Triumph Street Triple-tråden

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Tack ska ni ha! Det blev ett par TechSpec (innan jag hade läst era inlägg). Allting är bättre än det jag har nu, dvs en glashal tank :) Nivån på min bankörning är fortfarande såpass låg att tankgreppet nog inte är den begränsande faktorn. Bra att veta i framtiden dock.
 

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Nu är den snart inkörd... Långa, om än roliga, 160 mil. (Japp, följer inkörningsmanualen till punkt och pricka)

Någon mer än Dr. Pepper och mig som ska ut på någon bana i sommar och köra?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Nu på söndag med LMS + Actionpics Kinnekulle. Sedan hoppas man väl på så mycket som omöjligt...
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Ni som kör med nyare modell (från 13 och framåt) står det något tillverkarnamn på fälgarna? Jag har en uppsättning som det står zong liang på. Om det är så att jag köpt en uppsättning kinakopior så må det vara hänt, men isf kört på det i mer än två säsonger utan problem. :tummenupp
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Blir ganska snabbt ett problem att inte ta i hastighetsmätare/framljus. Men med det sagt borde det gå att få på ett mer rakt styre (mer framåtlutad körställning)

Jag bytte till clipons, och då kan jag inte behålla original framlampor.

Jag kör med clipon o originallykta på framgaffeln, se mitt inlägg 2016-05-24
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
@pap - ja, det var onekligen ett fyndigt sätt att lösa problemet. Personligen inget fan av bug-eyes och vill få på en enkel framlykta ist.
 

kar

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2018
Ort
Luleå
Hoj
Street Triple R
Tjena, tänkte kolla ifall det är någon som sitter på något trevligt slipon till en Street Triple -14?
Har just nu ett SC Project CR-T och det väsnas lite för mycket för mig.. Om någon är intresserad av att byta funkar det också. Tittat på Conic istället, eller har någon nåt tips på nåt vettigt mittemellan CR-T och original? :)
 

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Hallå! Vad har ni för kylarvätska i era hojar? Det ser ut som att jag har en grön färg i alla fall. Men de på macken tipsade om en röd.. Hällde i vatten för tillfället tills jag byter ut vätskan.

Ska det vara propylenglykol eller Etylenglykol?

har försökt googla. Men alla säger olika :gnissla
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Hej!

Ville bara slänga in en brasklapp angående däck till Street Triple R >2013...

Jag slängde på nya däck förra veckan och bad då min handlare ta fram ett par Pirelli Supercorsa SP V2... Normalt så sitter det 180/55-17 på Streeten men tydligen har Pirelli Sverige slutat ta in den så närmaste storleken är 180/60-17....
Det blir en något toppigare profil och kanske inte optimalt för en person som tycker om att åka rakt fram (men å andra sidan, varför köper man då en Street triple?) men om man, som jag, tycker om aktiv körning och har några bandagar per år så funkar det ALLDELES UTMÄRKT med 180/60-17 bak på Triplen!

Man får nagga lite lite i kedjeskyddet men det är bra marginal till kedja, sving och bakre "stänktskärm"...

Bara för er information...

PS. Supercorsas har ett sjukt grepp, åk och köp.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hallå! Vad har ni för kylarvätska i era hojar? Det ser ut som att jag har en grön färg i alla fall. Men de på macken tipsade om en röd.. Hällde i vatten för tillfället tills jag byter ut vätskan.

Ska det vara propylenglykol eller Etylenglykol?

har försökt googla. Men alla säger olika :gnissla

Manualen säger ju nån sorts Triumph-glykol som inte ens märkesverkstan kan få fram. Jag använder "PEAK Global Life Time Antifreeze & Coolant", som ska vara blandbar med alla färger. Finns bl.a. på Mekonomen. Propylenglykol är mindre giftigt men jag tror inte nån tillverkare häller i det original.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Tjena, tänkte kolla ifall det är någon som sitter på något trevligt slipon till en Street Triple -14?
Har just nu ett SC Project CR-T och det väsnas lite för mycket för mig.. Om någon är intresserad av att byta funkar det också. Tittat på Conic istället, eller har någon nåt tips på nåt vettigt mittemellan CR-T och original? :)

Kör med Conic, tycker att medföljande db-killer låter för mycket samt fick bullervarning på Kinnekulle Ring med den. Kontaktade SC Projects och fick en "closed db-killer" som är lite tystare, perfekt för mina öron.
 

Bergman1

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2018
Ort
Kristianstad
Hoj
2008 Triumph street triple
En styck street- födelsedag 2008 inhandlad. Så nu börjar alla frågor:).
En fråga som handlar om bränslenivå, vet att den indikera när den går över på reserv- hur mycket är de då kvar att köra på litermässigt?
Kan man få fram på något vis hur mycket bränsle man har i tanken- pluppar eller dyl?.
Råkade snubbla över just en street, visste inte ens att en sådan fanns å de vill jag säga vilken go maskin och köra, öronbedövat ljud från blåset och sticker iväg som en argsint geting.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Tänkte serva min cykel om någon månad eller två och hade planer på Stigefelts då det inte ligger så långt från mig. Tyvärr har de alltså lagt ner verksamheten. Var servar jag i någorlunda närhet till Jönköping? MC-proffsen är inte ett alternativ som det känns, fast verkstaden har ju fått rätt bra kritik iofs...
 

Str3 R

Guest
En styck street- födelsedag 2008 inhandlad. Så nu börjar alla frågor:).
En fråga som handlar om bränslenivå, vet att den indikera när den går över på reserv- hur mycket är de då kvar att köra på litermässigt?
Kan man få fram på något vis hur mycket bränsle man har i tanken- pluppar eller dyl?.
Råkade snubbla över just en street, visste inte ens att en sådan fanns å de vill jag säga vilken go maskin och köra, öronbedövat ljud från blåset och sticker iväg som en argsint geting.
Grattis till förvärvet och ja, den är riktigt kul. :hej
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top