Triumph Street Triple-tråden

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tänkte du köra den som renodlad banhoj?

Jag luftade min R i Anderstorp i helgen, blir ett par dagar till på Kinnekulle i sommar! Ser fram emot det.

Nja, inte renodlad kanske. Inväntar att företaget Motodemic släpper ett single headlight conversion kit till 765. Krävs om jag ska slippa hoppa mellan vanligt styre och clipons. Lite bökigt att hålla på med. Har gärna på mina clipons för jämnan.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Är det mot förmodan någon som har en hög komfortsadel till salu till en 2015? Artikel nr. T2304086. Enligt MCweb så har den utgått... :(
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
"No longer available". Har fått för mig att en komfortsadel är bra då jag är 187 cm, och den är 2 cm högre vad jag förstår. Men det kanske kvittar. Sitter inte jättekast på hojen som det är men lite högre hade ju inte skadat. Tack ändå!
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
"No longer available". Har fått för mig att en komfortsadel är bra då jag är 187 cm, och den är 2 cm högre vad jag förstår. Men det kanske kvittar. Sitter inte jättekast på hojen som det är men lite högre hade ju inte skadat. Tack ändå!



Har en monterad på min hoj som jag dock använder så ej till salu men kan verkligen rekommenderas. Kör lätt 5h i sträck utan ont i röven. Är 188cm och har köpt de flesta original tillbehör som finns men sadeln är nog det bästa så försök få tag i den.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
På tal om sadlar. Om någon har en 675 sadel över till salu så är jag intresserad, trasig är inget hinder ska ändå byggas om, billig är ett plus. :) PM isf!-)
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Fick min SC Project Conic idag, började såklart regna i samma sekund jag var klar med bytet :mad:
Torrgasade lite, och jäklar vad mysigt den låter nu! Men blir nog att köra med killern i, har en känsla av att det blir lite för mycket av det goda utan :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Någon som har tips på styre för lite mer framåtlutad körställning? Lite som clip-on light ????. Jag har lite svårt med körställningnen vid bankörning.
I dag sitter det ett speed3 styre på och jag tror det är både högre och bredare än original.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Någon som har tips på styre för lite mer framåtlutad körställning? Lite som clip-on light ????. Jag har lite svårt med körställningnen vid bankörning.
I dag sitter det ett speed3 styre på och jag tror det är både högre och bredare än original.

Jag hade ett kit från Paolo Tarozzi. Britalian Racing hade det förut iaf. Justerbart åt alla håll och kanter. Inlägg 4022 i den här tråden beskriver.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Någon som har tips på styre för lite mer framåtlutad körställning? Lite som clip-on light ????. Jag har lite svårt med körställningnen vid bankörning.
I dag sitter det ett speed3 styre på och jag tror det är både högre och bredare än original.

Blir ganska snabbt ett problem att inte ta i hastighetsmätare/framljus. Men med det sagt borde det gå att få på ett mer rakt styre (mer framåtlutad körställning)

Jag bytte till clipons, och då kan jag inte behålla original framlampor.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Fick min SC Project Conic idag, började såklart regna i samma sekund jag var klar med bytet :mad:
Torrgasade lite, och jäklar vad mysigt den låter nu! Men blir nog att köra med killern i, har en känsla av att det blir lite för mycket av det goda utan :)

Najs :D
Hur länge fick du vänta på att få din? Var beställde du?
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Najs :D
Hur länge fick du vänta på att få din? Var beställde du?

Det tog precis 3 veckor, då beställde jag genom sliponbutiken.se. Det var faktiskt billigare än att beställa direkt från SC nu när kronan är så jäkla svag. Har läst en del skräckhistorier om folk som fått vänta 3 månader på sina beställningar från sc, men jag kanske hade tur?

Åkte och handlade idag med urtagen killer för att testa, och nog för att det är ett förjäkligt mysigt ljud så är det nog för högt! IAF om man ska prioritera grannsämja osv
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Det tog precis 3 veckor, då beställde jag genom sliponbutiken.se. Det var faktiskt billigare än att beställa direkt från SC nu när kronan är så jäkla svag. Har läst en del skräckhistorier om folk som fått vänta 3 månader på sina beställningar från sc, men jag kanske hade tur?

Åkte och handlade idag med urtagen killer för att testa, och nog för att det är ett förjäkligt mysigt ljud så är det nog för högt! IAF om man ska prioritera grannsämja osv

3veckor är lagom!
Jag väntade i 3 månader på mitt förra Akrapovic rör...Hemskt..

Fråga grannarna, jag gjorde det och de bara gillade ljudet :D
 

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Tips på snygga tankgummin (sidorna) på en Crystal White-tank? Helst sådana som inte äter upp varken skinställ eller allvädersställ. :)
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tips på snygga tankgummin (sidorna) på en Crystal White-tank? Helst sådana som inte äter upp varken skinställ eller allvädersställ. :)

TechSpec tycker jag ger aningen för dåligt grepp på bana, där jag vill ha dom.Om det är av omsorg för lack/tank lär de funka fint.

StomGrips lär vara första alternativet vad det gäller grepp.

Själv inte prövat Eazi (stavning), något åt det hållet. Hört mycket gott om dom.

Kanske får pröva de sistnämnda själv så slipper jag dö nyfiken
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
En upp på Dr.Pepper.

Techspec snygga, inget bra grepp. Tog jag bort, går att återinstallera, säljes billigt! :)
Eazy = bra, sådär svenskt lagom mkt grepp utan att stället blir paj (men visst sliter det lite).
Stomp, grepp! Och slitage på ställ.
My 50 cents.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top