Triumph Street Triple-tråden

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Ja ibland på lite mer utsträckta vägar där man vill ha lite mer "flyt" hade det nog inte skadat med original eller +1 men när det blir lite lurvigare tackar jag för -1 drev ingen! Stor skillnad på accelerationen tycker jag.. Till -1 fördel då! Men som du säger, ska man använda den till touringliknande sysslor är nog original eller +1 ingen dum idé!
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Fråga om Arrow-systemet till Street Triple R 2013 och nyare:
Finns det någonting att vinna, rent effekmässigt, på att ta ur bafflarna / dB killers?
Plockade ur dem idag och visst mullrar det förbannat gott men det låter väldigt mycket... Ska åka lite bandagar i sommar och vill ju inte reta upp fler miljöpartister än nödvändigt!
 

oskiP

Medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
2015, Triumph Street Triple Rx
Jag har plockat i och ur min db-killer lite då och då. Märker ärligt talat ingen som helst skillnad på hojen. Detta är dock bara min subjektiva känsla, jag har inte mätt någonting.
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Jag har plockat i och ur min db-killer lite då och då. Märker ärligt talat ingen som helst skillnad på hojen. Detta är dock bara min subjektiva känsla, jag har inte mätt någonting.

Då är vi två! Möjligvis att det släpper på lite mer i övre registret men det kan mycket väl var placebo då den vrålar så härligt!
Blir nog att testa en runda med öronproppar och se om det känns bättre...
Tycker förövrigt att min hjälm, Shoei GT-Air, har en väldigt hög grad vindbrus i sig! Kanske därför den heter GT-Air? :va
 
Last edited:

MFR

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Knivsta
Hoj
STRS 765
Hämtade ut en RS idag, blev 40 mil,bara så där! Fasiken vilken kul hoj! Mer än nöjd :):tummenupp
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Provkörde Street Triple RS idag, jävlars vilken trevlig maskin! Kan mkt väl bli en sådan efter nuvarande Ducati.
 

MFR

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Knivsta
Hoj
STRS 765
har inte kört föregående modeller, nu är det inkörningsperiod så därav har jag inte på ngt sätt testat max!
men det känns jäkligt bra det lilla man har fått smaka :tummenupp
Hade en "liter" hoj innan.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag hämtade min RS i tisdags, har kört 80 mil nu och ska serva på måndag.

Har haft RX tidigare och kommer senast från s1000R.

Det här är i särklass det roligaste jag någonsin kört, är helt förälskad i hojen och då kör jag in fortf. Är iofs inte nitisk vid inkörning men håller mug långt ifrån toppvarv.
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Efter några år med andra hojar är man äntligen tillbaka med en Street Triple, vilket känns riktigt bra! :yoparty

Köpte en Street Triple R hösten 2009 när de kom nya, en mattgrå. Har alltid saknat motorn sedan jag sålde den. Hade plockat på en hel del utrustning. :(
IMG_6767_edit_800px.jpg

Har tittat på RS:en sedan den kom men kunde inte motivera dryga 40 Tkr i skillnad mot att köpa denna fina RX med endast 102 mil på mätaren, småbarnsförälder som man är. Som en ny hoj! :tummenupp Kört 35 mil sedan köpet i söndags och den börjar närma sig 150 mil, dvs inkört å klart. :yoparty Grymt nöjd och den går lika bra som förväntat!
IMG_20170708_010204_541_800px.jpg
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Efter några år med andra hojar är man äntligen tillbaka med en Street Triple, vilket känns riktigt bra! :yoparty

Köpte en Street Triple R hösten 2009 när de kom nya, en mattgrå. Har alltid saknat motorn sedan jag sålde den. Hade plockat på en hel del utrustning. :(
View attachment 438330

Har tittat på RS:en sedan den kom men kunde inte motivera dryga 40 Tkr i skillnad mot att köpa denna fina RX med endast 102 mil på mätaren, småbarnsförälder som man är. Som en ny hoj! :tummenupp Kört 35 mil sedan köpet i söndags och den börjar närma sig 150 mil, dvs inkört å klart. :yoparty Grymt nöjd och den går lika bra som förväntat!
View attachment 438329

Grattis!
 

