Triumph Street Triple-tråden

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Köpte LSL rearsets, splitter nya, på ebay till ett bra pris..har aldrig gillat original pedalställ, dels för att det är blankt och dels för att jag då och då fastnar med stövelskaftet, mest på hö sida. Ska bli intressant om lite bakflytt löser problemet..ögonen har iallafall fått sitt!P1010208 (1024x780).jpg
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Hej.
Vad är det för intervall på ventiljusteringen på Street triple?
Funderar starkt på att skaffa en.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Det blev en Street triple för mig :).
Behöver dock byta kamkedjespännaren då det "rapplar" ordentligt när den är kall. Lite väl tidigt tycker jag (1200 mil), men det verkar vara ett typ fel.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det blev en Street triple för mig :).
Behöver dock byta kamkedjespännaren då det "rapplar" ordentligt när den är kall. Lite väl tidigt tycker jag (1200 mil), men det verkar vara ett typ fel.

Grattis! :tummenupp

När det gäller kamkedjespännaren så måste man inte byta den. Det låter illa när den är kall men tystnar när den blir varm och försvinner med tiden...:D

Hur vet jag det?:D Firman hade "inte tid" eftersom det var ett garantijobb! Det krävdes att hojen var borta minst en dag och lånehoj kunde man inte lämna över natten!:dummer Firman ligger inte centralt ,även om det är Tokholma för folk på Värstkusten, så det gick inte att ta det till eller från jobbet utan att ta ledigt. Eftersom duktigare människor som jag litar på inte trodde det skulle kunna bli ett haveri var det ingen panik att åtgärda så det drog ut på tiden.
Så det blev så besvärligt så det rann ut i sanden...:huvet
Naturligtvis får den firman inga mer pengar av oss...
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Och de brukar inte gå ner sig. Vilket är tur för det är trångt som sa..n under tanken... :gnissla

Skoja inte. "Kontrollera tändstiften" skulle man göra på 1000 mila-servicen. 2 timmar senare och förtielva bortplockade givare, sladdar och slangar senare var man framme vid stiften.... Sen är det bara resten kvar :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Grattis! :tummenupp

När det gäller kamkedjespännaren så måste man inte byta den. Det låter illa när den är kall men tystnar när den blir varm och försvinner med tiden...:D

Hur vet jag det?:D Firman hade "inte tid" eftersom det var ett garantijobb! Det krävdes att hojen var borta minst en dag och lånehoj kunde man inte lämna över natten!:dummer Firman ligger inte centralt ,även om det är Tokholma för folk på Värstkusten, så det gick inte att ta det till eller från jobbet utan att ta ledigt. Eftersom duktigare människor som jag litar på inte trodde det skulle kunna bli ett haveri var det ingen panik att åtgärda så det drog ut på tiden.
Så det blev så besvärligt så det rann ut i sanden...:huvet
Naturligtvis får den firman inga mer pengar av oss...

Ok. Tackar för info. Men jag tror att det blir byte ändå. Jag tycker att det låter väldigt illa och tror inte det kan vara bra. Har med läst mig till att det inte verkar rasa men låter för illa för att köra med. Tystnar ju efter någon/några minuter, men ändå.
Kan man göra något år fjädring/bromsar? Jag köpte en vanlig (ingen R) 2010 och misstänker att fjädringen kommer vara begränsningen på bana där den kommer att brukas så mycket som möjligt.

10 år sedan jag åkte Triumph senast. Då på en Daytona 955NS som jag körde min första bandag med och upptäckte hur kul det var :)
 
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Vilka årsmodeller gäller det med kamkedjesträckare? Tänkte ev byta ut mina bägge hojar mot en street triple till våren, kan ju vara bra att ha koll på om där är några barnsjukdomar jämfört med daytonan.
Daytonan har jag alltid kört med manuell sträckare på.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ok. Tackar för info. Men jag tror att det blir byte ändå. Jag tycker att det låter väldigt illa och tror inte det kan vara bra. Har med läst mig till att det inte verkar rasa men låter för illa för att köra med. Tystnar ju efter någon/några minuter, men ändå.
Kan man göra något år fjädring/bromsar? Jag köpte en vanlig (ingen R) 2010 och misstänker att fjädringen kommer vara begränsningen på bana där den kommer att brukas så mycket som möjligt.

