Triumph Street Triple-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min 12a hade samma.

PR4 är ett bra val, i min värld iaf. Dög gott i både vått och torrt.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Någon som känner någon som har en matt-orange Street Triple 2008-2012?!!?!
Har en seat cowl till en sådan om så önskas.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Boys, hur tycker ni hojen reagerar på motstyrning? Har en street triple r 2010.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Tja, är fjädringen rätt inställd så är den väldigt villig att svänga vid motstyrning ;)
Fräsha däck hjälper också.
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
19a93249637c4078cb9340b56813c187.jpg
Dum fråga kanske men vad är detta? Haft cykeln ett tag men inte direkt reflekterat över denna. Imobiliser?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Är lite velig och har svårt att bestämma mig.
Kör just nu vässad speed master, som visserligen är jäkligt rolig men den är tung och det är lite jobbigt när fotpinnarna tar i backen hela tiden... Jag har kollat på street triple som jag tror kan passa bra som ett komplement när leklusten tar över. Jag har hittat en ny RX-16 till bra pris, men har upptäckt att att R-17 också går att hitta till bra pris nya. Jag lutar åt RX, den är 10k billigare, och den verkar lite bättre utrustad på pappret med QS, bellypan osv. Är jag ute och cyklar?
Har inte haft möjlighet att provköra någon street triple heller, har vi några andra korta tjockisar som kan berätta hur de upplever hojen? 179 cm 105 kg
 

Str3 R

Guest
Bara att slå till. :)

Edit: jag är 175 cm lång och sitter toppen, känns som man skapat cykeln efter min ergonomi. Allt bara sitter där jag vill ha grejerna.
 
Last edited:

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Är lite velig och har svårt att bestämma mig.
Kör just nu vässad speed master, som visserligen är jäkligt rolig men den är tung och det är lite jobbigt när fotpinnarna tar i backen hela tiden... Jag har kollat på street triple som jag tror kan passa bra som ett komplement när leklusten tar över. Jag har hittat en ny RX-16 till bra pris, men har upptäckt att att R-17 också går att hitta till bra pris nya. Jag lutar åt RX, den är 10k billigare, och den verkar lite bättre utrustad på pappret med QS, bellypan osv. Är jag ute och cyklar?
Har inte haft möjlighet att provköra någon street triple heller, har vi några andra korta tjockisar som kan berätta hur de upplever hojen? 179 cm 105 kg

Jag är 172 och tycker jag åker bra på min Street Triple R 2013... Sitter bekvämt när jag behöver och går att krypa ihop lite sportigare när jag vill :)

2016 kontra 2017, jag hade resonerat så här... Personligen alltså... QS, BellyPan och liknande går alltid att uppgradera om 1-2-3 månader eller 1 år om man vill! Du kommer inte kunna öka cylindervolymen, köpa till en TFT-skärm, eller få den "nya looken" på cykeln om du köper den gamla. Svårare än så är det inte!

Jag hade tveklöst köpt 2017 för 10k mer, och sedan på sikt lagt ut 5-8k till för att få "samma spec"... Man får spara några månader men man kan fortfarande åka under tiden man gör det!
 

Jim_J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2017
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Speedmaster 2006, Striple RX 2016
Det blev en RX för mig, känns riktigt bra! De lade in arrowmappen åt mig på en gång, och jag beställde en SC Project Conic slip-on direkt.
Men inkörning, fy faaan! precis när motorn börjar sjunga så får man växla :va Hittar lite olika uppgifter om inkörningen, i boken står det "kör inte på full gas" & "kör inte fortare än 3/4 av motorcykeln toppfart" bl.a, och på tanken är en dekal om att de första 48 milen får man inte varva mer än 5000 osv. Hur har ni kört vid inkörningen? Självklart förstår jag att man inte ska gasa fullt och tokvarva, men det blir lite jobbigt i trafiken med en maxfart på 90 blås...
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Stämmer. Det är en lös ruta som inte är anpassad för flyscreenen.
Jag läste att några vinklat den lite annorlunda med distanser för att passa olika längder. Men för mig är den kanon. Jag har för övrigt ett högre styre från en speedtriple på min. Kanske motsvarar 5cm extra längd.
Tycker du utseendet är ok så tror jag du blir nöjd.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top