är dyrt som det är.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Valde Street Triplen just pga den låga försäkringspremien jämfört med andra hojar i samma segment. Betalar 3750:- hel/hel hos bilsport mc, tror det var den låga självrisken om det gick att välja. Inga konstiga krav på att bara jag får köra osv. Visserligen en 09:a.
Adress i en halvstor österlenhåla.
 

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
Adressen lätt - Malmö :( Jag är 43 år och haft kort i 9 år, men tyvärr så blir det dessa priser.

Ha! Om jag såg en hel/hel försäkring i mitt namn på ca 4k kronor hade jag varit överlycklig. 27 år i stockholmsförort förvarat i garage med körkort i lite över 1 år. 12k hel/hel. :glömdet
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Jag ger 3300 HEL/HEL hos svedea. 39 år i Västervik. Mycket kul för försäkringspengarna.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hoppsan! Åkte förbi JE68 för att klämma lite, men fick ett så pass bra pris så jag la handpenning trots att jag inte ska köpa förrän till våren. Dessutom finns inte den mattgråa till 2019, och den var ju sketasnygg live!

Inte ens provkört... Men jag hade ju en Street Triple R -13 sist och RS:en lär ju inte vara sämre. Blir att hämta ut den till våren, så vintern 18/19 blir den längsta i mannaminne!

2018-10-03 10.46.27.jpg

2018-10-03 10.46.35.jpg
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Hoppsan! Åkte förbi JE68 för att klämma lite, men fick ett så pass bra pris så jag la handpenning trots att jag inte ska köpa förrän till våren. Dessutom finns inte den mattgråa till 2019, och den var ju sketasnygg live!

Inte ens provkört... Men jag hade ju en Street Triple R -13 sist och RS:en lär ju inte vara sämre. Blir att hämta ut den till våren, så vintern 18/19 blir den längsta i mannaminne!

View attachment 445124

View attachment 445125

Grattis :tummenupp
Det är en helt underbar maskin, och GRYMT snygg färg (har samma)

Passar med min Rhodonite Silver BMW


y4mFbyAaRcgir4LgjOg_h8KiAlTN08-zePC7vl6fNJJJCNrggawburrNw9h4jue55tp1vr_WNAbRnTvg5rFMe8_i0pxNtjj4tnTzFpNYBeetsAVfJGuScTBWFgXonYZ0Ue7feQ-JCNDPip4IN57vfrllJZ5VWvJmQoHjICU84bRLD3_dI5jVR3kFhdqxNDl12z0oSBMyw8uGlweH_0Q9cAHIA
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Hoppsan! Åkte förbi JE68 för att klämma lite, men fick ett så pass bra pris så jag la handpenning trots att jag inte ska köpa förrän till våren. Dessutom finns inte den mattgråa till 2019, och den var ju sketasnygg live!

Inte ens provkört... Men jag hade ju en Street Triple R -13 sist och RS:en lär ju inte vara sämre. Blir att hämta ut den till våren, så vintern 18/19 blir den längsta i mannaminne!

Grattis! Ett fint höstpris är ju aldrig fel :hihi

Själv bytte jag ("Nu igen!" som frun brukar säga) från min Triple RX till en 1090 Adventure R. Haft lite problem med en axel i och med den något framåtlutade körställningen på RX:en. Nu är det som bortblåst och jag kan köra utan att få ont efter 5 mil. Körglädjen är tillbaka. :tummenupp Dessutom klagar ju inte frun nu när hon sitter bättre bak. Dottern är lite ung än, men vill gärna åka med :)

10745_polarr_1090r.jpg
 

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Någon som har förslag på bra Mc verkstad för en 2000 milaservice av en Street triple 675 r i Stockholmsområdet med omnejd, jag har fått prisförslag från Probike på 9500:-, jag tyckte det kändes dyrt! Alternativet är att göra det själv, jag har tillgång till lyft och skaplig mekvana från tiden jag körde cross, dock endast mekat med 2-taktare. Det jag är mest fundersam över är ventiljusteringen, någon med erfarenhet av det som kan ge input hur krångligt det är.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Någon som har förslag på bra Mc verkstad för en 2000 milaservice av en Street triple 675 r i Stockholmsområdet med omnejd, jag har fått prisförslag från Probike på 9500:-, jag tyckte det kändes dyrt! Alternativet är att göra det själv, jag har tillgång till lyft och skaplig mekvana från tiden jag körde cross, dock endast mekat med 2-taktare. Det jag är mest fundersam över är ventiljusteringen, någon med erfarenhet av det som kan ge input hur krångligt det är.

Det finns flertalet klipp på Youtube om hur man gör, samt instruktioner på diverse forum om du söker lite, typ på "street triple valve clearance check" eller liknande. Jag har kollat på det innan, har du mekvana så är det bara att ta det lugnt och följa stegen.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Någon som har förslag på bra Mc verkstad för en 2000 milaservice av en Street triple 675 r i Stockholmsområdet med omnejd, jag har fått prisförslag från Probike på 9500:-, jag tyckte det kändes dyrt! Alternativet är att göra det själv, jag har tillgång till lyft och skaplig mekvana från tiden jag körde cross, dock endast mekat med 2-taktare. Det jag är mest fundersam över är ventiljusteringen, någon med erfarenhet av det som kan ge input hur krångligt det är.

Johan han kan han, om du inte känner för att mecka själv.

http://www.mcverkstaden.se/
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Talos MC i Hässelby finns oxå. Grigoris har jobbat både på Din MC och Lelles.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Håller med om att ventiljustering inte är så svårt om man har lite mekvana och kollar någon instruktion. Gjorde det själv förra vintern inklusive nya kammar.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fyfan den här väntan är för mycket, och speciellt nu när det är fint väder! Det är nästan så jag önskar att det varit pissväder. :D

Har åtminstone fått hem första tillbehöret, nämligen Evotechs täckplåtar för hålen efter möghackepinnarna:

2018-10-16 11.15.07.jpg
 

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
Hejdå kära street triple bröder... Kanske inte farväl för evigt, men nu var min Street triple R såld och gått över till Yamaha R6.

Någon dag när man vill sitta bekvämare så ligger triumphen nära hjärtat för potentiellt återköp :Bugar
 

jöha1

Medlem
Gick med
6 Mar 2017
Ort
SÖDRA SANDBY
Hoj
Triumph street triple R 2010 /Suzuki GSX 1100
Hej! Jag undrar om det finns lågmonterad ljuddämpare som passar på originalsystemet (2010a)?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top