Smitningsolycka

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Ikväll blev tjejen påkörd av ett moppefucko i Uddevalla som körde mot rött, de var två på mopeden och ingen hade hjälm. Dessutom passade de på att sticka, trots att de vurpade. Då är frågan:

Det finns vittnen som kan intyga att de körde mot rött, behöver vi betala nån självrisk eller finns den där gamla fonden för sånt här kvar. ( Har för mig att den försvann pga. missbruk) Händelsen är givetvis polisanmäld.

Och skulle någon Uddevallabo mot all förmodan få nys om vem det kan ha varit så PM:a gärna mig, så ska föräldrarna få sig ett samtal.
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Tja!

Fonden du pratar om har nästan försvunnit. Precis som du säger så är det sjukt många som fuskade med den. Har du flera oberoende vittnen är dock chanserna större. Med ett vittne har man typ 50% att få ut något. Man kommer inte helt undan självrisken, men visst hjälper det.

Har du något mer att gå på om moppen, hur den såg ut etc? Har en del moppefuckon som hänger utanför huser jag bor i..
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Var inte med själv tyvärr, fast det kanske var bäst oxå :mad:

Tjejen ville inte stanna mitt i vägen så hon körde in till kanten och då stack dom direkt så hon såg inte så mycket av mopeden.

Av skadorna att döma skulle jag tro att det inte är en vespa/scooter för det är skrapmärken på mitten av sidorutorna sannolikt från styret och en vespamodell är ju lägre. ( De strök bilen längs sidan, och givetvis blev det jack i en av dom "billiga" 19-tumsfälgarna)

Just nu sitter man här å önskar att man varit med och fått fatt på dem....tänk två femtonåringar som kaxar upp sig. Fast det hade dom antagligen inte gjort.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
2500:- till den som tipsar mig om vem det va. Det har säkert skrytits om detta på matraster i skolan, hör efter ni som har småsyskon om ni orkar.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Fond?
Det där är väl ett typiskt fall för frafikförsäkringsföreningen?
Det var ett trafikförsäkringspliktigt fordon som orsakade olyckan och du har vittnen.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
TFF reducerar min självrisk med 485:- om de anser att en annan okänd part är vållande.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top