Långtidsparkering Arlanda - vilken?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Nackdel med bilfan i stan är att jag inte kan lämna den på gatan. Ska på jobbresa i 2 veckor så vilken parkering är nära och enkel, bilen behöver inte stå inomhus men jobbet betalar så priset är inte så viktigt. Jag kommer från Stockholm, visst finns det nån en kort bit efter man svängt av E4:an?

Hur mycket ska jag räkna för färd från Kungsholmen till jag är i terminalen? Antar att en timme bör räcka va?

Tack på förhand, N
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
När vi var till England i sommras så ställde vi bilen på Lindskrog långtidsparkering.
Riktigt bra va det ,man uppgav bara vilket flyg man skulle åka med och vilket man skulle hem med när man boka. Då skjutsar dom dig till och hämtar upp dig vid terminalen när du har landat.

www.lindskrog.se
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lindskrog eller Benstockens, det är hugget som stucket men jag ställer mig v (löjliga) principskäl aldrig på Benstockens längre.
Varning för verkstaden (Mekonomen) som man kan lämna bilen på hos Lindskrog dock, första klassens mongoloid som driver den. Som tur är betalade parkeringsfolket tillbaka verkstadens rånpengar för de tyckte också han var efterbliven verkade det som. :brynad
Annars så har Luftfartsverket bra parkering men den är mer inbrottsdrabbad.
Garaget är väl givet vid tjänsteresa annars?
Apropå det så råkade jag parkera en vecka på korttidsparkeringen på Skavsta. Det kostade typ dubbla flygbiljetten. :gnissla

Edit: ja timme måste gå förutsatt att trafikläget är hanterbart. Jag brukar åka hemifrån 45min innan jag ska vara incheckad och det har funkat hittills, men slå på en kvart om du ska på tjottahejtiparkeringarna.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Lindskrog eller Benstockens, det är hugget som stucket men jag ställer mig v (löjliga) principskäl aldrig på Benstockens längre.
Varning för verkstaden (Mekonomen) som man kan lämna bilen på hos Lindskrog dock, första klassens mongoloid som driver den. Som tur är betalade parkeringsfolket tillbaka verkstadens rånpengar för de tyckte också han var efterbliven verkade det som. :brynad
Annars så har Luftfartsverket bra parkering men den är mer inbrottsdrabbad.
Garaget är väl givet vid tjänsteresa annars?
Apropå det så råkade jag parkera en vecka på korttidsparkeringen på Skavsta. Det kostade typ dubbla flygbiljetten. :gnissla

Edit: ja timme måste gå förutsatt att trafikläget är hanterbart. Jag brukar åka hemifrån 45min innan jag ska vara incheckad och det har funkat hittills, men slå på en kvart om du ska på tjottahejtiparkeringarna.

Är det inte hos någon av dom man kan få bilen varmkörd och skrapad på vintertid t.o.m ?
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Hos Lindskrog kan man ha bilen i ett garage! Så det är ju bra. Å när vi kom dit så körde dom fram bilen åt oss till receptionen.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har skrivit ut kartan till Lindskrog så den blir det! Tack för tipsen guys!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har skrivit ut kartan till Lindskrog så den blir det! Tack för tipsen guys!

Det är inte så svårt att karta behövs:
  • Avfart Arlanda från E4
  • Skylt mot långtidsparkering, avfart
  • Rakt fram i rondellen
  • Förbi ARN och under landningsbana
  • Höger vid skylten mot Lindskrog och Hotell Ibis

Tycker förresten du kan tala om vart du skall, varför och med vem. :fakta

Ps. Boka plats, en gång var det på håret att jag fick plats. 0859361285
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Haha, det såg ap-enkelt ut. Ska ringa dem på morgonen imorrn. Ska till Hongkong i två veckor och jobba. Schysst chef som la det onsdag till torsdag så man slipper paja två egna helger. Nu får jag istället två hela helger på plats. Nice.

Kan ju vara tråkigare fast asiatiskor är lite annorlunda... (och nej jag är inte en sån som betalar för mig, det är lägre än Glocalnet). Mycket tjocka brittiskor och australiensiskor också. Och många otroligt snygga också :)

FÖRRESTEN: ska flyga 14:30. Då borde väl fan avfärd kl 11:30 vara helt lugnt va? Vill ha två timmar där för nån gång tidigare var det på håret pga köer i terminalen.
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Minns jag helt fel när jag säger att det finns ett garage mellan terminal 4 och 5? Har för mig att det var där min förre VD ställde sig när de hade missat flygtaxin och var stressade och väl hemma igen efter 4 veckor på bali så fick de lösa ut bilen för 9000:-! Väl nere vid bommarna visade det sig att de var ur funktion den dagen och stod vidöppna :D
Själv brukar jag stå på utomhusparkeringen, måste vara den Markus menar. Bara ta bussen till terminalen sedan, ingen förbokning för mig iaf. 4-500/vecka tror jag det kostade....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM


FÖRRESTEN: ska flyga 14:30. Då borde väl fan avfärd kl 11:30 vara helt lugnt va? Vill ha två timmar där för nån gång tidigare var det på håret pga köer i terminalen.

Hong Kong är väl visum och grejer så tid är bra.
Undrar bara hur du ska klara dig i Kina-land i två veckor om resan till flygplatsen är knepig. :D
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Asså, jag är grym tidsoptimist och hatar att åka för tidigt. Har jobbat i HK fyra månader i våras men har inte haft bil sen jag flyttade till Sthlm -98. Går ju fan inte att ha den stående mer än en vecka utan böter. Kl är nu 06 i Bangkok och det är läggdags i huvet för länge sen. Ska försöka hålla mig vaken 14 timmar till = 23 HK-tid. Har ätit åt helsike för mycket frukost (2 ggr)... Blodsockret står som spön i backen :D


Hong Kong är väl visum och grejer så tid är bra.
Undrar bara hur du ska klara dig i Kina-land i två veckor om resan till flygplatsen är knepig. :D
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Dags att bumpa den här tråden!

Nästa 10 år sedan förra inlägget och det lär väl ha hänt en del sedan dess antar jag.
Det finns en del info på nätet om både t.ex Benstocken och Svedavias parkeringar men vad är engentligen bra och funkis. Som orutinerad resenär så är det bra med ögonvittneskildringar och helst rätt färska sådana.

Så är det någon som har färsk info i ämnet "Långtidsparkering Arlanda-vilken?
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Ställer mig alltid på Måby. Prisvärt och har alltid funkat kanon.
Kör en till och från med minibussar från parkeringen till din terminal. Slipper vänta på dom när du har landat. Bara att gå ut så står det en bil och väntar på dig :tummenupp

http://www.mabypark.se/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top