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2021, BMW S1000R
Har precis idag hämtat ut en Street Triple 765 RS och avverkat drygt 20 inkörningsmil på favoritvägarna. Hade tidigare en MV Agusta Brutale 800 RR och dess för innan en Street Triple 675 R. Mellan dessa 3 varianter kan jag då säga att RS har helt oslagbara chassiegenskaper. Känns skönt att komma tillbaka till bekymmerslösa Street Triple igen då jag inte riktigt har den italienska passionen med att både hata och älska motoriserade ting.
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Har precis idag hämtat ut en Street Triple 765 RS och avverkat drygt 20 inkörningsmil på favoritvägarna. Hade tidigare en MV Agusta Brutale 800 RR och dess för innan en Street Triple 675 R. Mellan dessa 3 varianter kan jag då säga att RS har helt oslagbara chassiegenskaper. Känns skönt att komma tillbaka till bekymmerslösa Street Triple igen då jag inte riktigt har den italienska passionen med att både hata och älska motoriserade ting.
Grattis! Vilken av de tre känns som den har mest kraft i mellanregistret? :tummenupp
 

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2021, BMW S1000R
Grattis! Vilken av de tre känns som den har mest kraft i mellanregistret? :tummenupp

MV Agustan trivdes inte riktigt under 6000 varv och var inte något vidare trevlig att köra i stadstrafik med, även om den på pappret kanske hade hyffsat mellanregister, så den kan vi utesluta.
765 RS och 675 R skulle jag vilja säga att jag upplever de som lika i mellanregistret men där RS är mera "silkesren" i gången eller mer exakt.
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
MV Agustan trivdes inte riktigt under 6000 varv och var inte något vidare trevlig att köra i stadstrafik med, även om den på pappret kanske hade hyffsat mellanregister, så den kan vi utesluta.
765 RS och 675 R skulle jag vilja säga att jag upplever de som lika i mellanregistret men där RS är mera "silkesren" i gången eller mer exakt.
Tack! :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Dags att byta baksula snart. Kör f.n. på Bridgestone Battlax BT003 fram/bak som jag varit mycket nöjd med.

Blir det koko om man kör Metzler bak och behåller Bridgstone fram? (framdäcket är bara halvslitet)

M.a.o. finns det anledning att inte blanda fabrikat fram/bak?

Tackar ödmjukast för svar.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Tjena,

Är spekulant på en Street Triple R, en 2009:a med drygt 2000 mil på mätaren. Är dock lite brydd över skicket på den. Bla är ringen på tanken "skadat". Hur har det kunnat bli så?

St3_1.1_edited.jpg

/Robban
 
Last edited:

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Tjena,

Är spekulant på en Speed Triple R,

Street! :7peta :tungan

Är dock lite brydd över skicket på den. Bla är ringen på tanken "skadat". Hur har det kunnat bli så?

/Robban

Det syns inte så värst bra på bilden men kan någon av de föregående ägarna ha haft en tankväska där själva fästringen har orsakat skadan? Man skruvar ju oftast fast fästet med längre skruvar i samma skruvhål så om man inte är så noga kan det ju hamna skräp där under.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Dags att byta baksula snart. Kör f.n. på Bridgestone Battlax BT003 fram/bak som jag varit mycket nöjd med.

Blir det koko om man kör Metzler bak och behåller Bridgstone fram? (framdäcket är bara halvslitet)

M.a.o. finns det anledning att inte blanda fabrikat fram/bak?

Tackar ödmjukast för svar.

Inga problem vid landsvägskörning. Köp du ett Metzeler! :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top