Triumph Street Triple-tråden

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Hälsar på i Vika där jag bor hos syster med familj, därifrån kör jag lite mot Borlänge, Säter, Hedemora. Blev en knix i amsberg i somras. Ibland drar jag hem till Ludvika där jag är uppväxt.
Ok, som du kan se så är det i även i mina krokar.
Har du åkt från Vika via Torsång, Ornäs, Aspeboda, Rexbo, Romma, Leksand till Tällberg ännu?
Trevliga vägar i vilket fall.

Vill du ha åksällskap så hör av dig när du är i krokarna, passar det så hänger jag på en sväng.
Jag kanske t.o.m. kan visa dig nån väg du inte provat ännu.
 
Last edited:

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Ok, som du kan se så är det i även i mina krokar.
Har du åkt från Vika via Torsång, Ornäs, Aspeboda, Rexbo, Romma, Leksand till Tällberg ännu?
Trevliga vägar i vilket fall.

Vill du ha åksällskap så hör av dig när du är i krokarna, passar det så hänger jag på en sväng.
Jag kanske t.o.m. kan visa dig nån väg du inte provat ännu.

Absolut, blir väl inte innan nästa år om inte sommaren dröjer kvar lite till. Jag drar PM, har precis sålt trajan, känns tomt :( en jävla fin hoj..
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
... känns tomt :( en jävla fin hoj..
Har tourat 2 ggr till Norge på den och det funkar fint även om den är lite hysterisk på motorvägar, men jag har en kompis som tycker jag borde skaffa nått mer touringmässigt men jag vet inte om jag kan släppa taget om den.
Sneglar lite på en Tiger Sport som är lite som en förhöjd Speed Triple med plats för väskor, men som sagt. Lite svårt att släppa taget.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
En fråga eller ja två ��
Någon som bytt fotpinnar och kan rek några?
Någon som drevat om den?
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Brukar vara en del i dom trakterna oxå! Sambon är från Grängesberg och svärmor bor kvar där.
Såg att dom till och med kört knix på Gränges hyrkart för något år sedan.....

Hälsar på i Vika där jag bor hos syster med familj, därifrån kör jag lite mot Borlänge, Säter, Hedemora. Blev en knix i amsberg i somras. Ibland drar jag hem till Ludvika där jag är uppväxt.
 

wmb

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Bandit 1200, dt125 LC
Är ni många som har original-larm monterat?
Har ett ligger i låda, funderar på vad det vara värt på marknaden ?
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Hallå!

Jag är lite inne på att skaffa mig en Street Triple till sommaren. Har tidigare provkört både Ducati Monster 896 samt Kawasaki Z800 och konstaterat att en rad3:a är vad jag är ute efter. Dock inte provkört någon då det är ont om dom i Norrköpingstrakten!

Hur som haver, till frågan: Har kollat på en 2009-2012 R då de ligger ok i pris, men är det bättre att istället gå upp på en 2013 med nya chassit, men då gå ifrån R:en?

Det är ju tycke och smak kan jag tänka mig, men någon slags faktagrund på vad som är att föredra borde ju finnas!

Alltså, 2012 R eller 2013 vanlig?

// sneJe

Det blev en 2013 modell R. Otroligt nöjd efter de rundor jag fått erfara än så länge :)

Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

Samt problemet som flera verkar ha, vilket Slip-On man skall välja, är otroligt sugen på ett SC-Project till våren.

MVH, sneJe
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Det blev en 2013 modell R. Otroligt nöjd efter de rundor jag fått erfara än så länge :)

Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

Samt problemet som flera verkar ha, vilket Slip-On man skall välja, är otroligt sugen på ett SC-Project till våren.

MVH, sneJe

Jag kan inte slita mig härifrån :tungan grattis till en grym hoj!

Måste slå ett jätteslag för SC-Proj conic, helt magiskt ljud utan killer - köp!
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Jag kan inte slita mig härifrån :tungan grattis till en grym hoj!

Måste slå ett jätteslag för SC-Proj conic, helt magiskt ljud utan killer - köp!

Återigen, är riktigt nöjd! Otroligt trevlig upplevelse både i stan och på de slingriga skogsvägarna!
Har faktiskt sneglat åt en GPM2, alternativt ett conic.... GPM2 är inte lika vanligt och lite råare, dock sticker det upp lite för långt men det går ju alltid att modda till :smasha Dock så är Conic lite mer stilrent , så det är svårt...

