Sidan 281 av 281 FörstaFörsta ... 181231256275276277278279280281
Resultat 5 601 till 5 609 av 5609
  1. #5601
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Limhamn
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Geten Visa inlägg
    Det där är troligen sen daytonan och street triplen delade motorblock (gör dom kanske fortfarande?). Glaset hade inte synts om där sitter kåpor i vägen. Haft en suzuki där man fick ta bort en kåpa med 6 skruvar varje gång man skulle kolla oljan.

    Rekommenderar depåstöd. Liten kostnad som förenklar tvätt, kedjesmörjning och oljekontroll. Däckbytena blir också bra mycket billigare om man kan komma med ett löst hjul.
    Enligt instruktionsboken ska båda hjulen stå på marken, så då får jag hissa upp fram också. Depåstöd har jag såklart
    Föredettahojar: ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

  2. #5602
    Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Pinegrove, Scania
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Inlägg
    1 396
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Enligt instruktionsboken ska båda hjulen stå på marken, så då får jag hissa upp fram också. Depåstöd har jag såklart
    Använd en planka som du kör upp framhjulet på, ~lika hög som depåstödet lyfter bak?
    Edit: nu när jag tänker efter så har jag för mig att när jag drog upp den på Biltemas depåstöd bak, och jämförde med samma mängd olja när någon höll den så märkte jag ingen skillnad. Kan vara värt att prova om det spelar någon större kvitta.
    Senast redigerat av irish den 2019-08-30 klockan 22:03.
    Improvise, adapt, overcome.

  3. #5603
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Limhamn
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Använd en planka som du kör upp framhjulet på, ~lika hög som depåstödet lyfter bak?
    Edit: nu när jag tänker efter så har jag för mig att när jag drog upp den på Biltemas depåstöd bak, och jämförde med samma mängd olja när någon höll den så märkte jag ingen skillnad. Kan vara värt att prova om det spelar någon större kvitta.
    Bra idé, provar!

    Jag har en egen teknik nu, ställer hojen på sidostödet, skruvar ur stickan, torkar av och sätter tillbaka. Sen reser jag långsamt hojen till den står rakt, och sänker sakta ner på stödet. Men det är ju inte lika snabbt som ett siktglas.
    Föredettahojar: ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

  4. #5604
    Medlem SOKNs avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Växjö
    Hoj
    Triumph Street Triple 765R -18
    Inlägg
    3
    Hej,

    Mitt första inlägg här på SH.
    Kort om mig själv; Har nu på äldre dagar(44 år) bestämt mig för att äntligen börja köra hoj. Ska ta riskettan nästa helg och har precis börjat övningsköra.
    I tisdags köpte jag en Street triple 765R -18 med 490 mil på mätaren. Underbar maskin! Små mods som kraschpuckar, Arrow US, RS-speglar.

    Idag blev det ingen övningskörning så för skojs skull testade jag att ta bort insatsen från mitt Arrow slip-on. Ärligt talat så märkte jag ingen större skillnad på ljudet. Tog det förnuftiga beslutet att skruva tillbaka det.
    Ville kolla med er om Arrow utan insats till Street triplen är så "ljudlös" eller är det jag som missat något uppenbart?

    Ser fram emot att följa den här tråden.

    Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

  5. #5605
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Limhamn
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av SOKN Visa inlägg
    Hej,

    Mitt första inlägg här på SH.
    Kort om mig själv; Har nu på äldre dagar(44 år) bestämt mig för att äntligen börja köra hoj. Ska ta riskettan nästa helg och har precis börjat övningsköra.
    I tisdags köpte jag en Street triple 765R -18 med 490 mil på mätaren. Underbar maskin! Små mods som kraschpuckar, Arrow US, RS-speglar.

    Idag blev det ingen övningskörning så för skojs skull testade jag att ta bort insatsen från mitt Arrow slip-on. Ärligt talat så märkte jag ingen större skillnad på ljudet. Tog det förnuftiga beslutet att skruva tillbaka det.
    Ville kolla med er om Arrow utan insats till Street triplen är så "ljudlös" eller är det jag som missat något uppenbart?

    Ser fram emot att följa den här tråden.

    Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
    Välkommen hit och grattis till en grym hoj!

    Jag upplever en skillnad med baffeln ute på mitt Arrow US, men någon jätteskillnad är det inte. Jag tycker det blir precis lagom ljud med den ute.

    Lycka till med kortet!
    Föredettahojar: ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

  6. #5606
    Medlem SOKNs avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Växjö
    Hoj
    Triumph Street Triple 765R -18
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Välkommen hit och grattis till en grym hoj!

    Jag upplever en skillnad med baffeln ute på mitt Arrow US, men någon jätteskillnad är det inte. Jag tycker det blir precis lagom ljud med den ute.

    Lycka till med kortet!
    Tackar Befinner mig fortfarande i någon form av eufori. En sådan fantastiskt härlig hoj.

