Triumph Street Triple-tråden

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Mmm.. skulle ju kunna vara en tankväska. Var en del smårepor i tanken också... Får fundera.

En tankväska skulle ju också kunna förklara eventuella repor om man klantar sig och inte riktigt klickar fast den direkt, eller om den har någon rem med ett spänne som hänger och slänger. Men det finns ju många andra förklaringar så sanningen kanske är något helt annat, skadan är redan gjord i vilket fall som helst.

Oavsett vilket, har du kollat så att den har ny laddregulator (garantijobb) och att alla knappar på instrumentet funkar? Det var det enda strul jag hade med min 2009:a. Förjävla bra hoj i övrigt om man inte behöver mer pulver.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Jag har en grå tank och bakre sidokåpor till en 2009 STR som jag kan tänka mig att bli av med...

Låter väldigt intressant då jag noterade att bakre sidokåpor på åtminstone ena sidan såg lite skavd ut - ungefär som att man slagit i med stöveln när man hoppar på hojen, svarta märken. Kanske går lätt att få bort. Hojen var tyvärr väldigt otvättad och ingav på så sätt inget förtroende men den gick fint den lilla sväng jag körde.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
En tankväska skulle ju också kunna förklara eventuella repor om man klantar sig och inte riktigt klickar fast den direkt, eller om den har någon rem med ett spänne som hänger och slänger. Men det finns ju många andra förklaringar så sanningen kanske är något helt annat, skadan är redan gjord i vilket fall som helst.

Oavsett vilket, har du kollat så att den har ny laddregulator (garantijobb) och att alla knappar på instrumentet funkar? Det var det enda strul jag hade med min 2009:a. Förjävla bra hoj i övrigt om man inte behöver mer pulver.

Nej, kollade tyvärr inte instrumentknapparna och inte heller garantijobbet men det kanske man kan kolla med en verkstad om det är utfört..
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Låter väldigt intressant då jag noterade att bakre sidokåpor på åtminstone ena sidan såg lite skavd ut - ungefär som att man slagit i med stöveln när man hoppar på hojen, svarta märken. Kanske går lätt att få bort. Hojen var tyvärr väldigt otvättad och ingav på så sätt inget förtroende men den gick fint den lilla sväng jag körde.

Jag kan ta lite bilder men jag har för mig att allt var hyfsat repfritt.
Ringen runt tanklocket är samma till alla tanklock och går att byta så jag kan byta bort någon som inte ser ut som din.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Låter kanon, ska bara se om det blir affär först och hur illa saker och ting är efter att hojen är rejält tvättad. Hör av mig via PM om det blir aktuellt. Tack! :)
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Har fortfarande en sadelkuts passande
ST3 2008-2012. Denna är Matt Orange, men lacka om den eller nått, vill bli av med den.

Any takers?
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Står hojlös och väljer mellan en begagnad r/rx 13-16 eller att plocka ut en ny r eller rs. Har kört nya rs och är helt förälskad men har svårt att motivera de 50 tusen som skiljer dem åt.

Någon som kört/ägt båda och kan övertala mig till att välja det ena eller det andra?
 

oskiP

Medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
2015, Triumph Street Triple Rx
Står hojlös och väljer mellan en begagnad r/rx 13-16 eller att plocka ut en ny r eller rs. Har kört nya rs och är helt förälskad men har svårt att motivera de 50 tusen som skiljer dem åt.

Någon som kört/ägt båda och kan övertala mig till att välja det ena eller det andra?

Jag har haft en Street Triple RX de två senaste säsongerna. Underbar hoj på alla sätt och vis som varken gör bort sig till vardags eller när det är dags för bandag.

Jag har provkört ny 765rs och ja vad ska man säga? Den är helt enkelt lite bättre på alla punkter! Sen om det är värt de extra 50' är som sagt upp till dig.
När man väl är uppe på de summorna en ny 765 kostar så är det lätt att börja spana på en lätt begagnad Tuono istället.

