Triumph Street Triple-tråden

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Någon som har erfarenhet av Bridgestone s20 evo på Street triple r 2010? Dags att byta klibba bak... Dår detta för 1986 kr + 600 kr montering. Kärlek?
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Någon som har erfarenhet av Bridgestone s20 evo på Street triple r 2010? Dags att byta klibba bak... Dår detta för 1986 kr + 600 kr montering. Kärlek?

Låter dyrt... tyckte jag såg det däcket för 1270 på däckonline? Med risk för att jag kommer ihåg fel så har jag för mig att Michelin PP3 och Metzler M7 rr vann några tester jag läste. Det först nämnda lite vassare vid regn, det andra på torrt. Jag körde PP3 och var nöjd. På bana har jag även kört Pirelli Supercorsa SP, svinbra men överflödigt på gata tycker jag. My 50 cents...
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
113hk på hjulet blev det med tidigare nämnda modifieringar. I samma bänk har original st3 bänkats upp till 100hk. Nöjd med resultat som var precis som jag hoppats på. :tummenupp

Finns lite till att hämta på avgassidan mm om jag får ett anfall längre fram.

20180406_164127_20180406183329444.jpg
 
Last edited:

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Låter dyrt... tyckte jag såg det däcket för 1270 på däckonline? Med risk för att jag kommer ihåg fel så har jag för mig att Michelin PP3 och Metzler M7 rr vann några tester jag läste. Det först nämnda lite vassare vid regn, det andra på torrt. Jag körde PP3 och var nöjd. På bana har jag även kört Pirelli Supercorsa SP, svinbra men överflödigt på gata tycker jag. My 50 cents...

Jag har kört på båda Pirellis som följde med då hojen var ny och på Metzeler M7 rr och för min del så blir det Metzeler igen. Dom känns betydligt stabilare i regn är Pirelli. Satt leende innanför hjälmen på Arlanda TT och körde en SMC-kurs när det regnade och jag bromsade förbi och sen drog förbi sporthojarna som var betydligt försiktigare....... Dom hade förmodligen däck som lämpade sig betydligt bättre på torr bana än en blöt.
Summa Summarum = supernöjd. Dom finns till bra pris på mcdackonline, nordendäck mm.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Jag har kört på båda Pirellis som följde med då hojen var ny och på Metzeler M7 rr och för min del så blir det Metzeler igen. Dom känns betydligt stabilare i regn är Pirelli. Satt leende innanför hjälmen på Arlanda TT och körde en SMC-kurs när det regnade och jag bromsade förbi och sen drog förbi sporthojarna som var betydligt försiktigare....... Dom hade förmodligen däck som lämpade sig betydligt bättre på torr bana än en blöt.
Summa Summarum = supernöjd. Dom finns till bra pris på mcdackonline, nordendäck mm.

Körde på Pirelli SP på norgetripp förra året i regn och kyla på fjällen, spännande men inte att rekommendera :D

Har bara hört gott om M7rr och var som sagt nöjd med några uppsättningar PP3. Längre livslängd, bra på landsväg och tillräckligt bra för bankörning. Tycker jag.

:tummenupp
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Hej,

Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:

1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.

Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen? :Bugar

/Robert
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Kan man få sin trea att låta mer trecylindrigt utan att den låter mer? Nånstans mitt i registret låter den helrätt, men jag tror den skulle få en trevligare sång om man inte hade ett rör extra baktill. Hur vet man utan att köpa prylar för tusentals kronor först?
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Hej,

Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:

1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.

Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen? :Bugar

/Robert

Du kan säkerligen köra denna säsongen och sedan byta, men skulle du känna dig oroad ja då skulle jag byta olja och filter själv nu för mellan 600-800 kr i materialkostnad. Då vet du att hojen har bästa förutsättningarna. Dokumentera ner allt så du har det till försäljningen. Folk som tar hand om sina maskiner, även på egen hand, uppskattas alltid. Om du sedan kört en del så kan du köra en verkstadsservice till nästa säsong, beroende på miltalen du avverkar.

Min 2015-maskin har bara gått 150 mil. Inte ens inkörd ju... så jag kommer serva själv med olja/filter eller köra en likadan oljeservice på närmaste MC-firma. När den har fått lite flera mil på mätaren blir det en verkstadsservice med lite fler kontroller. Sparka däck och titta på hojen, det kan vi lika gärna göra själva utan timdebitering. :hihi
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Hej,

Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:

1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.

Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen? :Bugar

/Robert

Jag hade kört utan att byta, men det är jag det. :) Tycker att det är lätt hysteriskt ibland med hur ofta man "måste/bör" byta olja.
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Skulle behöva en race belly pan till min 2010..någon som har eller vet vart jag ska vända mig!? Har sökt på ebay men utan resultat, bara den vanliga belly pan till salu men den har jag ju redan.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Har nog löst mitt "race belly pan problem" tillsammans med vår lokala "glasfiberfabrikör" som lovat hjälpa mig..tillverkar en ny åt mig för mindre peng än den engelska som MrMadMax länkade till.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vari ligger det rejsiga med en annan än originalet? Jag kör utan originalet för den är smutsig.
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Vari ligger det rejsiga med en annan än originalet? Jag kör utan originalet för den är smutsig.

Den rejsiga innebär att det inte är hål i den och att den är godkänd för att användas under svemo:sanktionerade träningar och tävlingar. Jag har haft en från ukracesupport, funkade ypperligt och hade god passform.
 

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15
En glad nybliven ägare till en street'n här! :banana

Fick hädiska små runda bar-end speglar som man ser inget i. Och även trotts att jag avgudar triumphs original bar-end speglar, de kostar alldeles för mycket för min plånbok. Finns det något alternativ någon kan rekommendera, helst med liknande utseende för en billigare peng. :Bugar
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top