Triumph Street Triple-tråden

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Det blev en RX för mig, känns riktigt bra! De lade in arrowmappen åt mig på en gång, och jag beställde en SC Project Conic slip-on direkt.
Men inkörning, fy faaan! precis när motorn börjar sjunga så får man växla :va Hittar lite olika uppgifter om inkörningen, i boken står det "kör inte på full gas" & "kör inte fortare än 3/4 av motorcykeln toppfart" bl.a, och på tanken är en dekal om att de första 48 milen får man inte varva mer än 5000 osv. Hur har ni kört vid inkörningen? Självklart förstår jag att man inte ska gasa fullt och tokvarva, men det blir lite jobbigt i trafiken med en maxfart på 90 blås...
Grattis till en grymt rolig hoj!

Angående Arrowmappen så tror jag inte att det finns någon sådan mapp, vet inte varför dom envisas med att få det att låta som att det finns??
När jag beställde Arrow till min RS så sa dom likadant, "Det ingår mappning i det här priset". När jag sen kollade lite mer ingående med servicerådgivaren så visade det sig att det inte brukar finnas någon mapp till slipon men att det ingår i priset att verkstaden kopplar upp sig till hojen och kollar så att det verkligen är rätt mjukvara, detta kallar dom tydligen för att mappa. Till min RS fanns det ingen Arrowmapp att byta till och det behövdes ej heller någon "nollställning av mjukvara som lär sig självt" som jag också har läst om..

Sen angående inkörningen så finns även där väldigt delade meningar. Många påstår att dom hojar som går bäst är dom som har blivit hårt inkörda, jag tror det kan ligga något i det. Man får väl köra med sunt förnuft och inte överdriva i början.
Personligen så körde jag in min RS ganska hårt, varvade mer eller mindre ut henne redan efter några mil, men var försiktig med belastningen på låga varv och såklart även försiktig med kall motor.
Hur tror ni förresten att alla demohojar körs in?
 
Last edited:

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Jodå, visst finns det en Arrowmap, till nya modellen vet jag dock inte, men till 13-16 finns det, jag var inne i veckan och laddade in den efter att ha monterat en SC-conic pipa. Jag märkte även skillnad på hojen efteråt, mera responsiv på låg/ mellanregister, och inte lika "grov" gång. Kostnad 450kr.
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Frågade återförsäljaren om inkörningen också, och han sa ungefär samma. Kör som vanligt, men övervara inte och segdra inte motorn. Imorgon är det dags för första servicen, sen är det nog bara att köra. Ska bli kul att testa att varva ur och köra på full gas :)

Om jag ska kolla efter en tail tid till RX, är det daytonagrejor jag ska försöka hitta då? Eller är det samma till vanliga triplen?
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Jodå, visst finns det en Arrowmap, till nya modellen vet jag dock inte, men till 13-16 finns det, jag var inne i veckan och laddade in den efter att ha monterat en SC-conic pipa. Jag märkte även skillnad på hojen efteråt, mera responsiv på låg/ mellanregister, och inte lika "grov" gång. Kostnad 450kr.

Väntar tålmodigt på en conic jag också, vad tycker du om ljudet?
 

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Halloj!

Vad har ni för packningslösningar? Har en 765R och jag har sett att Givi har börjat producera en pakethållare, men jag undrar om någon av er har någon annan praktisk lösning, med hyfsat mycket utrymme, att rekommendera? (Helst inte tankväska)


Stämmer. Det är en lös ruta som inte är anpassad för flyscreenen.
Jag läste att några vinklat den lite annorlunda med distanser för att passa olika längder. Men för mig är den kanon. Jag har för övrigt ett högre styre från en speedtriple på min. Kanske motsvarar 5cm extra längd.
Tycker du utseendet är ok så tror jag du blir nöjd.

Skulle den funka på en 765R, tro? Med den stora bildskärmen.
Bildskärmen verkar vara än mer ihopbyggd med flyscreenen än på tidigare modeller.
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Halloj!

Vad har ni för packningslösningar? Har en 765R och jag har sett att Givi har börjat producera en pakethållare, men jag undrar om någon av er har någon annan praktisk lösning, med hyfsat mycket utrymme, att rekommendera? (Helst inte tankväska)




Skulle den funka på en 765R, tro? Med den stora bildskärmen.
Bildskärmen verkar vara än mer ihopbyggd med flyscreenen än på tidigare modeller.

Mejla till de och fråga, De svarade mig ganska snabbt i alla fall.
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Apropå slip-on, jag köpte ett från sp-engineering. Riktigt nöjd! Utan db-killern I blir man dock halvdöv, även med öronproppar i
cd6a862181bc8a19fa2b2b5ec12dbe08.jpg
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Det är riktigt bra, rekommenderar att köra DB-killer i, ljudet utan är högt...

Ljudet är för högt för bankörning med killern i, blev uppmätt till 97dB och fick en varning.

SC Project har en lite tystare men man måste mejla o fråga efter den.
Har inte märkt någon skillnad i prestanda med den tysta och ljudet är perfekt för mina öron, kör alltid med den.
 

mrbloom

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Norrköping
Hoj
1995, Suzuki. GSF 600 Bandit
Hej på er,
Köpte idag en 2008 års modell 675:a. Den är sänkt bak och då jag är ganska lång skulle jag istället vilja hitta en höjsats. Har googlat lite utan framgång så tänkte höra om ni har några idéer...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hej på er,
Köpte idag en 2008 års modell 675:a. Den är sänkt bak och då jag är ganska lång skulle jag istället vilja hitta en höjsats. Har googlat lite utan framgång så tänkte höra om ni har några idéer...

Sök på nätet! Det finns både längre och kortare "hundben" men har inte tid att leta åt dig och kommer tyvärr inte ihåg vad firmorna hette. :)
 

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Ljudet är för högt för bankörning med killern i, blev uppmätt till 97dB och fick en varning.

SC Project har en lite tystare men man måste mejla o fråga efter den.
Har inte märkt någon skillnad i prestanda med den tysta och ljudet är perfekt för mina öron, kör alltid med den.

Har du någon bild på den och ett artikelnummer?
Mailade du Sc-Project direkt?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top