Triumph Street Triple-tråden

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Hej!
Jag har nyss upptäckt Yamaha MT09 som är ganska lik Striple. Vad finns för argument för eller emot att välja Yamahan eller Triumphen enligt besökarna här?

Vad vet man om MT09 ? Jo enligt testerna är det en kanonhoj (men oprövad i praktiken). :va
Vad vet man om Street Triple? Jo det är en kanonhoj och dessutom välbeprövad och lovordad. :tummenupp
Hur Mt09 står sig i jämförelsen får vi väl veta om ett par år (förmodligen är den ganska jämförbar - vem vet?). :confused:
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Engelskt test på engelska så det går att förstå.

MT-09 mot de 3 värsta konkurrenterna. ST3R, Z800 och Brutale 800

 

patrik033

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Street Triple R
Ser ut som jag har fått någon sorts stenskott på svingen på min hoj och även på det röda på ramen.Är det någon som har koll på vad det är för färgkoder på en -13 för det?

Tacksam för svar :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tja såg den här blev nyfiken va det e ! se bild
View attachment 394504

Oxfords handtagsvärmare, kan verkligen rekommenderas! :tummenupp

Även om man inte kör kalla dagar är de ypperliga på sommaren i regn. Korta skurar gör inget, värmare på och snart är handskarna torra igen! :tummenupp

Jag har snott spänning till ett relä från bakljuset så de bara har spänning med tändning till...


https://www.google.se/search?q=oxfo...xLqeK4AS9i4DADw&ved=0CEIQsAQ&biw=1366&bih=595
 
Last edited:

P1an

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Ort
Rosersberg
Hoj
Street triple -13
Hej vet att en del bytt gashantaget till en från speed triplens, är den tjockare eller är det bara rullen som vajern sitter i som byts? Jag tycker att själva hantagen är väldigt smala. Visst kan jag bara byta dom men ska ju även byta rullen. Tar en hugger bort mycket vatten stänk från ryggen eller skyddar den bara där under? Min reg. Plåt sitter högre upp än orginal och när det regnar får jag all skit på ryggen, vill ju inte ha orginal hållaren.
/Petri
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Hej vet att en del bytt gashantaget till en från speed triplens, är den tjockare eller är det bara rullen som vajern sitter i som byts? Jag tycker att själva hantagen är väldigt smala. Visst kan jag bara byta dom men ska ju även byta rullen. Tar en hugger bort mycket vatten stänk från ryggen eller skyddar den bara där under? Min reg. Plåt sitter högre upp än orginal och när det regnar får jag all skit på ryggen, vill ju inte ha orginal hållaren.
/Petri

Man byter hela rullen, ingen skillnad på tjockleken, bara större där vajern sitter.

Huggern skyddar egentligen bara stötdämparen från det värsta gruset. Randen på ryggen blir man inte av med på ett snyggt sätt..
Jo, kör inte när det är blött! :tungan
 

P1an

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Ort
Rosersberg
Hoj
Street triple -13
Ok tack för snabbt svar :) man kanske får sätta dit en såndär liten skärm längst bak på hjulet som en del bmw har, men det är ju inte snyggt.
 

Osjak

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2013
Ort
Täby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Tjena alla!
Ny här och tog kortet samt köpte min striple -08 nu i somras! Älskar hojen!
Nu sitter man såhär i vintertider och suktar efter torr asfalt och kollar på massa godis till hojen. Tänkte att tomten kanske är snäll i år och kommer med en ny slip-on till mig. :)

Har ni några bra tips? Jag vet att Arrows slip-on är populär men det måste finnas alternativ.
Någon som har erfarenhet av typ Mivv? Competition Werkes? Yoshimura?
Tacksam tips!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tjena alla!
Ny här och tog kortet samt köpte min striple -08 nu i somras! Älskar hojen!
Nu sitter man såhär i vintertider och suktar efter torr asfalt och kollar på massa godis till hojen. Tänkte att tomten kanske är snäll i år och kommer med en ny slip-on till mig. :)

Har ni några bra tips? Jag vet att Arrows slip-on är populär men det måste finnas alternativ.
Någon som har erfarenhet av typ Mivv? Competition Werkes? Yoshimura?
Tacksam tips!

Finns bara ett alternativ, Arrow lowboy :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top