Sidan 279 av 279 FörstaFörsta ... 179229254273274275276277278279
Resultat 5 561 till 5 576 av 5576
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    765 RS
    Citat Ursprungligen postat av sneJe Visa inlägg
    Hej, jag har kört Metzeler M5 och Supercorsa SP V2 på min Street Triple, bytte hoj till en s1000rr för några veckor sedan och gjorde smackade direkt på ett par Pirelli Rosso Corsa II (istället för de Bridgestone BT-016 som kändes stumma i jämförelse).

Metzeler M5: Hyfsat bra hållbarhet, räckte till för en bandag på Mantorp med SMC då... Idag skulle de inte räcka för mig... M7RR är ju uppgraderingen på M5 så skulle tro att de gör allting lite bättre!

Supercorsa SP: Fantastiskt känsla i däcken, räckte dock bara 300 mil, 3 bandagar och någon KNIX (med smc). Sedan var bakdäcken slut... PÅ SIDORNA! Då på en 675:a..

Rosso Corsa II: Valde dessa framför SuperCorsan ENBART för att de har en hårdare gummiblandning på mitten och iom. att dessa nu sitter på en S1000RR (med betydligt mer effekt) så tänkte jag att SuperCorsan skulle slitas ut DIREKT på en bandag... Rosso Corsan ger fin feedback vid nedlägg (det är samma gummi som Supercorsa SP längs ut på sidorna) och skall ändå klara av fullt tryck rakt fram iom. det hårade gummit. Nu har jag inte gett dessa däck så många mil ännu men efter en heldag på Sviestad (LMS) så tyckte jag att jag kände mig lika säker på Rosso Corsan II som jag gjorde på Supercorsan någon månad tidigare!

Dessutom, vilket jag inte testat ännu, skall ju Rosso Corsan II ha påtagligt mycket bättre regnegenskaper än Supercorsan, i och med de olika gummiblandningarna!
    Det som talar emot är väl kanske priset, men har man en fin hoj, dyra kläder, hjälm, försäkring osv. så tycker jag det är dumt att snåla på däcken som faktiskt är det som skapar känslan mellan förare, hoj och underlag?

Mina 2 cents.
    Update på Rosso Corsa II? Berätta allt!

2. 2019-07-02, 17:06

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Honda Firestorm, Aprilia RS 125
    Citat Ursprungligen postat av teXmeX Visa inlägg
    20nm på dom nedre och 22nm på dom övre
    Är skruvarna verkligen så små? ;-)

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Hoj
    Triumph Street Triple Rx -15
    Citat Ursprungligen postat av iceice Visa inlägg
    Är skruvarna verkligen så små? ;-)
    Ja, de ska ju bara klämma åt lite.

Medlem teXmeXs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Street Triple R -10
    Citat Ursprungligen postat av jöha Visa inlägg
    Hej! Någon som vet hur mycket man ska spänna hållarna i styrkronan till styret?
    Jag skrev fel innan och trodde du menade gaffelbenen.

Handlebar clamp to riser (Street Triple and Street Triple R) 26

Handlebar riser to upper yoke (Street Triple and Street Triple R) 35

Medlem
    Reg.datum
    mar 2017
    Hoj
    Triumph street triple R 2010 /Suzuki GSX 1100
    Ok tack för svaren. Finns det någon bra sida med uppgifter tex som gaffelolja sort mängd osv?

Medlem Z750_2010s avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Triumph Speed Triple RS 2019
    Skriver samma inlägg här som på Speed Triple

Jag gillade att sätta mitt skivbromslås i passagerar benen istället för att bråka med sadeln/kutsen.. Men jag tog ju bort benen..
    Så jag 3D-printade ett nytt fäste som funkar skitbra. Låset sitter perfekt. Kan endast rotera.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	20190704_135211009_iOS.jpg
Visningar:	17
Storlek:	167,2 KB
Id:	449804

Namn:	20190706_131521428_iOS.jpg
Visningar:	19
Storlek:	305,5 KB
Id:	449805

Namn:	20190706_131551510_iOS.jpg
Visningar:	23
Storlek:	313,0 KB
Id:	449806

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    765 RS
    Har äntligen fått på mitt Arrow-blås (US-spec utan insats), nästa steg är PC5. Dock - vart finner jag lämpliga grenrör? Ser inte att Arrow har ett helsystem tillgängligt?

