Triumph Street Triple-tråden

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Det hade jag velat testa! Behöver man korta kedjan?
Drevade om min ST3, körde första rundan i lördags då vädret var fint i 2h innan det började snöa...
Ett kugg mindre fram.

Vilket skillnad!, den vill resa sig på 1,2 och nästan på 3an om jag inte lutar mig framåt.
tappar 20km/h på toppen... men där använder jag inte hojen endå.

Rekommenderas! kostade endast nån hundralapp på ebay UK.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Sådär, då har man testat nya 765 RS. Lämnade in Thruxen för vårservice och Hojcenter hade precis fått ett demoexemplar redo så jag kunde inte låta bli. Kalla däck och rätt svalt ute så jag han inte med en längre tur och kunde inte pressa särskilt mycket men det lilla jag körde kändes helrätt, som en -16 fast förfinad och med mer oomph. Får nog bli en längre tur när det blir varmare så man får känna vad den går för på riktigt.
 

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Sådär, då har man testat nya 765 RS. Lämnade in Thruxen för vårservice och Hojcenter hade precis fått ett demoexemplar redo så jag kunde inte låta bli. Kalla däck och rätt svalt ute så jag han inte med en längre tur och kunde inte pressa särskilt mycket men det lilla jag körde kändes helrätt, som en -16 fast förfinad och med mer oomph. Får nog bli en längre tur när det blir varmare så man får känna vad den går för på riktigt.

Skoj! Hur var den i lägre registret (upp til 5-6000) jämfört med 675?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Skoj! Hur var den i lägre registret (upp til 5-6000) jämfört med 675?

Jag inbillar mig att den hade mer pulver rakt igenom och kraftleveransen kändes väldigt jämn och fin från tomgång ända upp till rödmarkeringen.

Sen får man väl tänka på att det här var i princip första rundan för säsongen för min del och jag har inte kört 675:a sen i somras, så jämförelsen blir väl lite haltande då jag inte har helt färska referensramar på den fronten även det står just en 675:a i garaget hemma. Lätt hänt att man förskönar saker om man inte kör dem back-to-back.

Trots det så vill jag intala mig att 765:an kändes som en bättre hoj, åtminstone ergonomiskt för min del. Om jag skulle få för mig att sälja Thruxen (vilket förmodligen inte kommer att hända) så skulle nog en 765 RS stå rätt högt på listan för ersättningshoj.
 

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Jag inbillar mig att den hade mer pulver rakt igenom och kraftleveransen kändes väldigt jämn och fin från tomgång ända upp till rödmarkeringen.

OK! I och med att den har en toppigare profil mot R väger jag mot vilken som är mest attraktiv för mig. Kommer från en V-twin och på pappret låter det som att R är närmast det jag kör nu, men det verkar enligt dig som att även RS:en är helt klart användbar överallt.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
OK! I och med att den har en toppigare profil mot R väger jag mot vilken som är mest attraktiv för mig. Kommer från en V-twin och på pappret låter det som att R är närmast det jag kör nu, men det verkar enligt dig som att även RS:en är helt klart användbar överallt.

Det är ju inte alltid som siffror på ett papper motsvarar det man förväntat sig i verkligheten och alla har vi olika åsikter. Oavsett vilket så hoppas jag att du tar båda alternativen på en ordentlig provtur innan du bestämmer dig så att du inte fattar något beslut baserat enbart på vad någon annan tycker. :)
 

Bocadillo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER-6N -12
Jag var också förbi Hojcenter igår och provade deras 765 RS. Vilken drömhoj! Var så nöjd att jag la en beställning på en 765 R som levereras i maj. Tror den passar mina behov bättre än RS.
Har provat både MT-09 och Z900 innan men så fort jag satte mig på Street Triplen kändes det bara helt rätt direkt! Nu är det bara den långa väntan fram till maj.....
 

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
Nu har jag också provat 765 RS, två gånger. Väldigt trevilg i hoj i allt (gasrulle, kraft, bromsar, chassi) förutom sittställningen. Den funkar helt klart för kortare turer. Det är för mina (vanligtvis) längre turer jag är fundersam. Hur resonerar ni andra? 10-20-30-40 mil på en så'n här? Sitta och köra nästintill en hel dag?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Nu har jag också provat 765 RS, två gånger. Väldigt trevilg i hoj i allt (gasrulle, kraft, bromsar, chassi) förutom sittställningen. Den funkar helt klart för kortare turer. Det är för mina (vanligtvis) längre turer jag är fundersam. Hur resonerar ni andra? 10-20-30-40 mil på en så'n här? Sitta och köra nästintill en hel dag?

