Triumph Street Triple-tråden

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Tycker designavdelningen på Triumph gör helt rätt, dom förfinar sina motorcyklar som redan är bra med mer exklusiva delar och material.
Dom verkar inte jaga supernaked marknaden med sin Speed utan ligger några poäng bakom men producerar jäkligt trevliga cyklar.
Medans Streeten är en riktig testvinnare i sin klass och jag skulle bli förvånad om nya 765 inte fortsätter i samma stil.

Men det är ju helt från person till person, men MT09 var inte vacker innan och 2017 modell gjorde det ännu värre :).

Jäkla trött, det skiljer tiondelar mellan cyklarna 0-100 och 0-140.
0-200 skiljer det 1sekund. 675cc mot 850cc
Daytonan tror jag faktiskt springer ifrån MT 09 och nu när 765 kommer så åker nog MT09 storstryk :D

Ska bli jävligt intressant att provköra 765, längtar!

Jo men hojen ser ut som en mygga framifrån och designen i övrigt är som förra st3.
Sen e ju st3 och daytona rätt trötta, när jag körde mt09 så blev jag så överraskad att den drog upp hjulet utan att man ens försökte. gör det men en 675, trööööööötttt :p Men som du säger mt09 e rätt ful :p

Mm men vi får se hur 765an sköter sig, kanske e värsta huligan-maskinen oxå utöver att vara en välsorterad hoj då. Men om jag ska vara ärlig så hade jag nog helst sett en trajja med några brittiska exklusiva komponenter på än just brembo å öhlins för att särskilja sina finaste modeller från andra fina hojar på marknaden. Nästan varenda hoj har ju brembo och öhlins nu, å det som sitter monterat från fabrik e "Oem skräp" :p
 
Last edited:

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
jag upplevde att mt09 hade en kort ettans växel vilket gör att den går upp på bakhjulet lättare.
Men det är inga problem att åka bakhjul med en ST3, ettan till fyran åker man med lätthet.
Den är väldigt bra balanserad.

Men tittar man på siffror så ser man att det inte skiljer mycket mellan dom.
0-200 1sekund.
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Drevade om min ST3, körde första rundan i lördags då vädret var fint i 2h innan det började snöa...
Ett kugg mindre fram.

Vilket skillnad!, den vill resa sig på 1,2 och nästan på 3an om jag inte lutar mig framåt.
tappar 20km/h på toppen... men där använder jag inte hojen endå.

Rekommenderas! kostade endast nån hundralapp på ebay UK.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag lossade framkanten av tanken på min mc för ett par-tre månader sen för att byta luftfilter. Igår skulle jag montera tillbaka den, men undrar om jag har slarvat bort nån form av mellanlägg/gummibrickor. Kan det vara så att de två skruvarna i framkanten av tanken bara sitter med skruvar och brickor?:va
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag lossade framkanten av tanken på min mc för ett par-tre månader sen för att byta luftfilter. Igår skulle jag montera tillbaka den, men undrar om jag har slarvat bort nån form av mellanlägg/gummibrickor. Kan det vara så att de två skruvarna i framkanten av tanken bara sitter med skruvar och brickor?:va


Har inget minne av något annat...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Tack för svaren! Jag mindes inga delar, men tyckte att det borde finnas gummi i fastsättningen.
 

Turbolasse

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Ort
I krokarna
Hoj
nada..
När börjar den nya modellen levereras ut till kund? Och är det någon här som beställt en? Otroligt spänd på att höra vad folket har att säga om den, speciellt om någon provkört och jämfört de olika S, R och RS.

Spanar själv just nu efter förra generationens, alltså 2013 och framåt, verkar som det bara finns positiva saker att säga om dom!
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Har en 2014 street triple R vit med styvt 400mil på mätaren.
Intressekoll!

Leo pipa kort.
Speed triple gashandtag
Tail tidy.

Hade tänkt mig 56000kr

Nån som är sugen?
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Någon som är intresserad av en tail-bag? Passande street triple --> 2012 ? Helt ny, blev aldrig använd.
triump1.jpg
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Har en 2014 street triple R vit med styvt 400mil på mätaren.
Intressekoll!

Leo pipa kort.
Speed triple gashandtag
Tail tidy.

Hade tänkt mig 56000kr

Nån som är sugen?

Har den ABS?

Sugen men en koll http://www.tuneecu.com/Tune_List.html så går den tyvärr bort.

Bra pris ändå. Skulle varit intressant köp för mig annars om den vore äldre...

Jag fattar inte, missar jag något viktig detalj här? :va :crash
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Ja, om den är äldre finns det större möjligheter att själv ställa in ecu efter smak, tycke och önskat AFR.
Den nyare modellen (efter 2013) har en låst ECU.

Jag vill kunna ändra tändkurva och läsa felkoder med min dator utan att behöva söka upp en verkstad som inte har tid eller vilja. Nyare går det tydligen inte...https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?282617-Vad-är-det-för-fel-på-MC-handlare

A, I see! Tack för lärdomen! :tummenupp
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top