"Det här köpte jag idag!"-tråden

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ja mecka bilstereo i en viss bil kräver sina nycklar:tummenupp
Dom har haft baslåda i den här. Borttagen som tur är. Det var många bilar som hade det.
Sätter i en vanlig cd spelare. Bara radio aux usb på den som sitter nu i bilen. Inget för mej:va
 
Last edited:

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Köpte en rulle Center. Mmm... Mara<bs><bs><bs><bs>Cloetta!

Tidigare huvudsponsorn för ishallen i stan var Cloetta.
Gissa vad arenan kallades,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Cloetta Center :)
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
En muttermaskin klickade man hem via nätet på black friday, grymt mycket åka för en batteridriven! 950nm vrid och 1625nm slagkraft, har sett youtubeklipp där man drar av bultar till M12 med dom här.
Var så grymt less att byta däck i höstas då jag har 20 däck att byta mellan sommar/vinter på våra fordon.
IMG_20201204_191438.jpg
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
En muttermaskin klickade man hem via nätet på black friday, grymt mycket åka för en batteridriven! 950nm vrid och 1625nm slagkraft, har sett youtubeklipp där man drar av bultar till M12 med dom här.
Var så grymt less att byta däck i höstas då jag har 20 däck att byta mellan sommar/vinter på våra fordon.
View attachment 457507

Ah men, har du finverktyg? Får jag låna?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Årets till-sig-själv julklapp? :va

Kör Makita jag. Iofs nån vecka sedan.

bzoaq7q2o9vdch72buow9k


Så förbannat mycket kompaktare än dtw 1002, och typ ett kilo lättare. Och 700nm "räcker" när man inte pysslar med vansinnigt stora grejer. De få gånger det är så rostigt att det inte gör det finns järnrör.
Känner hellre att jag får plats med maskinen i motorutrymmen och så. Bara bytat något par bildäck med den än så länge, men helt klart nöjd såhär långt.
:banana

Edit: När den är så pass smidig funkar den ju även att använda som slagskruvdragare, så släpade hem ett set innehållande Impact control 1/2">bitsfäste så kan man komplettera DHP'n om man tex är några stycken som ska skruva trall. :smasha
 
Last edited:

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Kör Makita jag.

Så förbannat mycket kompaktare än dtw 1002, och typ ett kilo lättare. Och 700nm "räcker" när man inte pysslar med vansinnigt stora grejer.
Ja 700nm klarar man sig långt på, finns många muttermaskiner med väldigt lite nm och dom ser jag inte riktigt användningsområdet för.
Jag gav 2300kr för en ren maskin, hade jag snålat bort 500kr hade jag fått en med 203nm.

Måste köpa momentskaft nästa gång jag är förbi Biltema.
Edit: När den är så pass smidig funkar den ju även att använda som slagskruvdragare, så släpade hem ett set innehållande Impact control 1/2">bitsfäste så kan man komplettera DHP'n om man tex är några stycken som ska skruva trall. :smasha
jag är imponerad över känslan i knappen! En tryckluftsdriven är ju liksom av/på men nu kan man smyga på muttern innan man drar på. går säkert bra skruva trall för den som saknar skruvdragare.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag köpte en svarv på Lidl (!) för 990.-. Den är säkert skitkass på alla sätt, men för 990 kan det vara värt ett test iaf!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
En garderob, äkta begagnad men måste fylla på lägenheten lite inför försäljning.

20201206-123244.jpg


Safety antenna

20201206-123310.jpg


Viktigt med lastförskjutningsskydd, faktiskt

20201206-190428.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En tjock yllefilt avsedd för hästar, 180x200cm. Den tjänstgör nu som täcke i påslakanet. Grymt mycket bättre på alla vis än duntäcke.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
afa6f3c81b0a3f84cc7efdb80a07c120.jpg

SLP Trippelpipor till en Yamaha Viper 700 , det sitter singelpipa standard på denna maskin, så med trippelrören och lite andra modifieringar så kan man ta ut 25-30hk till
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top