Medlem Z750_2010s avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
    Har äntligen fått på mitt Arrow-blås (US-spec utan insats), nästa steg är PC5. Dock - vart finner jag lämpliga grenrör? Ser inte att Arrow har ett helsystem tillgängligt?
    https://shop.sc-project.com/en-SE/Bi...System-3-1.htm

Medlem heman81s avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    08 - KTM 690e/sm

Street triple 765 rs

Har nu hunnit testa min 765rs på mer än bana och lokala gator. Tog den på tur i Norge, från stockholm ner mot lysebotn. Drygt 200 mil tror jag det blev. Även om det inte är en touringhoj av rang fungerar den mycket bra, framför allt hade jag jäkligt kul på vägen.

Med en tankväska på tanken och en 15l drybag där bak fick jag plats med allt nödvändigt. Monterade också en hållare för luren, samt handtagsvärmare innan jag åkte. Värmarna är helt klart nödvändigt när tempen kryper ner och regnet kommer, man sitter som sagt rätt oskyddat. Köpet triumph original och de värmer bra, och installerades på ett par timmar, med en väldigt fin fördragna anslutningar.

Det är svårt att rangordna alla egenskaperna, för vad man tycker är bäst med denna hoj, det är ett komplett paket triumph har tillverkat gillar verkligen dess TC, riktigt skönt att gå till "rain" när så krävs. Körde vissa serpentiner i regn och kände stort förtroende trots att Diablo supercorsa sp av vissa upplevs som hala i väta. Tycker också motorn är av riktigt klass, svarar så fint på minsta kommando, även i ett mer upptrissat tempo, men även när man ligger en växel för högt ut ur böj, den tvekar inte.

Bromsarna är också ett kapitel för sig, bättre än de flesta behöver, verkar vara snudd på omöjligt att få abs att gripa in. Grym bromskänsla.

Fjädringen, som jag tror är fabriksinställd på road? Är väl avstämd, inger som det övriga en trygghet. Ni vet när de långa halvsnabba böjarna även innehåller en del gupp, man kan bli lite nödig, men denna fjädring sväljer ju allt! Man var ju ner i några påtthål och dåliga partier även i norge, men inget som upplevdes stötigt eller störande.

Körställning är bra, även om den längsta dagsetappen var 70mil är man inte helt ledbruten, ska jag klaga på något så får jag ibland ont i höger tumme, blev lite bättre då jag vinklade upp styret en aning. Annars vet jag inte vad det kan bero på? Sadeln är asskön, på gränsen till mjuk. Stör mig lite på USB under passagerarsätet, bra att det finns för visso men går knappt hålla liv i telefonen under förd, alltså ej av snabbladdartyp.

Men det här visste ni väl redan? var bara tvungen skriva av mig en del av lyckoruset.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av heman81 Visa inlägg
    Har nu hunnit testa min 765rs på mer än bana och lokala gator. Tog den på tur i Norge, från stockholm ner mot lysebotn. Drygt 200 mil tror jag det blev. Även om det inte är en touringhoj av rang fungerar den mycket bra, framför allt hade jag jäkligt kul på vägen.

Med en tankväska på tanken och en 15l drybag där bak fick jag plats med allt nödvändigt. Monterade också en hållare för luren, samt handtagsvärmare innan jag åkte. Värmarna är helt klart nödvändigt när tempen kryper ner och regnet kommer, man sitter som sagt rätt oskyddat. Köpet triumph original och de värmer bra, och installerades på ett par timmar, med en väldigt fin fördragna anslutningar.

Det är svårt att rangordna alla egenskaperna, för vad man tycker är bäst med denna hoj, det är ett komplett paket triumph har tillverkat gillar verkligen dess TC, riktigt skönt att gå till "rain" när så krävs. Körde vissa serpentiner i regn och kände stort förtroende trots att Diablo supercorsa sp av vissa upplevs som hala i väta. Tycker också motorn är av riktigt klass, svarar så fint på minsta kommando, även i ett mer upptrissat tempo, men även när man ligger en växel för högt ut ur böj, den tvekar inte.

Bromsarna är också ett kapitel för sig, bättre än de flesta behöver, verkar vara snudd på omöjligt att få abs att gripa in. Grym bromskänsla.

