Triumph Street Triple-tråden

tobs

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 690smc -11
Tjena, jag går i tankar på att investera i en sådan här maskin, men har några funderingar jag hoppas få bukt med.

Är det någon speciell årsmod. folket rekomenderar, eller är dem rätt lik sedan -05?

Också funderar jag på om triumphen är något jag kan ta med flickvännen på med gott samvete om man vill åka en sväng på några mil ända upp till 10mil?:)

Tänkte ifall det är något jag kan skjutsa på utan att min passagerare blöder i röven efter några mil?:arsele :)
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Tjena, jag går i tankar på att investera i en sådan här maskin, men har några funderingar jag hoppas få bukt med.

Är det någon speciell årsmod. folket rekomenderar, eller är dem rätt lik sedan -05?

Också funderar jag på om triumphen är något jag kan ta med flickvännen på med gott samvete om man vill åka en sväng på några mil ända upp till 10mil?:)

Tänkte ifall det är något jag kan skjutsa på utan att min passagerare blöder i röven efter några mil?:arsele :)

Jag har mer än en gång funderat på att byta hoj för den är kass med passagerare.
Jag både ogillar hur hojen uppför sig, och min sambo säger att hon sitter illa.
Men åka själv....då är den en dröm! :banana
 

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
Jag har mer än en gång funderat på att byta hoj för den är kass med passagerare.
Jag både ogillar hur hojen uppför sig, och min sambo säger att hon sitter illa.
Men åka själv....då är den en dröm! :banana


Skulle säga att den tom är så grym att jag hade övervägt att byta sambo till en med eget kort och hoj i stället :p
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Last edited:

tobs

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 690smc -11
Jag har mer än en gång funderat på att byta hoj för den är kass med passagerare.
Jag både ogillar hur hojen uppför sig, och min sambo säger att hon sitter illa.
Men åka själv....då är den en dröm! :banana


Okej! Det sög rent utav att höra då jag verkligen fastnat för hojen i övrigt:huvet :brinnerup
Det finns ingen modifikation för dynan eller fotpinnarna som kan funka för att få den dräglig att sätta en flickvän på?
Med skjuts går alltid i väldigt lugnt tempo för övrigt då flickvännen hellre njuter av naturen när hon åker än att njuta av själva åkningen.

Om är enade om att den inte är någon höjdare ifall jag vill kunna ha en passagerare emellanåt så undrar jag,
Finns det någon liknande hoj ni faktiskt KAN rekommendera mig?
Alternativt ifall en -02 till -04 kan vara vettigare/bekvämare att skjutsa på?

Tackar på förhand // förvirrad kille som verkar söka en hoj som inte byggts ännu:näsblod:tuttar
Är ute efter en naken hoj med lite attityd, utseende och motor som då förstås jag kan ta med flickvännen på utan att hon gråter i smärtor efter 2mil, alternativt en motard-hybrid, typ ducati hypermotard eller en dursoduro.
 

Glennert

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Bålsta
Hoj
-11 Triumph Street Triple
Okej! Det sög rent utav att höra då jag verkligen fastnat för hojen i övrigt:huvet :brinnerup
Det finns ingen modifikation för dynan eller fotpinnarna som kan funka för att få den dräglig att sätta en flickvän på?
Med skjuts går alltid i väldigt lugnt tempo för övrigt då flickvännen hellre njuter av naturen när hon åker än att njuta av själva åkningen.

Om är enade om att den inte är någon höjdare ifall jag vill kunna ha en passagerare emellanåt så undrar jag,
Finns det någon liknande hoj ni faktiskt KAN rekommendera mig?
Alternativt ifall en -02 till -04 kan vara vettigare/bekvämare att skjutsa på?

Tackar på förhand // förvirrad kille som verkar söka en hoj som inte byggts ännu:näsblod:tuttar
Är ute efter en naken hoj med lite attityd, utseende och motor som då förstås jag kan ta med flickvännen på utan att hon gråter i smärtor efter 2mil, alternativt en motard-hybrid, typ ducati hypermotard eller en dursoduro.



