Triumph Street Triple-tråden

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Nån som har kolla på DB på smc träffar? Tänkte köra kinnekulle och rudskogen nästa år. Har en Street triple r med hp slipon. Hur många db ligger den på med å utan db killer typ? Eller kommer jag bli tvungen att slänga på original slipon?
 

French

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple RS -17,Triumph Street Triple R -16 SÅLD, Honda CBR600FA -12 SÅLD, Triumph Street Triple -12 SÅLD
Nån som har kolla på DB på smc träffar? Tänkte köra kinnekulle och rudskogen nästa år. Har en Street triple r med hp slipon. Hur många db ligger den på med å utan db killer typ? Eller kommer jag bli tvungen att slänga på original slipon?

Jag körde med killern i utan problem ;)
 

relaxer

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
Kawazaki GPX 600R
Hepp, så råkade man köpa en street triple 2012 av bara farten :fakta

Någon som kan tipsa om en bra seat cowl? är det orginal som gälle reller finns det schysstare 3:e parts?
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Söker tips på dekaltrim till min mattgråa str. Vill ha något stilrent med brittisk flagga på flyscreenen någon som vet var köpa? Kanske även något på seatcowl
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Nån som har kolla på DB på smc träffar? Tänkte köra kinnekulle och rudskogen nästa år. Har en Street triple r med hp slipon. Hur många db ligger den på med å utan db killer typ? Eller kommer jag bli tvungen att slänga på original slipon?

Jag fick bullervarning med killer (SC Project) på Kinnekulle (inget problem på Gelleråsen).
Klarade gränsen med att växla vid 10000 rpm men det blir inte så kul då, bättre att köra med originaldämparen eller hitta effektivare killer. Jag kontaktade SC Project och fick en tystare som bör funka även på KK.
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Hej! Var köper man bromsskivor fram samt klossar till en Street Triple R 2010? Inte lätt att hitta i osäkra ebay-djungeln

Jättetacksam för svar
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Testade att montera en ruta från Dart Manta på min ST3. Känns som det kommer att bli bra. Ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild tycker jag.
Ska bli intressant att se hur den funkar i sommar då jag inte ens provkört hojen ännu...

20180109_163532_resized.jpg
 
Last edited:

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Hej! Var köper man bromsskivor fram samt klossar till en Street Triple R 2010? Inte lätt att hitta i osäkra ebay-djungeln

Jättetacksam för svar

Jag beställde Brembo bromsbackar och Kedje-kit från Bike Torque Racing. Bra och snabb service. Dom finns på Ebay och det var där jag beställde! Dom har det mesta man behöver :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Om det gäller rutan så var den monterad på gissningsvis drygt en halvtimma. Man behövde lossa instrumenten men det var ganska enkelt. Instruktioner medföljer samt finns på youtube.
Kvalite och passform är bra.

Jag är lite sugen på en quickshifter. Är det triumph orginal som gäller eller funkar någon av de billiga bra?
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
jag köpte från den här killen i Tjeckien..https://www.facebook.com/Shifting.C...588271542437/1820012824699970/?type=3&theater
Funkar bra men har inte hunnit testa den längre tid..ganska många i det engelska stripleforumet och också det tyska forumet har köpt och ger bra betyg..dessutom billigt, ca 710 riksdaler inkl. frakt.. ta kontakt via fb eller hs på engelska, han svarar ganska omgående och skickar relativt snabbt, ca 10 dagar tog det för mig.
http://www.qs.vyrobce.cz/

Nu har jag beställt en med och hoppas på smidig leverans. Jag fick dock betala en 1000 lapp inkl frakt.
Hoppas den är smidig att montera? Ska vara (plug and play).
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det var inga konstigheter att montera för mig förutom att den var kortare än den skulle ha varit. Det fanns ett mått i instruktionen som inte gick att nå. Lite chat på Facebook så kom det en ny bit.
Som den såg ut först hamnade växelpedalen flera cm ovanför foten. Jag har bara kört några få mil med den ännu pga vinterjävlahelvetesskit.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Vilken kontakt ska jag koppla in quickshiftern på? Stog bara "connect to main harness" men jag kan inte hitta rätt kontakt?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top