    Var nog jag som hade en helt annan förväntan på ljudet.. Trodde det skulle tokvråla.

    Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

  7. #5607
    Medlem SOKNs avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Växjö
    Hoj
    Triumph Street Triple 765R -18
    Inlägg
    3
    Monterade tail tidy från Evotech Performance idag. Supernöjd.
    Blev positivt överraskad.. Bra kvalitet på delarna. CNC bearbetad aluminium som sen är pulverlackad. Rekommenderas

    Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

  8. #5608
    Medlem Bjork3ns avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Helsingborg
    Hoj
    Ktm 690 smc 2011
    Inlägg
    1 471
    Hej Allihopa!
    Jag har varit utan hoj nu ett par år men tänkte skaffa nu till vintern igen!
    Har haft 2 tripplar tidigare, en 2009 och en 2015.
    Har hört mycket gott om den nya modellen RS , finns de nån här inne som testat alla generationer och kan dela sin upplevelse?

    Jag själv måste säga att jag föredrog 09 framför 2015.
    Jag upplevde att den första modellen var busigare och lite mer råå, 2015 var nästan för slipad på något vis.
    Speed triple har jag också tittat lite på men vet att många föredrar street framför speed eftersom vikten är så pass lägre.

    Hur pass mycket starkare är 765 motorn tycker ni? Är det en stor förändring?

  9. #5609
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Limhamn
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Bjork3n Visa inlägg
    Hej Allihopa!
    Jag har varit utan hoj nu ett par år men tänkte skaffa nu till vintern igen!
    Har haft 2 tripplar tidigare, en 2009 och en 2015.
    Har hört mycket gott om den nya modellen RS , finns de nån här inne som testat alla generationer och kan dela sin upplevelse?

    Jag själv måste säga att jag föredrog 09 framför 2015.
    Jag upplevde att den första modellen var busigare och lite mer råå, 2015 var nästan för slipad på något vis.
    Speed triple har jag också tittat lite på men vet att många föredrar street framför speed eftersom vikten är så pass lägre.

    Hur pass mycket starkare är 765 motorn tycker ni? Är det en stor förändring?
    Jag hade en Street Triple R 2013 innan, kör en RS nu.

    RS:en är mer sofistikerad - och mindre rå kanske man kan säga, men på ett bra sätt. De bättre fjädringskomponenterna och frambroms gör stor skillnad. Där ligger för mig den största skillnaden.

    765:an är peppigare än 675:an, absolut. Den har i RS version runt 20 hk mer, och några Nm mer också. Men det är än ganska jämförbar upplevelse förutom vid inspirerad körning, det är när jag verkligen vrider på och ligger på höga varv som 765 är märkbart snabbare.
    I vanlig trafik, i vanligt tempo - ingen större skillnad. Likaså framgaffeln, den var bra på min gamla, och är bra på RS. Men när det börjar gå fortare i svängarna, ja då kommer skillnaderna fram tydligt till RS:ens fördel. Stor skillnad!

    Jag upplever RS mycket bekvämare, mest tack vare sadeln som jag aldrig kom överens med på min 675:a - den tryckte mig mot tanken (det är en konstig sluttande design, gjord för att du ska sitta HÄR och ingen annanstans). Jag är 185 lång och har rätt långa ben, så behöver sitta bak en bit på sadeln för att sitta bra. På RS kan jag variera min sittställning mycket lättare, och får inte mina kulor krossade mot tanken.

    I övrigt är det mest en massa "nice to haves" på en RS jämfört med en 675. TFT, TC, DRL, USB-uttag, kommande Bluetooth, nyare design och andra mindre förbättringar. Jag gillar prylar, ville gärna ha TFT:n, men det är ju inget man faktiskt behöver.

    Gillar också rider modes, kör alltid i stan på "Road" för att den är så len och fin, ingen av/på känsla i stadstrafiken. Så fort jag är utanför stan är det "Sport", "Track" eller "Rider (med egna lägen, tex sportmappen med regn-TC om det är regnigt). Använder jag lägena slipper jag kompromisser känns det som. Rapp och edgy på småvägarna eller banan, mjuk och len i stan.

    Återigen, för mig är RS:en given, pga mestadels chassit. Ett redan fantastiskt chassi blev ännu bättre, nästan magiskt bra. Den där frambromsen kommer på andra plats - Brembo M50 med Brembo bromscylle, det är en fantastisk känsla och dosering.

    Hade jag struntat i det och alla andra smågrejer som jag kan leva utan, så hade jag nog köpt en RX istället (och sparat de 40-60 tusen), just en RX för den har inte standardsadeln som jag ogillar.

    Hoppas mitt svamlande är till någon hjälp.
    Senast redigerat av doolar den 2019-09-12 klockan 14:32.
    Föredettahojar: ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Sidan 281 av 281 FörstaFörsta ... 181231256275276277278279280281

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ta ett banklån och köp den om du tror det, för i såna fall är det ju en bra investering för dig

Kramer
Vill du annonsera ovan? Klicka här