10 år sedan jag åkte Triumph senast, men det var på en Daytona 955NS som jag körde min första bandag och upptäckte hur kul det var :)

Klart du ska byta, det är lite skämmigt när en hoj du gillar låter illa. Och särskilt när det är en Triumph som många gärna letar fel på. Nu har det tystnat så det behövs inte längre men när det är dags för ny kamkedja blir det byte.

R är värd sitt pris för när det börjar bli "inspirerad" körning på landsväg hänger fjädringen inte med.

Nu vet jag inte om man kan byta innanmäte eller behöver byta gaffel.

http://www.worldoftriumph.com/trium...ck_01=&block_02=100061850-0-2&block_03=610101
http://www.worldoftriumph.com/trium...ck_01=&block_02=100061983-0-2&block_03=610201
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ok. Tackar för info. Men jag tror att det blir byte ändå. Jag tycker att det låter väldigt illa och tror inte det kan vara bra. Har med läst mig till att det inte verkar rasa men låter för illa för att köra med. Tystnar ju efter någon/några minuter, men ändå.
Kan man göra något år fjädring/bromsar? Jag köpte en vanlig (ingen R) 2010 och misstänker att fjädringen kommer vara begränsningen på bana där den kommer att brukas så mycket som möjligt.

10 år sedan jag åkte Triumph senast. Då på en Daytona 955NS som jag körde min första bandag med och upptäckte hur kul det var :)

Jag har också en 2010 utan R så jag bytte gaffelfjädrarna till styvare Öhlins och köpte en R-dämpare på ebay..resultatet blev mycket bättre än original. Lite stötigare på landsväg men betydligt bättre på bana.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har också en 2010 utan R så jag bytte gaffelfjädrarna till styvare Öhlins och köpte en R-dämpare på ebay..resultatet blev mycket bättre än original. Lite stötigare på landsväg men betydligt bättre på bana.

R är inte stötig på landsväg men jag har, ännu, inte kört den särskilt hårt på bana så jag har ingen egen uppfattning där. :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Funderar med på att skaffa någon typ av ruta då jag gillar lite vindskydd. Verkar vara lite tjurit att hitta en flysceen i "scorched yellow" då färgen inte verkar vara så vanlig dock
Verkar även finnas en ruta som heter "dart manta" som kan vara intressant.
Någon som har testat?
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
R är inte stötig på landsväg men jag har, ännu, inte kört den särskilt hårt på bana så jag har ingen egen uppfattning där. :)

Hmm, stötig var väl inte det bästa ordet från mig..det jag menar är betydligt fastare än den mycket mjuka original fjädringen..hur som helst känns hojen mycket bra både på landsväg som på bana och jag rekommenderar ett byte liknande mitt. För den som har gott om pengar finns det ju färdiga paket att köpa..exempel här..http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Triumph_Street-Triple-07-11/Specific/Suspensions-Wheels/Fork-Kits/
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Detta kit kanske kunde vara något: www.carpimoto.com/EN/Bike_Triumph_S...07-12-rider-weight-Kgs-70-85-154-187-lbs-.htm
Borde ju vara lite bättre än att bara byta fjädrar?
Hela gaffelkittet vore ju bäst, men då är vi ju uppe vid R priser.
Som kuriosa kan jag säja att jag innan denna åkte en sv650 06 som ju är erkänt svampig fram. På den satte jag i öhlinsfjädrar, tjockare olja + ökad oljenivå. Då blev den hygglig i stället för katastrof på bana.
 

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Jag föredrar utseendet på R&G. Dock har jag haft Evotech på min andra triple, kvalitén var hög.
Nu har jag R&G på min 2010 triple, utseendet är bra, dock kan man önska mer av kvaliten och passform.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top