Tvärtemot dig så tyckte jag att den var bekväm, sadeln kändes jätteskön och sittställningen lagom upprätt precis som tidigare. Men så körde jag ju den bara i 10-15 minuter så det är svårt att säga hur den funkar på längre turer, komforten var väl kanske inte det första jag fokuserade på då jag inte har några planer på att köpa en i nuläget och hade fullt upp med övriga intryck.

Min förra Striple R -10 var jättebekväm för mig under kortare turer men inte när man kommit 10-15 mil. Tjejens Striple -16 kunde jag däremot köra drygt 50 mil på en dag utan större problem, trots att sittställningen är väldigt lik min gamla, så det är ju lite svårt att säga hur precis du kommer att känna.

Om du känner dig orolig över komforten på långturer men ändå är seriöst intresserad så skulle jag föreslå att du pratar med hojfirman och åtminstone frågar om det finns möjlighet att låna hojen över helgen (t.ex. lör eftermiddag-mån om de har söndagsstängt) mot deposition eller liknande. Det brukar ju gå att låna bilar för längre turer så det kan vara värt att ställa frågan även om 765:eek:rna verkar sälja sig själva just nu.
 

Kebabteknikern

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2017
Ort
Malmö
Hoj
Street triple 675 - 08
Hej alla!
Kan äntligen säga att jag är stolt ägare av en vit triumph street triple 2008. Otroligt fint skick, men tänkte ändå höra med er om ni har någon bra sida från england osv som har mycket delar och roliga tillbehör till streeten, typ som kraschpuckar, kåpor osv.
Tack på förhand :)
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Nu har även jag provkört nya 765 RS.. Jag jämför med min R 2010 och den nya är lite schysstare på allt skulle jag säga. Lite mer pulver, lite tightare, lite lättare (men mycket snyggare).. men det kändes ändå att jag körde en street triple, vet inte varför jag förväntade mig något mycket mer men man har väl hypat upp sig själv ???? Jäkligt ball hoj på alla sätt men har svårt att motivera kostnaden när man får en lätt beggad tuono /s1000r för runt samma pengar(försäkringen är lika som 765 för mig).. tyckte också att blinkersknappen kändes lite svåråtkomlig. Men fan vad fin den är????
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Hej alla!
Kan äntligen säga att jag är stolt ägare av en vit triumph street triple 2008. Otroligt fint skick, men tänkte ändå höra med er om ni har någon bra sida från england osv som har mycket delar och roliga tillbehör till streeten, typ som kraschpuckar, kåpor osv.
Tack på förhand :)

Ebay.co.uk
Dom äldre finns det massor med saker till.
...och nej..det är inte samma sak att söka via ebay.com bara...
 

mikaelj

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Mölndal
Hoj
Striple765R, DR650SE. Tidigare hojar: V-Strom 1000 -06, V-Strom 650 -08
En fundering...

Jag tycker att sittställningen på 765 RS är lite för aggressiv för mig. Finns det några nackdelar köregenskapsmässigt med att sätta på distanser för styret så att det kommer upp en bit, för en lite mer avslappnad körställning?
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
En fundering...

Jag tycker att sittställningen på 765 RS är lite för aggressiv för mig. Finns det några nackdelar köregenskapsmässigt med att sätta på distanser för styret så att det kommer upp en bit, för en lite mer avslappnad körställning?

Nope...har haft det på alla mina (mest Speed Triple) ..har inte märkt något mer än att det var skönare vid längre turer.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Ja orginal styret..
Denna gången köpte jag inga "ebay" grejer utan från

http://shop.sw-motech.com/

20mm om jag inte har fel för mig..
Köpte genom Bröderna Nilssons MC i Helsingborg,annars e det bara köpa direkt av dom om man vill..
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
ns3.jpg

Beställde denna utan att tänka på att jag har integrerad främre bromsvätskebehållare... Passar därför inte min ST3 tydligen...

Någon som vill ha? hämtas i Gbg :)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Hörrni, nu får ni hjälpa mig igen :)

Jag har bytt olja på min street triple r från 2009, och enligt manualen ska man fylla 2,6 l om man byter olja plus filter. För det första fick jag ur gott över 3 l när jag tappade ur smörjan, och så fyllde jag på 2,6 l - körde runt motorn en stund och kollade nivån - knappt fuktig! Fyllde upp så det blev 3 l och nu visar stickan nedre nivå. Har jag gjort nåt fel eller hur mycket olja ska man ha i egentligen?
Tänkte köra en liten runda i morrn och sen kolla nivån igen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top