Min hoj är för övrigt till salu :kär
https://www.sporthoj.com/annonser/id/6511
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Står hojlös och väljer mellan en begagnad r/rx 13-16 eller att plocka ut en ny r eller rs. Har kört nya rs och är helt förälskad men har svårt att motivera de 50 tusen som skiljer dem åt.

Någon som kört/ägt båda och kan övertala mig till att välja det ena eller det andra?

Ja den är värd det om du har slantarna, jag kör RS idag och är galet nöjd. Bytte från s1000r och har tidigare kört rx. Jag tycker inte att du ska blanda in tuono, det är en annan maskin i en annan klass.

RS alka dagar i veckan:banana
 

oskiP

Medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
2015, Triumph Street Triple Rx
Ja den är värd det om du har slantarna, jag kör RS idag och är galet nöjd. Bytte från s1000r och har tidigare kört rx. Jag tycker inte att du ska blanda in tuono, det är en annan maskin i en annan klass.

RS alka dagar i veckan:banana
Självklart lirar 1000-kubikarna i en annan klass. Min poäng var bara att när man väl är uppe i de summorna som en ny RS betingar är det lätt att börja snegla åt andra håll också.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Självklart lirar 1000-kubikarna i en annan klass. Min poäng var bara att när man väl är uppe i de summorna som en ny RS betingar är det lätt att börja snegla åt andra håll också.

Absolut, utbudet blir bredare ju mer man är beredd att betala. Men vill man köra 1000cc så är inte RS en bra tanke i ruta ett och knappast 675 för den delen. Jag är med på ditt resonemang dock:fyllisar
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Då har man anslutit sig till "klubben" med en 15 R. :kär Underbar cykel!

Måste fixa en tail tidy då det är original som sitter på nu och efter turen i gårdagens ösregn kan jag bara konstatera att det nog inte blir någon större skillnad avseende stänk med en rensad bakdel. Dock vill jag göra minimal "åverkan" och använda befintliga infästningar - är det R & G eller Evotech som gäller?

/R
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Jag kör med Evotech och den var inga större problem att montera och är snygg. Dock märker man av att det stänker mer så det är helt klart skillnad. Man får helt enkelt undvika att köra i ösregn eller ha regnställ...... (vilket jag nu köpt :D ).

Då har man anslutit sig till "klubben" med en 15 R. :kär Underbar cykel!

Måste fixa en tail tidy då det är original som sitter på nu och efter turen i gårdagens ösregn kan jag bara konstatera att det nog inte blir någon större skillnad avseende stänk med en rensad bakdel. Dock vill jag göra minimal "åverkan" och använda befintliga infästningar - är det R & G eller Evotech som gäller?

/R
 

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Blev beställning på en mattgrå 675a med massa tillbehör ny, får över 25 tusen över till kurser däck och bensin så nästa år blir det mycket åkande.
Sjukt erbjudande dom har nu på dom sista lagerhojarna.

Hoppas inte jag kommer ångra mig. Har tidigare ägt z1000 och z800 men har alltid velat ha en liten trea ????
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Blev beställning på en mattgrå 675a med massa tillbehör ny, får över 25 tusen över till kurser däck och bensin så nästa år blir det mycket åkande.
Sjukt erbjudande dom har nu på dom sista lagerhojarna.

Hoppas inte jag kommer ångra mig. Har tidigare ägt z1000 och z800 men har alltid velat ha en liten trea ????

Jag är övertygad att du gjorde rätt. Du kommer få minst lika kul på 675:an, ingen dålig hoj, och dessutom massa pengar över. Jag hade också sneglat på RS:en men kunde inte motivera den stora prisskillnaden. Hade turen att hitta en begagnad RX med endast 100 mil på mätaren. Fanns knappt en flugsk*t på den. :D Hoppas du får hem den snart och hinner köra lite innan hösten smäller till. :yoparty

Vad blev det för roliga tillbehör?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top