Alltså, jag åker 70% med min tjej bakpå. Hon tycker det fungerar hur bra som helst! Men jag antar att det har med att göra hur lång du är och hur lång hon är? Vi har kört lite andra hojar som är mer sportinriktade och det fungerar inte alls. Jag är 170cm och hon är 165cm.. Fungerar klockrent för oss, sen som flera säger att hojen uppträder annorlunda med passagerare på.. Vilken hoj gör inte det? :) Allt handlar ju om hur passageraren anpassar sig till din körning och hur fort ni ska köra. Streeten i mina ögon passar dig bra :p
 

tobs

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 690smc -11
Alltså, jag åker 70% med min tjej bakpå. Hon tycker det fungerar hur bra som helst! Men jag antar att det har med att göra hur lång du är och hur lång hon är? Vi har kört lite andra hojar som är mer sportinriktade och det fungerar inte alls. Jag är 170cm och hon är 165cm.. Fungerar klockrent för oss, sen som flera säger att hojen uppträder annorlunda med passagerare på.. Vilken hoj gör inte det? :) Allt handlar ju om hur passageraren anpassar sig till din körning och hur fort ni ska köra. Streeten i mina ögon passar dig bra :p



Du verkar åka ungefär så mycket med din som jag uppskattat att min kommer göra.. :)
Du ger mig lite hopp nu faktiskt!
Min flickvän är 168cm och jag 181cm, och att jag är längre ger ju bara en mer upprätt sittställning, o det känns ju inte som någon nackdel vid skjuts.. :)
Javisst, brukar ju te sig lite annorlunda med skjuts, och som sagt..
Det går långsamt med skjuts i vilken fall, huvudsaken är att min passagerare sitter någorlunda på turen :)
Ja, streeten känns ju rätt lämplig, o många säger ju att den ter sig mer som en 1000cc än en 600 så då är jag nöjd, också har inte streeten några bekymmer som en del säger att speeden har med att växlar inte går i riktigt och att den är extremt ryckig som jag läst mig till.

Jag ska se om jag kommer iväg till "stan" något innan veckans slut så ska jag prova sätta henne bak på en street som står hos en handlare där :)

tackar för ditt svar iaf!
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Om någon annan har problem med att switchen till stödet dödar motorn i kvarnkurvan på Kinnekulle (eller annan valfri kurva i världen) utan att stödet är nere, kan jag meddela följande;

Det kan i vissa (mitt) fall läcka in vatten i den lilla switch-rackaren. Detta kan få otrevliga effekter på väghållning i utgången på kurvor.. :gnissla

Fick öppnat upp och fettat in. Verkar vara min packning som det var fel på.
Bara en heads up!
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Ahhhh!
Fick ett återkallelsebrev från Triumph idag, Alla street Triple från -13 ska återkallas pga ett "kabelbrott" som kan slå ut styrningen!
Fan för det:huvet
Hur många mil har ni kört med era från -13?
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Kör tills jag får ett brev till jag sks lämna in på service då får de ta kabelbrottet! :)
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Ahhhh!
Fick ett återkallelsebrev från Triumph idag, Alla street Triple från -13 ska återkallas pga ett "kabelbrott" som kan slå ut styrningen!
Fan för det:huvet
Hur många mil har ni kört med era från -13?

Ja mè, blir att handla lite kedjesmörjning i samma veva, något man aldrig hinner annars ;).
Tror jag ligger på +1100 mil men kan inte riktigt bläddra klokt i menyerna än. Den envisa växelindikatorn blinkar redan vid 4000 varv och det är lagom störande. Tips mottaget för den late.



Feting
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Tacka...tänkte på växelindikatorn? Är den inställd på inkörning eller?

Ser lite ut som ett disco eller rymdskepp (välj själva) när det lyser o blinkar och har sig!! ;)

//Daniel
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
De grejade med min indikator vid leverans så jag antar att den ligger på inkörningsläge.
Får väl ta mig i kragen och se om jag kan lösa det idag.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tänkte jag skulle höra med er som kör -13 modellen, är ni nöjda med däcken?
Det sitter väl Pirelli Diablo Rosso Corsa på vad jag har förstått, tänkte eventuellt köpa dessa till min S3a och ville ha lite feedback från er som kört ett tag på era. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top