Fjädringen, som jag tror är fabriksinställd på road? Är väl avstämd, inger som det övriga en trygghet. Ni vet när de långa halvsnabba böjarna även innehåller en del gupp, man kan bli lite nödig, men denna fjädring sväljer ju allt! Man var ju ner i några påtthål och dåliga partier även i norge, men inget som upplevdes stötigt eller störande.

Körställning är bra, även om den längsta dagsetappen var 70mil är man inte helt ledbruten, ska jag klaga på något så får jag ibland ont i höger tumme, blev lite bättre då jag vinklade upp styret en aning. Annars vet jag inte vad det kan bero på? Sadeln är asskön, på gränsen till mjuk. Stör mig lite på USB under passagerarsätet, bra att det finns för visso men går knappt hålla liv i telefonen under förd, alltså ej av snabbladdartyp.

Men det här visste ni väl redan? var bara tvungen skriva av mig en del av lyckoruset.
    Trevlig läsning, ungefär samma åsikter som jag. Men jag tycker Suoercorsa är hala! Känns ogreppiga i kallt och blött.

Angående mobilladdning, köp Triumph Auxiliary Socket. Monteras helt diskret under vänstra kylarvingen, har konstant 12 v och funkar med DIN adapter till USB. Lösningen på problemet med att ladda en mobil tex. Tog mig en timme att montera, i långsam takt.
    Föredettahojar: ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Blev en liten runda på 25 mil nyss, vilken fantastisk hoj detta är. En stor förbättring för mig mot förra modellen måste vara sitsen. Den lutade upp så mycket på min -13, blev aldrig riktigt vän med det, trots komfortsadel. Jag sitter långt bak för att få plats med benen, på gamla hojen kämpade jag en del med att hålla mig på rätt plats på hojen.
    Det är som bortblåst nu. Dessutom är sadeln riktigt bekväm, vilket jag egentligen inte förväntade mig.

Känns som jag skulle kunna köra ordentligt långt på min RS utan större problem.

Hunnit med 300 mil knappt sen jag plockade ut den i mitten på maj, hoppas på många goa mil till i år!

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    765 RS
    Citat Ursprungligen postat av Z750_2010 Visa inlägg
    Tack! Är tveksam kring huruvida detta grenrör kan paras ihop med mitt Arrow-slipon, vet du möjligtvis? Kanske får bli ett helsystem från SC Project...

https://shop.sc-project.com/en-SE/Bi...-T-Muffler.htm

Senast redigerat av Apis den 2019-07-09 klockan 07:28.

Medlem Z750_2010s avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
    Tack! Är tveksam kring huruvida detta grenrör kan paras ihop med mitt Arrow-slipon, vet du möjligtvis? Kanske får bli ett helsystem från SC Project...

https://shop.sc-project.com/en-SE/Bi...-T-Muffler.htm

Maila dom och kolla!
    Jag tänker eftersom deras slipon som passar detta grenrör även passar original grenrör så..
    Fast iof då borde alla deras slipon synas i listan där nere..
    Jag hade nog kört fullt SC-project

Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Hoj
    2015 Triumph Street Triple
    Hej,

Jag letar efter Triumph Street Triple från 2015 och framåt. Det finns inte så mycket att välja på blocket och då undrar jag om någon funderar på att sälja. Jag bor i Skåne men kan komma längre upp och hämta den om det behövs. Det finns de nya S för 90.000 och R (2018) för 99.000. Men jag skulle helst köpa en liten begagnad.

Ha det bra!
    Arturas

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av Arturas Visa inlägg
    Hej,

Jag letar efter Triumph Street Triple från 2015 och framåt. Det finns inte så mycket att välja på blocket och då undrar jag om någon funderar på att sälja. Jag bor i Skåne men kan komma längre upp och hämta den om det behövs. Det finns de nya S för 90.000 och R (2018) för 99.000. Men jag skulle helst köpa en liten begagnad.

Ha det bra!
    Arturas
    JE68 i Lödde hade en begagnad RS nyligen när jag var där, vet inte om dom har kvar den. Ring och kolla!

Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Hoj
    2015 Triumph Street Triple
    De har sålt. Tack för tipset.

Sidan 279 av 279 FörstaFörsta ... 179229254273274275276277278279

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ingen fara, jag är i hjärtat en viddernas man. Jag har jobbat i Riksgränsen t.o.m Men nu sitter jag i en av Stockholms halvbättre förorter med en medioker villa [...]

Chronic
Vill du annonsera ovan? Klicka här