Om man nu byter till något av ovanstående, bör man mappa om hojen vid nästa service eller skall detta göras oavsett?
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Jag har GPM2 och är sjukt nöjd. Ända skälet till att jag har db-killern i är att jag ar så kass hjälm som bullrar och kassa öronproppar q:gnissla Den låter dock rätt gött med den i oxå :banana :banana
Ja mappa om den vid nästa service-tillfälle. Du kommer att märka skillnad direkt i hur den går i registret vid växlingarna fram för allt!
Bara att tjöpa diREkCt :yoparty

Återigen, är riktigt nöjd! Otroligt trevlig upplevelse både i stan och på de slingriga skogsvägarna!
Har faktiskt sneglat åt en GPM2, alternativt ett conic.... GPM2 är inte lika vanligt och lite råare, dock sticker det upp lite för långt men det går ju alltid att modda till :smasha Dock så är Conic lite mer stilrent , så det är svårt...

Om man nu byter till något av ovanstående, bör man mappa om hojen vid nästa service eller skall detta göras oavsett?
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Klart du inte kan slita dig!! Det kommer alltid finnas lite trippel-sug :) i dig även om du bytte bort RX:en mot en kälke :hihi

Jag kan inte slita mig härifrån :tungan grattis till en grym hoj!

Måste slå ett jätteslag för SC-Proj conic, helt magiskt ljud utan killer - köp!
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

MVH, sneJe

Jag kan gladerligen rekommendera Nilssons MC shop i Linköping. Ligger vid industrigatan.
http://www.nilssonsmcshop.se/
Mekaniker som skruvat Triumph i 20 år, främst inriktade på HD/Triumph.
Lämnade in min båge där för 1000-mila i sommras och fick proffsigt och kunnigt bemötande.

De är officiell triumph verkstad så stämpel får du osv. :tummenupp
 

Simon1988

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple R -14
Det blev en 2013 modell R. Otroligt nöjd efter de rundor jag fått erfara än så länge :)

Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

Samt problemet som flera verkar ha, vilket Slip-On man skall välja, är otroligt sugen på ett SC-Project till våren.

MVH, sneJe

Jag kör Remus hypercone på min. Riktigt bra ljud tycker jag. Kör med race-insatsen i. Tyckte nämligen den lät lite väl högt utan och det gjorde nog dom flesta man körde förbi också för alla vände sej om när man kom körande. Men med race-insatsen låter den riktigt skönt. Följer med en "riktig" insats också så den låter som original också med det är nog bara till besiktning känns det som. Jag kör omappat nu men tänker fråga verkstaden om dom kan lägga in arrow-mappen vid nästa service.
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Jag kan gladerligen rekommendera Nilssons MC shop i Linköping. Ligger vid industrigatan.
http://www.nilssonsmcshop.se/
Mekaniker som skruvat Triumph i 20 år, främst inriktade på HD/Triumph.
Lämnade in min båge där för 1000-mila i sommras och fick proffsigt och kunnigt bemötande.

De är officiell triumph verkstad så stämpel får du osv. :tummenupp

Då får jag höra av mig till dom när det blir dags! Har de även möjlighet till en ommappning?
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Jag får ta mig en funderare på om man ska ha ett Conic eller GPM2 ... Kan tycka som sagt att GPM2 sticker lite långt bakåt, kanske ångrar mig vem vet :p
Men en mappning är lika bra att göra även med originalsystemet på alltså?
 

hkp

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
YZF-R 6 2002-såld, R1 -10 såld, Street triple R -10.
Tjena!

Street triple R -10

Har fått problem med icke fungerande blinkers, tuta och bromsljus. För ett tag sedan fick jag hojen påbackad och vält. Det indikerar inte i panelen när jag blinkar och tutan är stendöd. Googlade lite och någon hade varit utsatt för 3(!) kabelbrott på samma ställe. Har inte haft tid och skruva av tank och luftburk för att kontrollera där än.

Andra förslag?

Tack på förhand/ Stefan
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Då får jag höra av mig till dom när det blir dags! Har de även möjlighet till en ommappning?
Stämmer.

Saxat från deras hemsida:

Bromsbänk
Vi optimerar insprutning, förgasare och är ett DYNOJET CENTER. Med hjälp av Power Commander eller Powervision anpassas förhållandet mellan luft och bränsle till din mc och vilket förbättrar prestandan och köregenskaper.
http://www.nilssonsmcshop.se/services/
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Ny Trajja

Nybliven Street Triple R ägare.
Mycket imponerad av denna hoj! Så underhållande och så följsam.

IMG_2318.JPG
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top