Triumph Street Triple-tråden

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Ni som installerat quickshifter från shiftingcontrol, hur smidigt växlar den tycker ni? Ibland fungerar den ypperligt, men oftast rycker hojen till vid växling. Har kanske med vana att göra men tänker att jag missat på någon mm vid inställning. Har ingen tidigare erfarenhet från detta så därför jag undrar :)
 

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15
Vad hade du tänkt att ta för dom? Jag kan vara intresserad!

Utifrån PM jag fick:

CRF_Niklas skrev:
Dom har suttit på sedan september ifjol när jag köpte hojen och jag körde in hojen med dom på under oktober sen har den stått i varmgarage och nu i år har jag haft ute den på 2 turer sen har den stått i mitt garage sen dess. tänker pris 50% av nypris dvs köp 2 betala för en. Har kvittot på speglarna någonstans minns ej exakt vad jag betalade då dom var med i samband med köpet av hojen med massa andra tillbehör som jag köpte samtidigt. Anledningen till att jag säljer är att jag ej lyckas justera in dom som jag vill ha dom utan att dom tar i mina händer eller att sikten döljs av mina breda axlar / armar. så skall prova något annat tänkte jag.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Ni som installerat quickshifter från shiftingcontrol, hur smidigt växlar den tycker ni? Ibland fungerar den ypperligt, men oftast rycker hojen till vid växling. Har kanske med vana att göra men tänker att jag missat på någon mm vid inställning. Har ingen tidigare erfarenhet från detta så därför jag undrar :)

Inget svar på din fråga men var köpte du den?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15


Känns att lite bilder skulle inte skada denna tråden.

Fantastisk maskin! Hämtade den för ett par dagar sen, och körde runt 50 mil redan första dagen(inte mycket val man hade om man bor 50 mil från f.d. ägare). Matt svart ser riktigt fint ut. Med lite finesser som quickshifter och underbart ljud från SC den känns som en våt dröm. Riktigt roligt leksak. Som nämnd tidigare, speglar är inte riktigt för mig, ser inget i de och måste vrida extra med huvudet, men det kommer att ändras så småningom.

Nu när jag tänker på den, borde nog ha tvättat henne först... :va
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1


Känns att lite bilder skulle inte skada denna tråden.

Fantastisk maskin! Hämtade den för ett par dagar sen, och körde runt 50 mil redan första dagen(inte mycket val man hade om man bor 50 mil från f.d. ägare). Matt svart ser riktigt fint ut. Med lite finesser som quickshifter och underbart ljud från SC den känns som en våt dröm. Riktigt roligt leksak. Som nämnd tidigare, speglar är inte riktigt för mig, ser inget i de och måste vrida extra med huvudet, men det kommer att ändras så småningom.

Nu när jag tänker på den, borde nog ha tvättat henne först... :va

Tror du köpt min gamla hoj, köpte den 2015 från Lelles :)
Ljudet drömmer jag fortfarande om...
 

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15
Det är mycket möjligt. Den var Köpt och servad hos Lelles ursprungligen. Känns att du har inte kört den mycket alls? Fortfarande väldigt fräsch och roligt hoj. Och ljudet är verkligen gudomligt. :yoparty
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har fått labba lite med längden på qs-pinnen. Av nån anledning stämde inte måttet som stod i beskrivningen med min mc så jag fick en ny pinne av säljaren. Pedalen hamnade först alldeles för högt så jag behövde lyfta foten för att växla. Nu är det nästan bra, men inte perfekt.
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Fick du ngn ordning på den? Köpte också en och har installerat den ikväll. Hann dock inte provköra. Det jag höll på med längst var mätningen - 203.5 mm är inte helt smidigt att få helt exakt med en tumstock... Kan det verkligen vara så petnoga?!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det funkar, det gör det. Men tycker inte att det går lika smidigt som många filmer jag kollat på tuben, tänkte om det är att jag inte fått det exakt på mm (med tumstock) eller om det bara är min oerfarenhet av att använda den :va
Tycker t ex 5:an smiter i lätt utan större "ryck" eller vad man ska säga. I övrigt gick monteringen bra, inga konstigheter. Har du hunnit testa din ännu Rob ?
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Det funkar, det gör det. Men tycker inte att det går lika smidigt som många filmer jag kollat på tuben, tänkte om det är att jag inte fått det exakt på mm (med tumstock) eller om det bara är min oerfarenhet av att använda den :va
Tycker t ex 5:an smiter i lätt utan större "ryck" eller vad man ska säga. I övrigt gick monteringen bra, inga konstigheter. Har du hunnit testa din ännu Rob ?

Japp, drog en sväng och allt verkar ok även om en viss ryckighet märktes vid ganska låga varv. Men jag tror man måste vara mer bestämd även vid lägre farter/varv. Tyckte det blev bättre mot slutet. Sedan tycker jag det var skönt att man kunde växla vanligt också när man kände för det. Min undran, precis som din, är väl hur man vet om man monterat rätt?

Tyvärr fick jag ett annat mindre roligt problem, motorlampan lyser. Jag kan bara koppla detta till inkopplingen av QS. Cykeln verkar gå ok. Inget du sett?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Japp, drog en sväng och allt verkar ok även om en viss ryckighet märktes vid ganska låga varv. Men jag tror man måste vara mer bestämd även vid lägre farter/varv. Tyckte det blev bättre mot slutet. Sedan tycker jag det var skönt att man kunde växla vanligt också när man kände för det. Min undran, precis som din, är väl hur man vet om man monterat rätt?

Tyvärr fick jag ett annat mindre roligt problem, motorlampan lyser. Jag kan bara koppla detta till inkopplingen av QS. Cykeln verkar gå ok. Inget du sett?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hmm konstigt. Antar att du testat dra ut kontakten och sett ifall lampan slocknar? Det är ju plug and play så det borde ju inte hända. Snackat nåt med tjecken? Kan ju vara nåt glappt I QS tänker jag. Jag försöker växla när jag ligger över 4500 rpm, annars rycker det ordentligt
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Jag kör med samma quickshifter som ni. Tycker att den funkar helt ok. Använder den typ bara vid full gas acceleration över typ 8000 varv. Kör jag normalt samt 1-2an så använder jag alltid koppling. Det är ju ingen automatlåda man köpt utan en växelassistent för snabba växlingar vid max acceleration.
Tror att det sliter på drivlinan om man använder den jämt.
 

Antehehe

Ny medlem
Gick med
6 May 2018
Ort
Åtvidaberg
Hoj
Street triple 2012
Hej folk, ny på forumet c('',)

Imorgon ska jag titta på en Street triple R, 2012 årsmodell.
Hojen är i behov av nytt bakdäck.
Jag har fått Pilot road 4 rekommenderat till mig, vad jag inte vet är vad för mått jag ska titta på?`

Jag har aldrig ägt MC tidigare och har letat mig galen på vad jag ska ha för storlek på däcket.
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
På min -13 sitter det 180/55 17" bak, borde vara samma på en -12a. Har du regnr kan du gå in på transportstyrelsen och kolla annars :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top